Klucz do sukcesu w biznesie

Na pomysł konceptu Express Pizza jego twórca wpadł podczas wyjazdu do Stanów Zjednoczonych. Tam zasmakował w prostokątnych pizzach, pieczonych na grubym cieście.
– Bardzo lubię pizzę i z bratem zawsze chcieliśmy prowadzić pizzerię. Już na studiach pracowaliśmy w tej branży – opowiada Bartosz Gołąb, franczyzodawca Express Pizza.
Ponad trzy lata temu ich marzenia stały się rzeczywistością. Dziś we Wrocławiu prowadzą już dwa lokale pod szyldem Express Pizza, jeszcze w tym roku zamierzają otworzyć trzeci. Chcą też rozpocząć rozwój firmy we franczyzie.
– Owszem, w Polsce jest mnóstwo pizzerii. Ale ilość nie zawsze przechodzi w jakość – uważa Bartosz Gołąb. – Stawiamy na wysokiej jakości produkt i obsługę, także w dowozie. A mało jest lokali, które potrafią dobrze i w powtarzalnej jakości dostarczyć pizzę. Dodatkowo naszym wyróżnikiem jest prostokątny kształt pizzy. Wszyscy go zapamiętują. We Wrocławiu to stało się naszym kluczem do sukcesu.
Koncept jest przeznaczony zarówno dla dużych, jak i dla mniejszych miast. Pizzerie można otwierać już w miejscowościach liczących 20 tys. mieszkańców.
– Oczywiście wszystko zależy od tego, jaka jest konkurencja na danym rynku. Jeśli w małym mieście mamy już cztery pizzerie, to może być trudno powalczyć o klienta – przestrzega franczyzodawca. – Z drugiej strony w mniejszej miejscowości nasz produkt będzie przyciągał gości swoją innowacyjnością. Szczególnie działa to na ludzi młodych.
Na pizzerię wystarczy już lokal o powierzchni 30 m2. Większość powierzchni zajmie część kuchenno-magazynowa. Sala do konsumpcji nie jest konieczna – w tej chwili zdecydowanie ponad połowa zamówień realizowana jest na wynos lub w dostawie (choć oba lokale własne franczyzodawcy mają także część konsumpcyjną).
– Taka opcja działalności nie wymaga dużego lokalu, a co za tym idzie zmniejszają się wydatki na czynsz – podkreśla Bartosz Gołąb. – Jednak nawet jeśli nie mamy sali konsumpcyjnej, to warto pomyśleć o miejscu, w którym klienci będą mogli poczekać na zamówienie złożone „na wynos”.
Według szacunków licencjodawcy kwota inwestycji zaczyna się od 45 tys. zł netto. Wstępna opłata licencyjna wynosi 5 tys. zł, a miesięczna franczyzowa 5 proc. od obrotu. Do każdego lokalu franczyzodawca dostarczy piec do wypieku pizzy, a także charakterystyczne prostokątne opakowania. Franczyzobiorcy będą korzystać z usług jednego dostawcy produktów spożywczych, wskazanego przez centralę. Franczyzobiorca zapewnia m.in. wsparcie przy wyborze, adaptacji i przygotowaniu lokalu, pakiet szkoleń dla franczyzobiorcy i jego personelu (kucharzy, dostawców, kadry menadżerskiej), wsparcie marketingowe.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Cukrem i Solą otworzyło kolejny punkt franczyzowy, w planach ma też nową lokalizację własną.
Kuchnia azjatycka jest w Polsce coraz bardziej popularna. Zauważyli to też franczyzodawcy, którzy proponują licencją na sushi bar czy restaurację z bogatszym menu.
Segment fast food ma mocną reprezentację we franczyzie. I wciąż przybywa nowych konceptów.
W wydaniu październikowym "FRANCHISING" zdradzamy receptę na sukces w biznesie. Poza tym prezentujemy SuperBrands na Targach Franczyza. W numerze gratisowy bilet wstępu na targi.
Express Pizza wkrótce otwiera swój piąty lokal franczyzowy. Ile trzeba zainwestować w pizzerię pod tym szyldem?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Xtreme Fitness Gyms otwiera kolejne kluby, ale to nie liczby przyciągają uwagę. Co sprawia, że franczyzobiorcy zostają na dłużej i rozwijają się razem z siecią?
Rafał Jaźwiński od trzech lat prowadzi placówkę franczyzową pod marką Northgate Logistics. Specyfika biznesu pozwala obsługiwać klientów na całym świecie.
Platforma Tribeware to inteligentny pośrednik między menedżerem a pracownikami. Wskazuje im drogę do przyjętych celów, nagradza za wykonane zadania i wylicza, co udało się dzięki nim zyskać.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali