Polacy chcą do agencji
Jaka jest obecnie sytuacja na rynku pośrednictwa nieruchomości?
Rynek ma się najlepiej w swojej historii. Niskie stopy procentowe powodują, że zamiast odkładać pieniądze na lokacie bankowej, lepiej jest zainwestować je w kupno nieruchomości. To świetny czas dla pośredników. Coraz więcej transakcji w obrocie nieruchomościami przechodzi przez agentów. Na zachodzie ten odsetek wynosi 80-90 proc. W Polsce obecnie to około 30 proc., ale tendencja jest rosnąca. Polacy mają coraz mniej czasu na to, by samodzielnie zajmować się całym procesem sprzedaży: zamieszczaniem ogłoszeń, pokazywaniem mieszkania zainteresowanym osobom.
Ale też konkurencja w branży jest bardzo silna.
Największy wysyp biur nieruchomości nastąpił po uwolnieniu zawodu pośrednika. Część z nich rynek już zweryfikował, ale nadal dużo jest placówek niezrzeszonych. Niektóre z nich cechuje wysoki profesjonalizm, ale są i takie, z którymi strach współpracować: ich właściciele i pracownicy mają ogromne braki w wiedzy, w dokumentacji. Takie biura psują renomę całej branży. Na przeciwnym biegunie są placówki sieciowe, które dają gwarancję profesjonalizmu i bezpieczeństwa.
Przyjmujecie do sieci tylko już działające i doświadczone biura?
Nie, 70 proc. franczyzobiorców, którzy się do nas zgłaszają, to osoby bez doświadczenia w branży nieruchomości. Choć oczywiście zgłaszają się też ci, którzy pracowali już jako pośrednicy, a teraz chcą przejść na swoje i potrafią policzyć, że prowadzenie biura pod naszym szyldem jest tańsze, niż otwieranie niezrzeszonej placówki. Zauważamy też coraz większe zainteresowanie ze strony istniejących już biur, które chcą dołączyć do naszej sieci. Wszystkim zapewniamy profesjonalne przygotowanie. Co miesiąc organizujemy tzw. szkolenia na start, dla franczyzobiorców i ich pracowników oraz dla wszystkich nowych partnerów. Trwają dwa dni i gwarantują przygotowanie do pracy w tej branży. Każde biuro ma przydzielonego doświadczonego opiekuna, do którego może się zwrócić z każdym problemem. Franczyzobiorca uzyskuje też m.in. dostęp do całej naszej bazy ofert. Ale oczywiście musi też budować własną bazę, bo głównie na niej powinien pracować. Od lutego wprowadziliśmy istotną zmianę w zasadach współpracy z franczyzobiorcami. Nie stosujemy zapisu o zakazie konkurencji, co oznacza, że jeśli nasze drogi z licencjobiorcą się rozejdą, może on zabrać pozyskane przez siebie oferty i z nimi pracować. Musi tylko poinformować klientów, że nie działa już pod naszym szyldem.
Jakie są koszty otwarcia placówki pod szyldem Północ Nieruchomości?
Inwestycja w biuro zależy od jego wielkości – kwota minimalna to 15 tys. zł. W tym zawiera się 6 tys. zł jednorazowej opłaty za przystąpienie do sieci oraz pakiet materiałów marketingowych, wystarczający na pół roku. Miesięczna opłata franczyzowa wynosi 1,2 tys. zł. Średnie oczekiwanie na uzyskanie rentowności nowej placówki trwa trzy miesiące.
Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

To, że poszedłeś pracować na etat, nie oznacza, że całe życie tak musi być. Kup listopadowy numer "Własny Biznes FRANCHISING", odważ się i zmień swoje życie zawodowe.
Listopadowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży!
– Od kiedy nie trzeba mieć licencji, żeby zostać pośrednikiem w obrocie nieruchomościami, coraz więcej osób się tym zajmuje – mówi Joanna Kozak z Północ Nieruchomości.
Myślisz o otwarciu własnej firmy, ale brakuje ci pomysłu na biznes? Kup i przeczytaj najnowszy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i wybierz biznes dla siebie.
Tomasz Wiśniewski działa pod szyldem Północ Nieruchomości, ale swój biznes firmuje także własnym nazwiskiem.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Zabezpieczenie antykorozyjne pojazdów to praca, przy której trzeba się napocić, ale nagrodą są wysokie marże. Jak wejść w ten biznes?
Przejście z pracy na etacie do prowadzenia własnej działalności to decyzja wymagająca odwagi. Kasper Serafiński, właściciel sklepu Powered by Kramp, długo zastanawiał się, czy jest gotowy.
Homla chce powiększyć swoją sieć. Szuka franczyzobiorców zainteresowanych otwarciem sklepu marki w miastach powyżej 30 tys. mieszkańców.
O tym, dlaczego Xtreme Fitness Gyms stawia na wolnostojące kluby, opowiada Filip Puchalski, Commercial Director marki.
O wygodę i dyskrecję najłatwiej na własnym podwórku. Dlatego Laser On The Way szybko zyskuje zwolenników. Na czym polega ten koncept?
POPULARNE NA FORUM
Greathouse gwarancją wsparcia biznesowego i sukcesu
Jeśli ktoś chce porozmawiać o założeniu biura pod naszym brandem to zapraszam na spotkanie lub kontakt mailowy/tel mail: mariusz@greathouse.pl tel: 690 550 273 Na forum...
WGN selekcjonuje partnerów
Nieruchomości zawsze były w obrocie, pośrednictwo to dobry fach na przyszłość.
Od agenta do właściciela
Z WGN współpracuje od lat, wiele nieruchomości powierzyłem w ręce agentów. Polecam każdemu.
WGN idzie na rekord
Gratulacje! To zaskakujący wynik. WGN jest znaną marką i przyciąga klientów.
Od agenta do właściciela
Odpowiednia osoba na odpowiednim stanowisku! WGN ma znakomitych i profesjonalnych partnerów
WGN idzie na rekord
Bardzo ciekawy artykuł. Warto przyjrzeć się Grupie WGN jako pomysł na biznes.
Od agenta do właściciela
Brawo Panie Tomaszu! Widać, że nieruchomości to Pana pasja. Ciekawa franczyza, może sama zainteresuje się tematem.
Nowa franczyza w nieruchomościach
Dobrze rozumiem, że oprócz agencji nieruchomości mogę zarabiać dodatkowo na poleceniach usług, jak kredyt i ubezpieczenie tak? Pozdrawiam, Krzysztof