Biznes w dzień i w nocy
Tomasz Jench, właściciel marki New York Pizza Department
Ile nowych lokali otworzyliście w tym roku?
Jedenaście. Obecnie działa 15 pizzerii z naszym logo, w tym tylko jedna własna. Reszta prowadzona jest przez franczyzobiorców. Mamy podpisane kolejne trzy umowy franczyzowe – trwają właśnie prace nad przygotowaniem tych lokali, otwarcia nastąpią najprawdopodobniej na przełomie stycznia i lutego. Prowadzimy też rozmowy z czterema następnymi osobami, które chciałyby przystąpić do naszej sieci.
Jakie modele współpracy oferujecie franczyzobiorcom?
Większość lokali otwiera się w formacie ekspres, realizującym wyłącznie zamówienia na wynos i w dostawie. Kwota inwestycji w wyposażenie zaczyna się tu od 35 tys. zł. Do tego należy doliczyć koszty remontu i adaptacji pomieszczeń. Pod logo New York Pizza Department można jednak też otworzyć tradycyjną pizzerię, z konsumpcją na miejscu. W tym przypadku inwestycja jest nieco większa. Należy liczyć się z wydatkiem od 55 tys. zł na wyposażenie, plus koszty remontu. W obu przypadkach jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci wynosi 5 tys. zł netto, a opłata miesięczna to 1 tys. zł. Nie da się ukryć, że prowadzenie formatu ekspres jest nieco łatwiejsze. Łatwiej znaleźć lokalizację, bo nie jest aż tak wymagająca, jak przy prowadzeniu lokalu z salą konsumpcyjną, wystarczy też mniejszy metraż. Niższe są również koszty działalności i szybciej następuje zwrot z inwestycji.
Zamierzacie wprowadzić jakieś nowości do oferty franczyzowej?
Tak. Właśnie pracujemy nad trzecim formatem – New York Pizza by night. To propozycja dla tych, którzy już prowadzą pizzerię, ale chcą rozszerzyć działalność – a właściwie wydłużyć. Lokal będzie dodatkowo pracować w nocy, a dokładnie w czwartki, piątki i soboty od godz. 23 do 3-4 rano, realizując tylko zamówienia w dostawie. Widzimy zapotrzebowanie na takie usługi w dużych miastach.
New York Pizza Department to koncept właśnie dla dużych miast?
Nie tylko. Z założenia przeznaczony dla miast powyżej 30 tys. mieszkańców. Jednak są odstępstwa od tej reguły. Otworzyliśmy lokal np. w 15-tysięcznym Człuchowie. I radzi sobie bardzo dobrze. Każdą lokalizację rozpatrujemy indywidualnie, analizując m.in. potencjał rynku, konkurencję. Nasze lokale zyskują rentowność w 2-3 miesiącu działalności.
Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
New York Pizza Department uruchomił w tym roku już 18 lokali, a do majówki ma w planie jeszcze pięć. I myśli o zagranicy.
Nowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Sprawdź, jakie pomysły na biznes są opisane w lutowym wydaniu magazynu.
Wybór konceptów franczyzowych w segmencie pizzerii jest bardzo duży. I wciąż kolejne marki decydują się dzielić z innymi swoją licencją na biznes.
Aż trudno uwierzyć, ile się działo na tegorocznej 20. edycji Targów Franczyza! Przeczytaj i obejrzyj zapis relacji na żywo z trzech dni targowych.
Już 20-22 października po raz 20. odbędą się Targi Franczyza. Sprawdź, którzy przedstawiciele marek franczyzowych zaprezentują wówczas swoje sprawdzone pomysły na biznes.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję magazynu "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Franczyzobiorczyni Tax Safe z Krakowa dba o work-life balance, ale klientów cały czas jej przybywa. Jak sobie radzi?
La Mancha szuka partnerów szczególnie w Białymstoku i Szczecinie. Dlaczego to dobry moment na nawiązanie współpracy?
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
https://youtu.be/kojfdVGqIY4?si=N1J9rlZC1jf4U-2y
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...