Na początku roku Eko, teraz Mila - Eurocash nie zwalnia tempa. Czekamy na decyzję, czy nowy nabytek grupy zmieni szyld, czy też sieć pozostanie przy swoich dotychczasowych barwach i logo.
Wtorek
19.09.2017
Franczyzodawca przyłącza kolejną znaną sieć handlową. Zmieni jej szyld czy pozostanie przy dotychczasowej nazwie sklepów?
 

188 supermarketów pod marką Mila, zlokalizowanych głównie w centralnej Polsce tak prezentuje się sieć, która po pomyślnym zakończeniu transakcji zasili portfolio Eurocashu. Sieć Mila obejmuje swoim zasięgiem większość województw, najwięcej sklepów prowadzi w kujawsko-pomorskim, mazowieckim, łódzkim, lubuskim, wielkopolskim, świętokrzyskim oraz śląskim. Łączna sprzedaż zrealizowana pod tym szyldem w 2016 r. wyniosła blisko 1,5 mld zł.

Transakcja zakupu Mila, podobnie jak zrealizowane w styczniu 2017 r. przejęcie sieci supermarketów Eko, wpisuje się w strategię budowy ogólnopolskiej sieci supermarketów, opartej zarówno na współpracy z partnerami prowadzącymi sklepy franczyzowe, jak i na prowadzeniu własnych placówek wspierających rozwój sieci w nowych regionach kraju.
– Naszą misją niezmiennie jest poprawa konkurencyjności polskich niezależnych sklepów detalicznych. Wobec niesłabnącej ekspansji dyskontów, aby zapewnić konkurencyjność naszym klientom, musimy pracować nad zwiększeniem skali działalności Grupy oraz nad poprawą naszej efektywności. Sieć Mila ma bardzo wysokie kompetencje w zakresie prowadzenia supermarketów z szerokim asortymentem artykułów świeżych. Dzięki tej akwizycji stawiamy kolejny krok na drodze do zbudowania ogólnopolskiej sieci supermarketów obejmującej zarówno placówki franczyzowe, jak i placówki prowadzone przez Eurocash, szczególnie w tych regionach kraju, gdzie sieć franczyzowa nie jest jeszcze dostatecznie rozwinięta – mówi Jacek Owczarek, członek zarządu Eurocash.

Zapytaliśmy franczyzodawcę, czy w związku z przejęciem szyld Mila przejdzie do historii i zostanie zastąpiony którąś z marek działających aktualnie w grupie Eurocash. Przypomnijmy, że taka sytuacja miała miejsce w przypadku części sklepów Eko.
– Jeszcze nie podjęliśmy ostatecznej decyzji. Testujemy obecnie efekty rebrandingu na pierwszych 30-40 sklepach EKO. Jeśli nie będzie niespodzianek, zakładamy, że Delikatesy Centrum będą podstawowym brandem supermarketowym Grupy Eurocash – mówi Jan Domański, dyrektor ds. relacji inwestorskich i przejęć.

Przejęcie sieci Mila wzmocni możliwości logistyczne Grupy Eurocash, szczególnie w zakresie dystrybucji produktów świeżych do franczyzobiorców prowadzących sklepy w centralnej Polsce. Transakcja ta pozwoli także Grupie na rozwój kompetencji w zakresie prowadzenia placówek detalicznych oraz adresowaniu oczekiwań finalnych konsumentów.

Do sfinalizowania transakcji potrzebna jest m.in. zgoda Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Wartość transakcji została ustalona na 350 mln zł, przy czym wartość ta nie obejmuje wybranych nieruchomości, które nie zostaną kupione przez Eurocash.


Grzegorz Morawski
dziennikarz
/3/
ZOBACZ WIĘCEJ

POPULARNE NA FORUM

Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...

2 wypowiedzi
ostatnia 30.07.2024
Carrefour Express - supermarket na licencji

Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...

20 wypowiedzi
ostatnia 22.07.2024
sklepy spożywcze

Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...

7 wypowiedzi
ostatnia 25.03.2024
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami

Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna

1 wypowiedzi
ostatnia 24.03.2024
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...

2 wypowiedzi
ostatnia 30.09.2023
Nagrodzeni franczyzobiorcy

Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....

1 wypowiedzi
ostatnia 03.02.2023
sklepy spożywcze

Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.

7 wypowiedzi
ostatnia 29.03.2022
Jubileuszowy sklep

Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów

1 wypowiedzi
ostatnia 09.03.2022