Umowę ajencyjną można podpisać na jeden lub kilka sezonów. Ajenci mają do wyboru dwie opcje współpracy.
Poniedziałek
31.07.2017
Tym, którzy nie mają pieniędzy na zakup przyczepy, Lody Marsjano proponują współpracę ajencyjną. Na jakich zasadach zarobi ajent?
 

W tym roku w całej Polsce pod szyldem Lodów Marsjano działa około 150 lodziarni. W zdecydowanej większości to przyczepy gastronomiczne. Taką przyczepę, w pełni wyposażoną i gotową do pracy można kupić za 85 tys. zł netto. Jeśli jednak ktoś nie ma takiej gotówki albo np. chciałby wejść w lodowy biznes na razie na próbę, aby sprawdzić jego możliwości – może podpisać z firmą umowę ajencyjną.
- Wprowadziliśmy tę możliwość zaledwie kilka tygodni temu, a już mamy pierwsze podpisane umowy i mnóstwo zapytań od zainteresowanych osób – mówi Dariusz Zagórski z Lodów Marsjano.

Umowę ajencyjną można podpisać na jeden lub kilka sezonów. Ajenci mają do wyboru dwie opcje. W pierwszym przypadku płacą 10 tys. zł kaucji, a do ich kieszeni trafia 25 proc. od wypracowanego zysku. Druga opcja zakłada wyższą kaucję, 30 tys. zł, ale też większy udział w zyskach – 50 proc.
- Warto zdecydować się na ajencję jeszcze w tym sezonie, choćby po to, by przetestować ten biznes – zachęca Dariusz Zagórski. - A jeśli np. w pewnym momencie ajent dojdzie do wniosku, że chce zamienić formę współpracy na franczyzę, to nie ma ku temu żadnych przeszkód.

Oczywiście, przechodząc na franczyzę należy wykupić przyczepę oraz w sezonie (od kwietnia do września) płacić opłatę franczyzową. Wynosi ona 500 zł – ale jest płatna tylko w przypadku, gdy to franczyzobiorca podpisuję umowę najmu miejsca pod przyczepę. Jeśli umowa jest podpisana przez centralę firmy, franczyzobiorca nie uiszcza żadnych opłat miesięcznych. Zarówno dla franczyzobiorców, jak i dla ajentów licencjodawca dysponuje bazą lokalizacji, w których mogą stanąć przyczepy – przy marketach i galeriach handlowych w całej Polsce.

Oprócz punktów mobilnych Lody Marsjano można też otworzyć w formie lokalu stacjonarnego, ale tylko z okienkiem podawczym, bez miejsc na konsumpcję. Powinien mieć wielkość 15-30 m2. Koszt inwestycji to około 50 tys. zł netto. Ostateczna kwota zależy jednak od konkretnej lokalizacji, zakresu remontu. Franczyzodawca może partycypować w kosztach adaptacji.


ZOBACZ W KATALOGU

Am Am Kebab
Amori Pomodori
Atelier Herosima
Autorskie Lody Piccolo
Bafra Kebab
Berlin Döner Kebap
Beza Krówka Lody rzemieślnicze
Biesiadowo
Bike Café
Browar Korona
BuBu Bubble Tea
Cafe Słodziak
Candy Pop
Carat Kebab
Chinkalnia
Cochise Burger
Coffeeloffee
Cofix
Crazy Bubble
Cudo Vegan Sushi
Cukiernia Sowa
Cukrem i Solą
Da Grasso
DG Restauracje
Dobra Pączkarnia
Domino’s Pizza
Donuterie
Doskoi
Easy Beer
Easy Wine
Express Pizza American Style
FABBRICA Italian Comfort Food
Falla
Felix Chicken
Fit Cake
Good Chicken
Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni
Grande Pizza
Gruby Benek
Hotdogzna
Ice'n'go
Japanos
Kashka
Kiss Kim Chi
Koku Sushi
Krowa Mać Burgers
Kurcze Pieczone
Lodolandia & Kołacz
Lody Bonano
Lody Lida
Lviv Croissants
Makarun
Maxipizza
McDonald’s
Meron
Ministerstwo Śledzia i Wódki
Mniami Ice Cream
Mr. Kebab
New York Hot Dog
New York Pizza Department
Niewinni Czarodzieje Trzyzero
Pączki Mamy
Pączkownia Smak Sprzed Lat
Pijalnia Wódki i Piwa
Pijalnie Czekolady E.Wedel
Pizza Factory
Pizza Hut
Pizzeria Stopiątka
Prosiak Polski Kebab & Fast Food
Ramen Shop by Sushi Kushi
Salsiccia Pizzeria Napoletana
Sayuri Sushi
SiGelato
So Coffee
Stava
Steiku Haoss
Subtilité Wine & Bar
Subway
Sulaiman Kebab
Sushi Bistro
Sushi Burrito
Sushi Kushi
Szaszłykowo
Taco Bar
Tawerna Pepe Verde
The White Bear Coffee
Tibesti 2Go
Totti Pizza Rzymska
U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich
United Chicken
Wendy’s
Western Chicken
Western Tortilla
Yum Yum Kebab
ZapieCKanki
Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta
ŻarWok
Zdrowa Krowa