Barwny interes
Marka Golden Rose jest znana polskim klientkom od 15 lat. W jej ofercie są m.in:. lakiery do paznokci, pomadki, pudry, róże, tusze, eyelinery, podkłady, akcesoria do manikure i makijażu. Obecnie sieć placówek z tym szyldem liczy blisko 80 punktów.
– Na tę chwilę Golden Rose posiada swoje stoiska firmowe lub franczyzowe w każdym województwie. Obecnie trwają rozmowy z galeriami, w których planowane są kolejne otwarcia – mówi Agnieszka Sęczkowska, kierownik ds. rozwoju sieci detalicznej Golden Rose.
Sieć skupia się na rozwoju placówek w centrach handlowych, w miastach liczących ponad 60 tys. mieszkańców.
– Wybieramy galerie handlowe, które cieszą się popularnością w danym mieście i przyciągają klientów urozmaiconą ofertą – dodaje Agnieszka Sęczkowska. – Wraz ze zwiększoną rozpoznawalnością marki nie zamykamy się na możliwość otwarcia kolejnego punktu w danej lokalizacji. Choć oczywiście są miasta, w których otwarto już od 4 do 6 punktów Golden Rose i otwieranie kolejnego nie ma najmniejszego sensu.
Golden Rose stara się doradzać w doborze lokalizacji, m.in. analizując nasycenie rynku w danym regionie. Marka otwiera zarówno sklepy, jak i wyspy handlowe. Jednak to ten drugi format jest zdecydowanie bardziej popularny wśród franczyzobiorców.
– Wyspa generuje dużo niższe koszty niż sklep, co jest kluczowe przy prowadzeniu działalności – wyjaśnia Agnieszka Sęczkowska. – Ten model od samego początku proponujemy naszym partnerom franczyzowym, i jak do tej pory sprawdza się. Lokalizacja jest kluczowa dla osiągnięcia sukcesu w tym biznesie. Atrakcyjne centra handlowe często posiadają wieloletnie umowy z najemcami, uniemożliwiające wejście nowej marki przez kilka następnych lat. Z wyspami handlowymi jest co prawda trochę prościej, jednak również to należy wziąć pod uwagę, przygotowując się do otwarcia stoiska franczyzowego.
Standardowe stoisko ma wielkość 3 na 2,7 m i jest użyczane franczyzobiorcy nieodpłatnie. Kwota, potrzebna na start inwestycji, to zazwyczaj ok. 50 tys. zł. Jest przeznaczana na: opłatę wstępną – 20 tys. zł, zatowarowanie stoiska – 25 tys. zł, sprzęt (kasa fiskalna, komputer) – 5 tys. zł. Nie ma żadnych opłat miesięcznych. Licencjobiorcy zaopatrują się w towar u franczyzodawcy. Zarabiają na marży. Franczyzodawca zakłada, że przy pełnym zaangażowaniu licencjobiorcy zwrot z inwestycji jest możliwy do uzyskania po 9 miesiącach od rozpoczęcia sprzedaży.
– Rozwijając naszą franczyzę poszukujemy osób przedsiębiorczych, ambitnych, o zdolnościach menedżerskich, które będą stale podnosić jakość obsługi klienta oraz osobiście zaangażują się w prowadzenie stoiska Golden Rose – podkreśla Agnieszka Sęczkowska. – Wśród naszych licencjobiorców są zarówno kobiety, jak i mężczyźni. Zainteresowania związane z modą i makijażem sprawią, że prowadzenie tego biznesu będzie przyjemniejsze, ale nie jest to wymóg, jaki stawiamy naszym kandydatom. Przede wszystkim zależy nam na współpracy z osobami, które będą przestrzegać zasad określonych w umowie franczyzowej i będą lojalne wobec sieci.

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Adopt Parfums, francuska marka perfum i kosmetyków do pielęgnacji ciała i twarzy z ponad 30-letnią tradycją, rozpoczyna rozwój swoich sklepów w Polsce. Obecna w 80 krajach na całym świecie marka co dwie sekundy sprzedaje flakon perfum o pojemności 30 ml.
Hiszpański marka Aromas Artesanales chce zbudować w Polsce sieć sprzedaży. Proponuje zarobek na rozlewanych perfumach.
– Działamy od 30 lat, jesteśmy w 48 krajach i co dwie sekundy sprzedajemy dwa flakony perfum o pojemności 30 ml – mówi Nicolas Pellegrini, dyrektor ds. rozwoju franczyzy Adopt Parfums.
Adopt Parfums, francuska marka perfum i kosmetyków do pielęgnacji ciała i twarzy z ponad 30-letnią tradycją, rozpoczyna rozwój swoich sklepów w Polsce.
– Wielu klientów musi ograniczać wydatki i rezygnować z drogich, oryginalnych perfum. Dzięki temu zyskują marki takie, jak nasza – mówi Anna Doliwa-Wiśniewska, franchise manager Sorvella.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Emotka – sieć edukacyjna oferująca zajęcia dla dzieci – rozwija się w modelu franczyzowym i poszukuje nowych partnerów. Firma specjalizuje się w programach uczących dzieci radzenia sobie z emocjami i budowania relacji społecznych.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
Agencja Wirtualna to koncept franczyzowy, który pozwala rozpocząć własną działalność w marketingu internetowym bez doświadczenia i dużych inwestycji.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
POPULARNE NA FORUM
Sposoby na zwiększenie sprzedaży?
Nawet jeśli nie prowadzisz sprzedaży w internecie, to właśnie tam zaczyna się wiele kwestii. Jak choćby świadomość istnienia marki, więc jeśli chcesz rozkręcić...
Sposoby na zwiększenie sprzedaży?
Wybierz grupe docelową dla kogo to ma być dokładnie, następnie wejdz w jego buty i pomyśl jak by to miało wyglądać zebyś się tym zainteresował, a jak masz sklep w...
FM Group - czy to ma waszym zdaniem sens?
W tym to już nie da sie zadnych pieniedzy zrobić, ludzie do tej marki stracili zaufanie.
Perfumy na mililitry
Witam, widzę, że już dobre kilkanaście lat ciągnie się ta dyskujsja i firma Refan jest ciągle obecna. Zastawiam się nad otwarciem stoiska. Czy jest tu może ktoś kto...
Polacy lubią prezenty
Każdy lubi prezenty ;)
Paznokcie w natarciu
jeśli kosmetyki to tylko naturalne, ja miałem problem z suchą skórą, dużo jeżdżę na rowerze i miałem wiecznie suchą skórę na twarzy i dłoniach. Dzięki kosmetykom...
Inwestycja w srebro - czy warto?
Zgadzam się z poprzednimi wypowiedziami, inwestycja w srebro jest mało opłacalna. Jeśli już naprawdę chcesz inwestować w jakiś kruszec, to zdecydowanie złoto....
Inwestycja w srebro - czy warto?
Chyba najlepiej inwestować w nieruchomości... Inwestycji głównie czynię pod okiem doświadczonych ludzi (więcej tu), z którymi współpracuję, jednak chciałabym w...