Atak na duże miasta

W tej chwili pod szyldem Stopiątki działa 40 lokali – wszystkie franczyzowe. Siedem z nich otwarto w tym roku. Do końca 2017 franczyzodawca planuje jeszcze około ośmiu nowych placówek.
– Generalnie nasze docelowe lokalizacje to miasta powyżej 20 tys. mieszkańców. Teraz zamierzamy jednak skupić się mocniej na dużych ośrodkach, liczących ponad 100 tys. mieszkańców – zapowiada Marta Kołakowska, kierownik sieci Stopiątka. – Interesuje nas cała Polska, choć są regiony, gdzie intensywniej szukamy franczyzobiorców, np. Pomorze, Śląsk, Wielkopolska.
Inwestycja w pizzerię marki zaczyna się od 100 tys. zł. Ostateczne koszty zależą od wielkości lokalu, jego stanu wyjściowego. Pizzerie można otwierać zarówno w food courtach galerii handlowych, jak i w lokalizacjach przyulicznych, w centrach miast, na osiedlach. Niedawno w Łodzi uruchomiony został lokal w budynku wolnostojącym, z własnym parkingiem i placem zabaw.
– Tutaj wydatki na inwestycję były oczywiście wyższe. Wszystko zależy od możliwości inwestora – podkreśla Marta Kołakowska.
W ramach współpracy franczyzowej sieć oferuje m.in. weryfikację planowanej lokalizacji, pomoc przy projektowaniu i adaptacji lokalu, szkolenia na początku i w trakcie działalności. Franczyzodawca zapewnia też wsparcie w rekrutacji i szkoleniu pracowników pizzerii i obsługę logistyczną placówek.
– We wrześniu uruchamiamy nową stronę internetową i wprowadzamy innowacyjne rozwiązania jeśli chodzi o system zamówień on-line – informuje Marta Kołakowska.
Opłata licencyjna za przystąpienie do sieci wynosi 5 tys. zł netto. Miesięczna opłata franczyzowa to 1,2 tys. zł.
Mastergrupa, właściciel Stopiątki, od ubiegłego roku rozwija też drugi koncept – Red Hot Chicken, czyli lokale ze smażonym panierowanym kurczakiem. Działają w formacie typowych snack barów.
– Z założenia jest to koncept dla mniejszych miast, w których nie pojawia się konkurencja w postaci dużych, zagranicznych koncernów – mówi Marta Kołakowska. – Mamy jednak lokale także w dużych miastach, jak np. Łódź i radzą sobie one bardzo dobrze.
Inwestycja w Red Hot Chicken zaczyna się od 60 tys. zł. Opłata wstępna wynosi 5 tys. zł, a miesięczna 1 tys. zł.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Zostaw etat, postaw na siebie! Nowy numer „Własny Biznes FRANCHISING” to konkretne pomysły na biznes, sprawdzone modele franczyzowe i inspirujące historie przedsiębiorców.
Coraz więcej franczyzobiorców Stopiątki po dwóch latach współpracy otwiera kolejną pizzerię. Ile trzeba mieć pieniędzy na inwestycję w lokal marki?
Tommy Żelazny, franczyzobiorca Stopiątki pokazuje, że czasem aby odnaleźć swoje miejsce, trzeba wrócić do korzeni.
Marcowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Dowiedz się, w którą franczyzę zainwestować, jak zarabiać w internecie oraz jakie biznesy chętnie otwierają kobiety. Bilet na Targi Franczyza gratis!
Wybór konceptów franczyzowych w segmencie pizzerii jest bardzo duży. I wciąż kolejne marki decydują się dzielić z innymi swoją licencją na biznes.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Emotka – sieć edukacyjna oferująca zajęcia dla dzieci – rozwija się w modelu franczyzowym i poszukuje nowych partnerów. Firma specjalizuje się w programach uczących dzieci radzenia sobie z emocjami i budowania relacji społecznych.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
Agencja Wirtualna to koncept franczyzowy, który pozwala rozpocząć własną działalność w marketingu internetowym bez doświadczenia i dużych inwestycji.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali