Ameryka na starówce
Restauracje i bary pod szyldem The Legendary Jack's Bar & Restaurant nawiązują stylistyką do lokali amerykańskich. Serwują też głównie amerykańską kuchnię (ale też dania kuchni międzynarodowej) oraz whisky Jack Daniels. Obecnie sieć liczy dwa bary oraz trzy restauracje. A niedawno franczyzodawca uruchomił w Gdańsku całkiem nowy format – salę bankietową.
– Zastosowaliśmy w niej bardzo nowoczesne rozwiązania. Np. stacjonarny mapping: na bazie materiałów dostarczonych przez klienta przygotowujemy multimedialne prezentacje, wyświetlane na trzech ścianach sali – opisuje Jacek Czauderma, franczyzodawca Jack's Bar & Restaurant. – Mamy klientów zarówno firmowych, jak i indywidualnych.
Na razie jednak sala bankietowa jest jedna i franczyzodawca dopiero zastanawia się, czy udostępniać ten format na licencji. Można natomiast we franczyzie uruchomić bar lub restaurację.
– Nasz koncept przeznaczony jest jednak tylko dla największych miast. Zalecane lokalizacje to rynki główne i starówki – podkreśla Jacek Czauderma. – W tej chwili negocjujemy najem lokalu przy rynku głównym w Poznaniu. Szukamy jeszcze franczyzobiorców, którzy otworzą nasze lokale przy rynkach głównych w Krakowie i Wrocławiu oraz być może także w Katowicach. W mniejszych miastach otworzyliśmy np. lokal w podwarszawskich Łomiankach i niestety musieliśmy go zamknąć.
Dla formatu barowego potrzebne są pomieszczenia wielkości 80-150 m2. Dla restauracji wymagana powierzchnia to minimum 250 m2. W każdym przypadku wymagane jest miejsce na duży ogródek sezonowy.
Franczyzodawca szacuje że koszt inwestycji to ok. 1,8 tys. zł za 1m2 – ale w przypadku lokalu przystosowanego już wcześniej do potrzeb gastronomii. Jeśli mamy natomiast do czynienia z pomieszczeniami w stanie deweloperskim, to koszty mogą wzrosnąć nawet do 2,5 tys. zł za 1m2.
– Gwarantujemy wsparcie architekta, prowadzenie nadzoru nad inwestycją oraz ekipę budowlaną, która wykonuje usługi w bardzo atrakcyjnych cenach. Jeśli jednak franczyzobiorca znajdzie tańszych budowlańców, to oczywiście może skorzystać z ich usług – dodaje Jacek Czauderma.
Jednorazowa opłata licencyjna za przystąpienie do sieci wynosi 80 tys. zł netto, ale – jak zapewnia licencjodawca – podlega negocjacjom. Comiesięczna opłata franczyzowa to 3,5 proc. od obrotu, a marketingowa 2,5 proc.
– Najbardziej cenimy partnerów z doświadczeniem w branży gastronomicznej – nie ukrywa franczyzodawca Jack's Bar & Restaurant. -– Im większe doświadczenie partnera, tym bardziej elastyczne warunki franczyzy z naszej strony.
Licencjodawca zapowiada, że chętnie otworzyłby też lokale pod szyldem Jack's Bar & Restaurant w zagranicznych stolicach, np. na starówkach w Pradze, Budapeszcie czy Bratysławie. Tam także poszukuje partnerów.

ZOBACZ W KATALOGU



















































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Cukrem i Solą otworzyło kolejny punkt franczyzowy, w planach ma też nową lokalizację własną.
KawoWiniarnia to nowy koncept restauracyjny, który wyróżnia się bogatą kartą kaw i wina. Chce rozwijać się poprzez franczyzę.
Kuchnia azjatycka jest w Polsce coraz bardziej popularna. Zauważyli to też franczyzodawcy, którzy proponują licencją na sushi bar czy restaurację z bogatszym menu.
Segment fast food ma mocną reprezentację we franczyzie. I wciąż przybywa nowych konceptów.
Poszukujemy partnerów do otwarcia pierwszego flagowego sklepu w topowej lokalizacji, który zostanie poszerzony o franczyzę obejmującą wiele jednostek.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Xtreme Fitness Gyms otwiera kolejne kluby, ale to nie liczby przyciągają uwagę. Co sprawia, że franczyzobiorcy zostają na dłużej i rozwijają się razem z siecią?
Rafał Jaźwiński od trzech lat prowadzi placówkę franczyzową pod marką Northgate Logistics. Specyfika biznesu pozwala obsługiwać klientów na całym świecie.
Platforma Tribeware to inteligentny pośrednik między menedżerem a pracownikami. Wskazuje im drogę do przyjętych celów, nagradza za wykonane zadania i wylicza, co udało się dzięki nim zyskać.
W tym roku do sieci Beza Krówka dołączyło kilkanaście nowych punktów franczyzowych. W sumie jest ich już ponad setka.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali