Kawa na wyspie

Sieć Coffee Feel rozwija się od 2014 roku. W tej chwili ma cztery własne punkty w Warszawie. Od października ruszają dwie pierwsze palcówki franczyzowe – w Sosnowcu i Katowicach. Wszystkie znajdują się w lokalizacjach typowo studenckich, czyli na akademickich kampusach. Jeden punkt warszawski funkcjonuje w bibliotece uniwersyteckiej.
– Jeśli jednak ktoś miałby pomysł na prowadzenie punktu w innego rodzaju lokalizacji, gdzie jest odpowiedni potencjał klientów, to oczywiście jest to możliwe. My na przykład pracujemy nad kolejnym kierunkiem rozwoju sieci w placówkach usług medycznych – mówi Michał Derlatka, franczyzodawca marki Coffee Feel.
Punkty mają formę otwartych stoisk. Tam, gdzie niemożliwe jest ustawienie wyspy, można zaadaptować lokal stacjonarny. W ofercie są napoje kawowe na zimno i na ciepło na bazie espresso, herbaty, soki ze świeżych owoców i warzyw oraz ciepłe i zimne przekąski, przygotowywane codziennie ze świeżych surowców. Wszystko jest podawane klientom w naczyniach jednorazowych, umożliwiających zabranie produktów ze sobą.
Wyspy mają wielkość ok. 10 m2, a wokół nich rozmieszczane są stoliki koktajlowe. Najmniejsze stoisko można przygotować już za 50 tys. zł. Jednak standardowy koszt inwestycji to 120-150 tys. zł.
– Małe wyspy sprawdzają się tam, gdzie jest ciągły, niezbyt duży ruch, jak np. w naszym punkcie w bibliotece uniwersyteckiej w Warszawie – wyjaśnia Michał Derlatka. – Na kampusach specyfika pracy jest nieco inna. W ciągu krótkich przerw w zajęciach pojawia się ogromna liczba studentów, którzy chcą być obsłużeni bardzo szybko. Potrzebna jest więc typowa wyspa, z miejscem dla sześcioosobowej załogi i z bardziej wydajnym sprzętem. Stąd większe koszty inwestycji.
Franczyzodawca pomaga stworzyć model finansowy oraz symulację przychodów, ocenić dochodowość przyszłej kawiarni. Wspiera też franczyzobiorcę w negocjacjach umowy najmu. Szkoli z zarządzania punktem, obsługi urządzeń i klientów. Przygotowuje też kampanię marketingową dla nowej kawiarni, wraz z materiałami marketingowymi. Opłata za przystąpienie do sieci wynosi 10 tys. zł. Miesięczna opłata franczyzowa to 2 tys. zł, a marketingowa 500 zł.
– Próg rentowności punkt osiaga przy 100 paragonach dziennie. Z zastrzeżeniem, że jest to w lokalizacji studenckiej, gdzie stosujemy specjalne rabaty – mówi franczyzodawca Coffee Feel. – W innej, atrakcyjnej lokalizacji rentowność może pojawić się szybciej, zwłaszcza, jeśli franczyzodawca osobiście angażuje się w pracę kawiarni.
ZOBACZ W KATALOGU



















































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Cukrem i Solą otworzyło kolejny punkt franczyzowy, w planach ma też nową lokalizację własną.
KawoWiniarnia to nowy koncept restauracyjny, który wyróżnia się bogatą kartą kaw i wina. Chce rozwijać się poprzez franczyzę.
Kuchnia azjatycka jest w Polsce coraz bardziej popularna. Zauważyli to też franczyzodawcy, którzy proponują licencją na sushi bar czy restaurację z bogatszym menu.
Segment fast food ma mocną reprezentację we franczyzie. I wciąż przybywa nowych konceptów.
Poszukujemy partnerów do otwarcia pierwszego flagowego sklepu w topowej lokalizacji, który zostanie poszerzony o franczyzę obejmującą wiele jednostek.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Przedsiębiorcy zbyt nisko wyceniają produkty i usługi ze strachu przed utratą klienta. Tymczasem mądrze skalkulowana cena nie tylko przynosi zyski, lecz także pomaga w budowaniu prestiżu marki.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
W tym roku do sieci Beza Krówka dołączyło kilkanaście nowych punktów franczyzowych. W sumie jest ich już ponad setka.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali