Biznes w rolce

Pierwszy lokal pod szyldem sztuka Maka pojawił się w maju w Warszawie. Serwuje sushi w nietradycyjnej formie – a mianowicie w postaci gotowych rolek, które można wziąć do ręki. W menu są także kanapki ryżowe onigiri, przygotowywane na parze pierogi mandu, owocowe soki i koktaje, zielone herbaty.
– Do tej pory rynek był zdominowany przez tradycyjne restauracje sushi, ich minusem jest jednak czas obsługi klienta oraz wysoka cena – mówi Przemysław Decyk, prezes Zarządu Sztuki Maka. – U nas godny klient nie płaci za posiłek swoim czasem, po prostu otrzymuje zdrowy produkt w ciągu 60 sekund.
Sztuka Maka szybko podjęła decyzję o rozwoju marki we franczyzie.
– Budowanie własnej sieci jest bardzo czasochłonne, dlatego stawiamy na model franczyzowy – tłumaczy Przemysław Decyk. – Do końca 2018 roku planujemy otworzyć 100 lokali. Chcemy, aby nasze restauracje były w każdym mieście powyżej 100 tys. mieszkańców.
Sieć franczyzowa będzie oparta o dwa modele współpracy. Pierwszy z nich to tzw. ambasador marki. Taki tytuł otrzyma pierwszy punkt otwarty w każdym z miast. Ambasador będzie odpowiedzialny też za rozbudowę sieci w danym regionie, będzie się spotykał z potencjalnymi kandydatami na kolejnych franczyzobiorców. Przy odpowiednio dużym lokalu (45-50 m2) może też stać się regionalnym producentem marki.
W zależności od formy współpracy, wielkości i stanu wyjściowego lokalu inwestycja może zamknąć się w kwocie już 41,5 tys. zł netto. Do października licencjodawca nie pobiera od franczyzobiorców opłaty wstępnej. Bieżąca opłata franczyzowa wynosi 4,9 proc. od obrotów, a marketingowa 1,5 proc. Partnerzy w ramach pakietu franczyzowego mogą liczyć na szkolenia w zakresie utrzymania standardów obsługi klientów, zarządzania pracownikami lokalu, lokalnego promowania punktu, procedur zamawiania dostaw, a także z zakresu obsługi systemu POS. Każdy otrzymuje szczegółowy podręcznik operacyjny oraz katalog standardów lokalu. Licencjodawca może też pomóc zaprojektować lokal. Centrala zapewnia dostawy produktów.
Zakładając otwarcie punktu w ruchliwym miejscu, po wcześniejszym zbadaniu konkurencji i możliwości rynku, rentowność lokalu – jak zapewnia franczyzodawca – osiąga się nawet w pierwszym miesiącu funkcjonowania. Zwrot z inwestycji szacowany jest na 6-12 miesięcy.
Sztuka Maka stawia na młodych klientów i dostosowany do ich potrzeb i gustów nowoczesny marketing.
– Wykorzystujemy najbardziej wpływowych twórców internetowych do promocji naszej marki – mówi Przemysław Decyk. – Przykładem może być film YouTubera Stuu Games, który miał blisko milion wyświetleń. Po zamieszczeniu filmiku w internecie zaczęliśmy dostawać od widzów zapytania, kiedy i gdzie powstanie nowa restauracja Sztuka Maka w ich mieście.
ZOBACZ W KATALOGU



















































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Cukrem i Solą otworzyło kolejny punkt franczyzowy, w planach ma też nową lokalizację własną.
KawoWiniarnia to nowy koncept restauracyjny, który wyróżnia się bogatą kartą kaw i wina. Chce rozwijać się poprzez franczyzę.
Kuchnia azjatycka jest w Polsce coraz bardziej popularna. Zauważyli to też franczyzodawcy, którzy proponują licencją na sushi bar czy restaurację z bogatszym menu.
Segment fast food ma mocną reprezentację we franczyzie. I wciąż przybywa nowych konceptów.
Poszukujemy partnerów do otwarcia pierwszego flagowego sklepu w topowej lokalizacji, który zostanie poszerzony o franczyzę obejmującą wiele jednostek.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Salon kosmetyczny, siłownia, sklep spożywczy, a może firma edukacyjna, biuro nieruchomości albo butik z modą? Przedstawiamy konkretne przykłady franczyz, które zarabiają. Pokazujemy też mniej typowe pomysły na biznes, jak hodowla ślimaków czy pracownia peruk. Bilet na Targi Franczyza gratis!
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Przedsiębiorcy zbyt nisko wyceniają produkty i usługi ze strachu przed utratą klienta. Tymczasem mądrze skalkulowana cena nie tylko przynosi zyski, lecz także pomaga w budowaniu prestiżu marki.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali