Kawa na wyspie

Sieć Coffee Feel rozwija się od 2014 roku. W tej chwili ma cztery własne punkty w Warszawie. Od października ruszają dwie pierwsze palcówki franczyzowe – w Sosnowcu i Katowicach. Wszystkie znajdują się w lokalizacjach typowo studenckich, czyli na akademickich kampusach. Jeden punkt warszawski funkcjonuje w bibliotece uniwersyteckiej.
– Jeśli jednak ktoś miałby pomysł na prowadzenie punktu w innego rodzaju lokalizacji, gdzie jest odpowiedni potencjał klientów, to oczywiście jest to możliwe. My na przykład pracujemy nad kolejnym kierunkiem rozwoju sieci w placówkach usług medycznych – mówi Michał Derlatka, franczyzodawca marki Coffee Feel.
Punkty mają formę otwartych stoisk. Tam, gdzie niemożliwe jest ustawienie wyspy, można zaadaptować lokal stacjonarny. W ofercie są napoje kawowe na zimno i na ciepło na bazie espresso, herbaty, soki ze świeżych owoców i warzyw oraz ciepłe i zimne przekąski, przygotowywane codziennie ze świeżych surowców. Wszystko jest podawane klientom w naczyniach jednorazowych, umożliwiających zabranie produktów ze sobą.
Wyspy mają wielkość ok. 10 m2, a wokół nich rozmieszczane są stoliki koktajlowe. Najmniejsze stoisko można przygotować już za 50 tys. zł. Jednak standardowy koszt inwestycji to 120-150 tys. zł.
– Małe wyspy sprawdzają się tam, gdzie jest ciągły, niezbyt duży ruch, jak np. w naszym punkcie w bibliotece uniwersyteckiej w Warszawie – wyjaśnia Michał Derlatka. – Na kampusach specyfika pracy jest nieco inna. W ciągu krótkich przerw w zajęciach pojawia się ogromna liczba studentów, którzy chcą być obsłużeni bardzo szybko. Potrzebna jest więc typowa wyspa, z miejscem dla sześcioosobowej załogi i z bardziej wydajnym sprzętem. Stąd większe koszty inwestycji.
Franczyzodawca pomaga stworzyć model finansowy oraz symulację przychodów, ocenić dochodowość przyszłej kawiarni. Wspiera też franczyzobiorcę w negocjacjach umowy najmu. Szkoli z zarządzania punktem, obsługi urządzeń i klientów. Przygotowuje też kampanię marketingową dla nowej kawiarni, wraz z materiałami marketingowymi. Opłata za przystąpienie do sieci wynosi 10 tys. zł. Miesięczna opłata franczyzowa to 2 tys. zł, a marketingowa 500 zł.
– Próg rentowności punkt osiaga przy 100 paragonach dziennie. Z zastrzeżeniem, że jest to w lokalizacji studenckiej, gdzie stosujemy specjalne rabaty – mówi franczyzodawca Coffee Feel. – W innej, atrakcyjnej lokalizacji rentowność może pojawić się szybciej, zwłaszcza, jeśli franczyzodawca osobiście angażuje się w pracę kawiarni.
ZOBACZ W KATALOGU




























































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Koncept Mniami Ice Cream uruchomi w tym sezonie więcej nowych lodziarni, niż wcześniej było w planach.
Sieć Przybij Piątaka przyciąga już wrocławskich studentów, a teraz chce otwierać franczyzowe puby w całej Polsce.
Berlin Döner Kebap rozwija nowy format lokali, z niższą kwotą inwestycji.
Rex Concepts, masterfranczyzobiorca marki Burger King, w tym roku planuje otworzyć w Polsce cztery lokale z tym szyldem. Czy indywidualni franczyzobiorcy będą mogli skorzystać z licencji na biznes Burger Kinga?
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których możemy się zwrócić w każdej chwili – mówi Ewelina Ciapała, franczyzobiorczyni Lviv Croissants.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Emotka – sieć edukacyjna oferująca zajęcia dla dzieci – rozwija się w modelu franczyzowym i poszukuje nowych partnerów. Firma specjalizuje się w programach uczących dzieci radzenia sobie z emocjami i budowania relacji społecznych.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
Agencja Wirtualna to koncept franczyzowy, który pozwala rozpocząć własną działalność w marketingu internetowym bez doświadczenia i dużych inwestycji.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali