Ministerstwo we franczyzie

Lokalizacji na Ministerstwo Śledzia i Wódki trzeba szukać przy miejskich deptakach, rynkach lub przylegających do nich uliczkach. Działające obecnie lokale mają powierzchnię od 60 do 250 m2.
Wtorek
28.11.2017
Ministerstwo Śledzia i Wódki powiększyło się już o sześć lokali w tym roku. Gdzie jeszcze szuka franczyzobiorców?
 

Koncept, słynący z serwowanych w przystępnych cenach alkoholi i równie niedrogich zimnych i ciepłych przekąsek, wszedł na rynek w 2011 roku. Wtedy otwarto pierwszy lokal w Gliwicach. Rok później właściciele otwierali już kolejny, w Katowicach.
– Pomyśleliśmy, że skoro mamy zamiar rozbudowywać naszą sieć, to musimy pomyśleć o franczyzie. I tak zrobiliśmy – opowiada Jerzy Penderecki, współwłaściciel Ministerstwa Śledzia i Wódki.

Dziś pod tym szyldem działa już prawie 30 lokali. Wszystkie – oprócz jednego – funkcjonują we franczyzie. Tylko w tym roku otwarte zostało już sześć, a w najbliższych planach są dwa kolejne. Franczyzodawca celuje w miasta liczące powyżej 50 tys. mieszkańców, choć przystaje na wyjątki od tej reguły.
– Otworzyliśmy np. lokal w dwudziestotysięcznym Opocznie. Franczyzobiorcy mieli tam własny lokal, co już na starcie dało oszczędności. Sami zaangażowali się też w prowadzenie pubu, co znów pozwala obniżyć koszty działalności – mówi Jerzy Penderecki.

Lokalizacji na Ministerstwo Śledzia i Wódki trzeba szukać przy miejskich deptakach, rynkach lub przylegających do nich uliczkach. Działające obecnie lokale mają powierzchnię od 60 do 250 m2. Ten największy funkcjonuje w Bydgoszczy i ma dwa poziomy. Koszty inwestycji franczyzodawca szacuje na 1-1,5 tys. zł za metr kwadratowy. Opłata za przystąpienie do sieci wynosi 3 tys. zł netto, a miesięczna opłata franczyzowa 1 tys. zł netto. W zamian franczyzobiorcy mogą liczyć m.in. na pomoc przy wyborze lokalu, projektach technicznych, projekt aranżacji wnętrza, szkolenie z zakresu przygotowania dań oraz obsługi klienta, elementy wystroju i reklamy zewnętrznej, akcje marketingowe, zniżki dla sieci u dostawców na cały asortyment alkoholi oraz napoi bezalkoholowych.
Około 70 proc. lokali Ministerstwa Śledzia i Wódki znajduje się na Śląsku.
– Ale szukamy franczyzobiorców w całej Polski – podkreśla Jerzy Penderecki. – Obecnie zależy nam otwarciu nowych lokali szczególnie w dużych miastach, jak np. Warszawa, Wrocław, Poznań czy Trójmiasto.


POPULARNE NA FORUM

Biznes, który bije rekordy

Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.

1 wypowiedzi
ostatnia 15.10.2024
Biesiadowo

Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50

1 wypowiedzi
ostatnia 29.01.2024
Kawiarnie Cafe Nescafe

Nie chciałabym tej franczyzy

6 wypowiedzi
ostatnia 29.04.2023
McDonalds opinie o franczyzie

Ja bym pomyślała o tej franczyzie

3 wypowiedzi
ostatnia 29.04.2023
Doświadczenia z Bafra Kebab

Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...

1 wypowiedzi
ostatnia 25.04.2023
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż

Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...

1 wypowiedzi
ostatnia 06.03.2023
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines

Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...

1 wypowiedzi
ostatnia 02.02.2023
Ile kosztuje McDonald's?

Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali

1 wypowiedzi
ostatnia 24.12.2022