Kawiarnia pod znaną marką
Marka So!Coffee należy do grupy Lagardere Travel Retail. Jest dziś jedną z największych sieci kawiarnianych w Polsce. Obecnie działają 64 kawiarnie z tym logo – nie tylko w kraju, ale też we Francji, w Czechach, Hiszpanii i Rumunii.
– Rynek kawiarniany jest coraz trudniejszy, z różnych względów: konkurencja jest coraz większa, coraz mniej jest atrakcyjnych lokalizacji, czynsze w galeriach handlowych są utrzymywane na wysokich poziomach – przyznaje Grzegorz Łyczak, zastępca dyrektora operacyjnego w Lagardere Travel Retail, która jest właścicielem marki So!Coffee. – Dobra wiadomość jest taka, że spożycie kawy w Polsce z roku na rok rośnie. Ludzie coraz chętniej wychodzą z domu i korzystają z lokali gastronomicznych. Obserwujemy to wyraźnie na stabilnym wzroście sprzedaży w naszych kawiarniach.
Koncept So!Coffee rozwija się nie tylko w dużych miastach. W grę wchodzą także te średnie i małe – choć oczywiście wszystko zależy od ich potencjału. Natomiast jeśli chodzi o konkretne lokalizacje, to kawiarnie można otwierać zarówno w galeriach handlowych, jak i przy głównych ulicach.
– Przy wyborze nowych lokalizacji nie podejmujemy pochopnych decyzji, wnikliwie analizujemy dane rynkowe i działamy tak, by osiągnąć maksymalny efekt biznesowy i wizerunkowy – mówi Grzegorz Łyczak.
So!Coffee można otworzyć w dwóch formatach. Może to być pełnometrażowa kawiarnia (o powierzchni około 70 m2) bądź wyspa. Całkowita kwota inwestycji składa się z dwóch części – pierwsza to rozwiązania technologiczne, ekspres do kawy, meble ruchome, oświetlenie, sprzęt IT, drobne wyposażenie. Wszystko to kosztuje około 200 tys. zł netto.
– Większość z tych pozycji można finansować leasingiem – dodaje Grzegorz Łyczak. – Natomiast gotówka potrzebna jest na pozostałą część, czyli pokrycie kosztów szeroko rozumianych prac budowlano-instalacyjno-wykończeniowych. Tutaj koszt wynosi około 2,4 tys. zł netto za m2.
Na zatowarowanie lokalu trzeba zaplanować kwotę około 30 tys. zł. Do tego dochodzą jeszcze koszty związane z adaptacją lokalu do obowiązujących wymogów (instalacje tryskaczowe, witryny, kraty, klimatyzacje itp.).
Opłata wstępna wynosi 30 tys. zł netto. Zawiera koszty projektów (technologia, aranżacja), podręcznik operacyjny, koszty marketingu na pierwszy rok działalności, pakiet marketingowy na otwarcie, pomoc doświadczonych pracowników centrali przez pierwsze dni po uruchomieniu lokalu. Franczyzodawca zapewnia także trzytygodniowe, kilkuetapowe szkolenie baristyczne, sprzedażowe, z bezpieczeństwa żywności. Odbywa się ono w centrum szkoleniowym i funkcjonujących lokalach partnerskich. Miesięczna opłata franczyzowa to 5 proc. od obrotu netto. Nie ma opłat marketingowych.
– Kawiarnie niesieciowe mają na rynku zdecydowanie trudniej. Szczególnie z racji o wiele większej siły negocjacyjnej przy wyborze lokalu w centrach handlowych, jaką mają duże koncepty sieciowe – podkreśla Grzegorz Łyczak. – Rozpoznawalność marki, ogólnopolski marketing, stałe wsparcie operacyjne i sprawdzony know-how, które zapewnia doświadczony licencjodawca, również mają ogromne znaczenie. Prowadzenie kawiarni bez takiego wsparcia jest dziś dużym wyzwaniem.
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Przedsiębiorcy wygrywają z fiskusem walkę o zwrot VAT z tytułu stosowania 8 proc. zamiast 5 proc. stawki VAT przy sprzedaży dań na wynos.
Połączenie restauracji z produkcją piwa przyciąga klientów. Browar Korona postanowił to wykorzystać.
Niewinni Czarodzieje TrzyZero to biznes gastronomiczny, którego współwłaścicielem jest Kuba Wojewódzki. Teraz marka szuka franczyzobiorców.
Franczyzobiorca rzucił korporację dla rodziny i rozpoczął własny biznes. Wiosną tego roku otworzył własny punkt Bafra Kebab i już myśli o kolejnych.
– Nasza unikalność przyciąga klientów – mówi Orest Zahrodskyy, franchise manager Lviv Croissants.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję magazynu "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Franczyzobiorczyni Tax Safe z Krakowa dba o work-life balance, ale klientów cały czas jej przybywa. Jak sobie radzi?
La Mancha szuka partnerów szczególnie w Białymstoku i Szczecinie. Dlaczego to dobry moment na nawiązanie współpracy?
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
https://youtu.be/kojfdVGqIY4?si=N1J9rlZC1jf4U-2y
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...