Burgery zmienią właściciela?

Bobby Burger to licząca 34 lokale najbardziej znana polska sieć burgerowni, stworzona przez Krzysztofa Kołaszewskiego i Bogumiła Jankiewicza. Z kolei Mex Polska to grupa skupiające takie brandy gastronomiczne, jak m.in. restauracje The Mexican czy Pijalnie Wódki i Piwa. Obie spółki podpisały właśnie list intencyjny, na mocy którego Mex Polska ma wyłączność na rozmowy w sprawie kupna min. 51 proc. udziałów w Bobby Burgerze. Wyłączność potrwa cztery miesiące – w tym czasie Mex przeprowadzi badanie due diligence, czyli kompleksowej kondycji finansowej, prawnej etc. sieci burgerowni. Po zakończeniu badania ustalona zostanie cena transakcji.
Co dalej?
Czemu Twórcy Bobby Burgera chcą się pozbyć swojego biznesowego dziecka?
– To nie chęć rozstania się z marką, ale poszukiwanie dróg szybszego rozwoju – zapewnia Krzysztof Kołaszewski, współwłaściciel Bobby Burgera, który podpisał list intencyjny w imieniu swoim i wspólnika. – Nasz biznes opiera się na skali. Od dawna prowadzimy rozmowy z różnymi firmami, inwestorami. Mex Polska jest spółką giełdową i dlatego musiał ukazać się komunikat w tej sprawie.
A jednak Bobby Burger rozważa sprzedaż minimum 51 proc. udziałów, co oznacza utratę pakietu kontrolnego.
– Owszem, ale nie zamierzamy ze wspólnikiem wycofać się ze spółki – podkreśla Krzysztof Kołaszewski. – W przypadku sprzedaży, ja na pewno pozostanę osobą zajmującą się sprawami operacyjnymi. Rozmawiałem o tym z naszymi franczyzobiorcami. Sądzę, że nie powinni mieć żadnych powodów do niepokoju.
Ostatnio sieć nie rozwija się już w tak szybkim tempie, jak to bywało wcześniej.
– Faktycznie, w ciągu ostatniego roku, dwóch liczba lokali nie rosła szybko. Raczej skupialiśmy się na wymianie istniejących lokalizacji na lepsze. Było kilka otwarć, ale też kilka zamknięć – przyznaje współwłaściciel sieci. – Nasz koncept nadal ewoluuje. Chcemy otwierać lokale bardziej w stylu fast casual, zajmujące większą powierzchnię. Franczyzobiorcom oferujemy partycypowanie w kosztach inwestycji. Przygotowaliśmy też nowy format.
Inwestycja w burgerownię to koszt 200-300 tys. zł (jeśli lokal nie jest przystosowany do potrzeb gastronomii). Franczyzodawca może partycypować w tych wydatkach do kwoty 100 tys. zł. Nowościąw ofercie franczyzowej jest tańszy w inwestycji tzw. format kontenerowy. Moduły kontenerowe można dowolnie konfigurować. Koszt inwestycji to ok. 120 tys. zł, ale można skorzystać z leasingu. W przypadku formatu kontenerowego opłata wstępna wynosi 9,9 tys. zł, przy lokalu stacjonarnym 19,95 tys. zł. Miesięczne opłaty franczyzowe to 5 proc. od obrotu.
ZOBACZ W KATALOGU



















































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Cukrem i Solą otworzyło kolejny punkt franczyzowy, w planach ma też nową lokalizację własną.
KawoWiniarnia to nowy koncept restauracyjny, który wyróżnia się bogatą kartą kaw i wina. Chce rozwijać się poprzez franczyzę.
Kuchnia azjatycka jest w Polsce coraz bardziej popularna. Zauważyli to też franczyzodawcy, którzy proponują licencją na sushi bar czy restaurację z bogatszym menu.
Segment fast food ma mocną reprezentację we franczyzie. I wciąż przybywa nowych konceptów.
Poszukujemy partnerów do otwarcia pierwszego flagowego sklepu w topowej lokalizacji, który zostanie poszerzony o franczyzę obejmującą wiele jednostek.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Przedsiębiorcy zbyt nisko wyceniają produkty i usługi ze strachu przed utratą klienta. Tymczasem mądrze skalkulowana cena nie tylko przynosi zyski, lecz także pomaga w budowaniu prestiżu marki.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
W tym roku do sieci Beza Krówka dołączyło kilkanaście nowych punktów franczyzowych. W sumie jest ich już ponad setka.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali