Franczyzobiorcy muszą się spieszyć

Michał Stemplewski, menedżer ds. kluczowych Klientów sieci Komfort deklaruje, że nowy model franczyzowy Komfortu został skonstruowany tak, by partner skupiał się wyłącznie na sprzedaży. Cała reszta, czyli istotny element biznesu – zarządzanie towarem, leży po stronie centrali. To duże ułatwienie, ponieważ partner ma zawsze w ofercie aktualną kolekcję, a to pozwala utrzymać zainteresowanie ze strony klientów. – Koncept biznesowy Komfortu oparty jest na wielu czynnikach, które wszystkie razem tworzą fundament stabilnego biznesu. Nowe zasady współpracy partnerskiej jasno kreślą zobowiązania partnera i sieci. To bardzo korzystnie wpływa na rozwój pojedynczych sklepów licencyjnych i całej sieci – mówi Michał Stemplewski. Partnerzy Komfortu odpowiadają za sprzedaż podłóg, okryć podłogowych, akcesoriów oraz usług montażowych, które stanowią ok. 10 proc. obrotu pojedynczego sklepu.
Obie strony, czyli franczyzodawca i partner współpracują już na etapie przygotowania całej inwestycji. Pierwszym krokiem jest przygotowanie biznesplanu. Komfort wraz z franczyzobiorcą analizuje potencjał lokalnego rynku i atrakcyjność handlową lokalu, prognozuje koszty przedsięwzięcia, potencjalne obroty w danym miejscu, historyczne obroty innych sklepów na podobnych rynkach, udział konkurencji, koszty operacyjne prowadzonej działalności oraz wymagany stan kapitału, który zabezpieczy biznes w pierwszym okresie funkcjonowania. – Dokładnie weryfikujemy lokalny rynek. Tworzymy mapę handlową miasta, diagnozujemy potencjał i lokalizacje firm konkurencyjnych, zwracamy uwagę na otoczenie handlowe rozważanej lokalizacji sklepu. Szukamy możliwie wszystkich danych, które należy wziąć pod uwagę, żeby w miarę precyzyjnie policzyć zwrot z inwestycji. Chcemy otwierać tylko rentowne sklepy dla nas i dla Partnerów co do tej pory nam się w 100 proc. udaje robić – mówi Michał Stemplewski.
Dobrym miejscem dklepów Komfort są skupiska sklepów oferujących artykuły wyposażenia wnętrz tj. meble, oświetlenie, dekoracje, łazienki etc. - Inwestując w sklep w takim otoczeniu tworzymy swoiste centrum kompetencyjne w danym mieście i wzmacniamy pozycję handlową takiej lokalizacji. Sklepy Komfort mają również dobre obroty w sąsiedztwie dużych sklepów z branży spożywczej, gdyż klienci, którzy codziennie do nich przychodzą szybko przekazują innym informację o lokalizacji placówki Komfort i reklamowanych produktach. Ważne, by były często odwiedzane, co nakręci frekwencję naszych punktów - mówi Michał Stemplewski. Przykładem jest placówka w Legionowie, zlokalizowana obok sklepu marki Lidl. – Klienci sklepu spożywczego często po drodze przychodzą do nas i zazwyczaj coś kupują. Nie są to nawet zakupy impulsowe, drobne, kupowane pod wpływem chwili, np. wycieraczki czy kocyki, ale poważne zakupy od dawna odkładane, takie jak dywany, czy wykładziny – mówi Jarosław Bachurski, franczyzobiorca Komfortu.
Nowe zasady współpracy, z których najważniejsza to inwestycja sieci w zatowarowanie sklepu, mocno przyspieszyły rozwój sieci. – Po roku od wdrożenia nowego konceptu franczyzowego Komfortu można stwierdzić, że się bardzo dobrze sprawdza. Mamy ciągle nowe zgłoszenia od potencjalnych franczyzobiorców. Intensywny rozwój powoduje, że ubywa lokalizacji w których mogłyby powstać kolejne sklepy. Najbardziej chcemy rozwijać sieć na południu kraju i na ścianie wschodniej Polski. Szukamy lokali i potencjalnych partnerów, którzy zagwarantują dobrą organizację biznesu. Na rynku jest miejsce tylko dla określonej liczby placówek Komfortu. Chcemy uniknąć wewnętrznej konkurencji, dlatego z czasem pewnie zwolnimy tempo – mówi Michał Stemplewski.
Koszt inwestycji po stronie franczyzobiorcy w koncept Komfortu wynosi 50 tys. zł. Partner musi też mieć zabezpieczenie finansowe na pierwszy okresie działalności, zanim sklep zacznie zarabiać na koszty stałe.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Zostaw etat, postaw na siebie! Nowy numer „Własny Biznes FRANCHISING” to konkretne pomysły na biznes, sprawdzone modele franczyzowe i inspirujące historie przedsiębiorców.
Ubiegły rok przyniósł znaczący przełom dla sieci sklepów Komfort, uznanej marki w branży wykończenia wnętrz w Polsce.
To już ostatnia okazja w tym roku, aby spotkać się z setką franczyzodawców pod jednym dachem! Przyjdź jeszcze dziś na Targi Franczyza do Pałacu Kultury i Nauki!
24-26 października w Pałacu Kultury i Nauki możesz poznać 100 sprawdzonych pomysłów na biznes we franczyzie. Przeczytaj relację z targów i przyjdź wybrać franczyzę dla siebie!
Na koniunkturze w branży budowlanej korzystają nie tylko deweloperzy, lecz także inne biznesy: architekci wnętrz, ekipy remontowe, agenci nieruchomości.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Sieć Xtreme Fitness Gyms rozwija nowy model ekspansji. Oprócz lokali komercyjnych interesują ją również grunty pod budowę własnych obiektów. Spółka pozyskała też nowego inwestora.
Emotka – sieć edukacyjna oferująca zajęcia dla dzieci – rozwija się w modelu franczyzowym i poszukuje nowych partnerów. Firma specjalizuje się w programach uczących dzieci radzenia sobie z emocjami i budowania relacji społecznych.
Agencja Wirtualna to koncept franczyzowy, który pozwala rozpocząć własną działalność w marketingu internetowym bez doświadczenia i dużych inwestycji.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
POPULARNE NA FORUM
Ubrania robocze
Zazwyczaj za odzież roboczą odpowiada firma, która zatrudnia pracowników. Pracodawca może jednak poprosić osobę zatrudnioną o pokrycie kosztów zakupu odzieży lub...
Ubrania robocze
Na jakich stanowiskach wymagane jest kupienie pracownikowi odziezy roboczej? Czy jest to obowiązek pracodawcy ?
Gdzie najlepiej kupić mieszkanie pod wynajem?
Trudno powiedzieć, która opcja będzie najlepsza. Teraz wiele opcji, a deweloperzy są najbardziej ukierunkowane na nabywców.
Ekologiczne zyski
Potwierdzam, fotowoltaika to przyszłość, sam z niej korzystam i już po paru miesiącach widzę oszczędności energetyczne.
Biznes na wsi
Agroturystyka to świetny pomysł, ale trzeba mieć warunki.
Ogród
Skąd kupowaliście artykuły do ogrodu? Widziałam, że na Dajar.pl jest interesujący wybór
Skład opałowo-węglowy
Jeżeli chodzi o węgiel najlepiej wybrać sprawdzony skład węgla w którym można kupić węgiel najwyższej jakości a nie węgiel z którym są problemy i my również je...
Jaki sklep meblowy?
Jak chcesz mieć meble na lata, to nie kupuj w Jysk czy innych marketach. Wybieraj tylko sprawdzone marki.