Stopiątka zdecydowanie rozpycha się na rynku

Pizzerie Stopiątka wychodzą na zero już po pół roku działalności, natomiast zwrot inwestycji w biznes następuje po ok. półtora roku – zapewnia franczyzodawca. Chwali się też rosnącymi obrotami pojedynczych pizzerii, które obecnie w miesiącu wynoszą nawet do 170 tys. zł. Dobre wyniki to zasługa również sprzedaży online. Po wdrożeniu nowego systemu IT i aplikacji na urządzenia mobilne zamówienia przez internet stanową obecnie 20 proc. całkowitej sprzedaży pojedynczej placówki w miesiącu. – Nowy system obowiązuje dopiero od trzech miesięcy, a już dzięki niemu obroty placówek wzrosły o 15 proc. Wprowadziliśmy aplikację na urządzenia mobilne, która działa w systemie Android . Dzięki niej można szybciej złożyć zamówienie i od razu za nie zapłacić. Istnieje też możliwość płatności kartą przy odbiorze zamówienia – mówi Marcin Ciesielski, prezes firmy Mastergrupa, do której należy Stopiątka.
Pozytywne wyniki finansowe korzystnie wpływają na rozwój sieci. Obecnie pod szyldem Stopiątki funkcjonuje blisko 40 placówek. Do końca roku pojawi się jeszcze jeden punkt, natomiast w 2018 roku w planach jest 15 nowych pizzerii. – Koncept biznesowy jest tak skonstruowany by generował jak największy dochód. Stopiątka może być inna w kamienicy i w dzielnicy loftów – bardziej klasyczna lub nowoczesna. Dużą rolę odgrywa menu, które też dopasowujemy do okolicznych klientów. Takie działania znacząco podkręcają sprzedaż – mówi Marta Kołakowska, kierownik sieci pizzerii Stopiątka.
Koszt inwestycji w pizzerię Stopiątka uzależniony jest od jej powierzchni, ale zazwyczaj wynosi od 150 tys. zł do 250 tys. zł. Biorąc pod uwagę miesięczne koszty utrzymania placówki to przy 170 tys. zł obrotu, 35 proc. stanowi food cost, czyli wydatki na produkty spożywcze i drugie 35 proc. stanowią koszty wynagrodzenia pracowników, czynsz, prąd, woda, internet itd. Reszta pieniędzy to dochód przed opodatkowaniem. Sieć nie partycypuje w zyskach partnera. Obowiązuje tylko stała opłata franczyzowa w wysokości 1,2 tys. zł.
Mastergrupa rozwija również drugą sieć Red Hot Chicken z daniami z panierowanego kurczaka. Marka, która istnieje dopiero dwa lata ma już 15 punktów. Inwestycja w koncept to koszt rzędu od 50 tys. zł. Tyle kosztuje wyposażenie zaplecza gastronomicznego i sali konsumpcyjnej typu take away. Standardowa powierzchnia Red Hot Chicken to 50 m2.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Zostaw etat, postaw na siebie! Nowy numer „Własny Biznes FRANCHISING” to konkretne pomysły na biznes, sprawdzone modele franczyzowe i inspirujące historie przedsiębiorców.
Coraz więcej franczyzobiorców Stopiątki po dwóch latach współpracy otwiera kolejną pizzerię. Ile trzeba mieć pieniędzy na inwestycję w lokal marki?
Tommy Żelazny, franczyzobiorca Stopiątki pokazuje, że czasem aby odnaleźć swoje miejsce, trzeba wrócić do korzeni.
Marcowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Dowiedz się, w którą franczyzę zainwestować, jak zarabiać w internecie oraz jakie biznesy chętnie otwierają kobiety. Bilet na Targi Franczyza gratis!
Wybór konceptów franczyzowych w segmencie pizzerii jest bardzo duży. I wciąż kolejne marki decydują się dzielić z innymi swoją licencją na biznes.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję magazynu "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Edu3Dkacja pokazuje dzieciom, jak korzystać z nowych technologii. Czy na prowadzeniu takich zajęć można zarobić?
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali