Instrukcja na bank
Przede wszystkim placówka musi znajdować się w uczęszczanym miejscu, np. w centrum miasta, w strategicznej części osiedla mieszkaniowego, na parterze z bezpośrednim wejściem z ulicy. Jej powierzchnia powinna wynosić co najmniej 60 m2. Od metrażu zależy również koszt remontu, który leży po stronie partnera. Placówka musi być przygotowana i wyposażona zgodnie ze standardami sieci, co m.in. dotyczy kolorów ścian i mebli (dostarcza je firma zewnętrzna współpracująca z bankiem). Adaptacja placówki odbywa się według projektu, który przygotowuje architekt współpracujący z Bankiem Zachodnim WBK.
Koszt uruchomienia placówki wynosi ok. 25 tys. zł. Kwota ta obejmuje zakup mebli, sejfów oraz ubezpieczenie pracowników. Sprzęt IT, czyli komputery i drukarki oraz wizualizację zewnętrzną i wewnętrzną dostarcza natomiast Bank Zachodni WBK. Każdy licencjobiorca dostaje „Podręcznik Partnera”, w którym opisany jest proces otwarcia placówki. Ponadto ma do dyspozycji opiekuna, który pomaga w otwarciu biznesu i nadzoruje wszystkie prace z tym związane. Bank angażuje się również w pomoc partnerom w trakcie prowadzenia działalności. Licencjobiorca ma do dyspozycji dwóch menedżerów regionalnych – jeden dba o kwestie biznesowe i sprzedaż – wiedzę merytoryczną dotyczącą produktów, obsługi klientów, natomiast drugi czuwa nad jakością procesów w placówce, czyli m.in.: pilnuje wskaźników sprzedaży, procedur jakościowych, prowadzenia i przechowywania dokumentów. Oprócz kwoty inwestycji niezbędnej do otwarcia placówki, partner musi mieć również środki zabezpieczające jego biznes w pierwszych miesiącach działalności – m.in. na wynagrodzenie pracowników oraz na bieżące opłaty związane z czynszem i mediami.
Bank wymaga, aby w placówce pracowało przynajmniej dwóch doradców. Licencjobiorca dobiera personel samodzielnie lub z pomocą banku, którego przedstawiciel może też uczestniczyć w rozmowach kwalifikacyjnych. Partner może również korzystać z bazy kandydatów do pracy zarejestrowanych w BZ WBK i tam szukać pracowników.
Nie tylko dla wyjadaczy
Partner BZ WBK nie musi co prawda mieć doświadczenia w pracy w finansach, ale jak twierdzi Anna Gniatkowska, dyrektor sieci partnerskiej BZ WBK Partner, wiedza na ten temat pomaga w biznesie. Jeśli jednak wcześniej miał do czynienia z inną branżą, dobrze, żeby zatrudnił kogoś, kto ma opanowane kwestie finansowe. Niemniej jednak licencjobiorca i jego pracownicy muszą orientować się w branży, czyli znać trendy rynkowe i potrzeby klientów. Bank wymaga również bezwzględnej znajomość oferty i wszystkich produktów. W tym celu centrala organizuje szereg szkoleń, które uwzględniają wszelkie obszary związane z prowadzeniem placówki, sprzedażą oferty i obsługą klienta.
– Pierwsze szkolenie odbywa się w centrali banku, przed uruchomieniem placówki, i trwa dwa tygodnie. W tym czasie pracownicy poznają zasady prowadzenia biznesu, a także produkty BZ WBK. Kolejne szkolenia odbywają się cyklicznie już w trakcie prowadzenia działalności. Mają formę e-learningu lub szkoleń stacjonarnych w wybranej lokalizacji – mówi Anna Gniatkowska.
Miesięczny koszt utrzymania placówki obejmujący czynsz, media, internet oraz wynagrodzenie pracowników wynosi ok. 10 tys. zł. Partnerzy wynagradzani są od wielkości sprzedaży usług i realizacji okresowych planów sprzedażowych. Wartość faktur wystawianych przez partnerów jest różna i w znacznej mierze zależy od ich zaangażowania w biznes. Najlepsi mogą zarobić nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych.
Bank Zachodni WBK od lat jest jednym z najsilniejszych graczy na polskim rynku finansowym. Obecnie w całym kraju pod jego szyldem funkcjonuje prawie 700 oddziałów, w tym 109 placówek partnerskich. W większości są one zlokalizowane w mniejszych miejscowościach, gdzie nie ma innych oddziałów BZ WBK. Zarządzają nimi partnerzy, którzy bardzo dobrze znają specyfikę i potrzeby finansowe lokalnego rynku.
Bank ceni zaangażowanie partnerów w biznes oraz pomysły na sprzedaży usług i produktów. Daje im też duże wsparcie w promocji na lokalnym rynku. Co rok każdy licencjobiorca otrzymuje 8 tys. zł na własne akcje marketingowe. Każda z nich konsultowana jest z biurem rozwoju placówek partnerskich i musi spełniać standardy wizerunkowe BZ WBK.
– Cenimy ludzi, którzy są otwarci na potrzeby klientów. Biznes, który proponujemy, przynosi konkretne dochody, pod warunkiem pełnego zaangażowania licencjobiorcy. Partner musi być w stu procentach skupiony na placówce, oczekiwaniach klientów i tendencjach rynkowych – mówi Anna Gniatkowska.
Jak podkreśla, biznes bankowy to przede wszystkim sprzedaż oparta na doradztwie i fachowej wiedzy. Sztuka polega więc na skutecznym pozyskiwaniu klientów i ich profesjonalnej obsłudze. Partnerzy mają zapewnioną pomoc i wsparcie w obu obszarach, jednakże ważna jest też ich inicjatywa i pracowitość.
Oprócz lokalnego wsparcia marketingowego, BZ WBK organizuje szereg akcji reklamowych o zasięgu ogólnopolskim. Wówczas licencjobiorcy otrzymują bezpłatne materiały promocyjne: ulotki, plakaty i wyklejki witryn. – W ciągu roku BZ WBK organizuje kilka kampanii reklamowych, w których biorą udział oddziały własne i placówki partnerskie – dodaje Anna Gniatkowska.
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Alior Bank rozszerza ofertę wsparcia dla franczyzobiorców. W ramach dwóch uzupełniających się programów mogą łącznie otrzymać do 100 tys. zł brutto.
Emilia Piesik weszła we franczyzowy biznes razem z mamą. Dziś sama ma dzieci i wciąż chwali sobie współpracę z franczyzodawcą.
Małgorzata Rodziewicz od 10 lat jest partnerem Santander Bank Polska. Jak ocenia współpracę z bankiem?
Joanna Ewert długo poznawała od podszewki Santander Bank Polska, aż wreszcie postanowiła zostać jego franczyzobiorczynią. Podczas zeszłorocznych Targów Franczyza została laureatką konkursu TOP Franczyzobiorca, w kategorii „Mistrz sociali”.
Franczyza Alior Banku liczy już 15 lat. Marta Radziwiłko, jedna z pierwszych franczyzobiorczyń marki, mówi, że nigdy się nie zawiodła i ciągle się rozwija.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję magazynu "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Franczyzobiorczyni Tax Safe z Krakowa dba o work-life balance, ale klientów cały czas jej przybywa. Jak sobie radzi?
La Mancha szuka partnerów szczególnie w Białymstoku i Szczecinie. Dlaczego to dobry moment na nawiązanie współpracy?
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Credit Agricole/Alior Bank
Witam, czy ktoś ma doświadczenie z bankiem Credit Agricole i mógłby doradzić w jakim stopniu ta współpraca jest rentowna.
Velobank
Witam, czy ktoś prowadzi lub ma zamiar zacząć z velobankiem?
Pekao SA - czy to dobry pomysł na biznes
Warto interesować się tematem czy lepiej wybrać inny bank ?
PEKAO PARTNER - FRANCZYZA
Witam, Czy posiada ktoś jakiekolwiek informacje na temat franczyzy Banku Pekao ? Chodzi głównie o wynagrodzenie i przyznawalnośc kredytów. Warto interesować się tematem...
W co inwestować
Nieruchomości Złoto Kryptowaluty
W co inwestować
Nieruchomości Złoto Kryptowaluty
Skąd wziąć pieniądze na rozwój firmy?
dofinansowania są różne konkursy organizowne przez gmine, miasto, ministerstwa w zaleznosci od pomyslu na biznes.
Firma pożyczkowa
Ja gdy wiem, że chce uzbierać na dany cel, stosuje zasadę50/30/20, dzięki temu oszczędzam i nie potrzebuję pożyczać pieniędzy.