Zarabiamy na hybrydzie
Lakiery hybrydowe to dość wąska branża. Jak oceniacie Państwo jej kondycję?
Popularność lakierów hybrydowych ciągle rośnie, a Semilac utrzymuje się na pozycji lidera na polskim rynku. Według badań Kantar Millward Brown aż 67 proc. użytkowniczek hybryd wybiera lakiery naszej marki. Badania zostały przeprowadzone na reprezentatywnej grupie kobiet w wieku 18-65 lat w listopadzie 2017 roku. Cały czas wprowadzamy na rynek innowacyjne produkty i kreujemy nowe trendy w kolorach i zdobieniach. W marcu portfolio Semilac zostało poszerzone o nową kategorię produktów – kosmetyki do makijażu. Naturalną konsekwencją tych działań jest dalszy rozwój sieci franczyzowej Semilac na rynku polskim, jak i zagranicznym. Obecnie w galeriach handlowych na terenie całej Polski posiadamy blisko 100 wysp, w tym trzy punkty własne. Pozostałe wyspy działają na zasadzie franczyzy. Od początku 2018 roku otworzyliśmy już ponad 50 nowych lokalizacji. Ten rok planujemy zamknąć liczbą ponad 120 lokalizacji.
Gdzie chcecie otwierać kolejne placówki?
W naszej strategii mocno skupiamy się centrach handlowych, usytuowanych w miastach powyżej 30 tys. mieszkańców – choć nie jest to sztywny wymóg czy założenie. Docelowo chcielibyśmy pojawić się we wszystkich większych ośrodkach miejskich w kraju. Nasz koncept biznesowy jest otwarty zarówno na przedsiębiorców (tych doświadczonych, ale też tych stawiających pierwsze kroki w biznesie), jaki i miłośników kosmetyków, stylistów paznokci czy makijażystów, którzy używali i pracowali z naszymi kosmetykami, a teraz chcą wykorzystać te doświadczenia w kontakcie z klientkami. Szukamy przede wszystkim partnerów świadomych biznesowo, którzy chcą się zaangażować i rozwijać razem z naszą marką.
Jakie formaty współpracy ma do wyboru franczyzobiorca?
W ofercie dla franczyzobiorców mamy trzy sztandarowe formaty: wyspę, sklep lub Akademię Semilac. Jesteśmy elastyczni i otwarci na pomysły, dlatego często dopasowujemy format do niestandardowych zapytań klientów. Ten rok pokazał nam, jak ważne w naszej branży są szkolenia. Odnotowaliśmy bardzo duże zainteresowanie rozwijaniem konceptu Akademii Semilac. To ośrodki edukacyjno-szkoleniowe, w których – ze względu na szeroki program kursów i warsztatów – szkolą się zarówno profesjonalistki, jak i panie, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę ze stylizacją paznokci. Obecnie ośrodki szkoleniowe znajdują się w Poznaniu, Warszawie, Kielcach, Katowicach i Szczecinie oraz w Berlinie. Trwają prace nad kolejnymi otwarciami, m.in. w Grecji i Hiszpanii.
Ile trzeba zainwestować w otwarcie placówki pod szyldem Semilac?
Otwarcie wyspy wiąże się z opłatą wstępną w wysokości 30 tys. zł. Do tego należy doliczyć koszty związane z oprogramowaniem i sprzętem IT oraz pierwszym zatowarowaniem punktu. Oferujemy pomoc w organizacji przestrzeni przy tworzeniu projektu oraz bezpłatne stoisko handlowe na czas trwania umowy. Po stronie franczyzobiorcy nie ma żadnych innych dodatkowych opłat. Koszty sklepu czy Akademii Semilac to kwestie mocno indywidualne, uzależnione w szczególności od wielkości lokalu, zakresu prac i rodzaju działalności. Franczyzobiorcy, w momencie otwierania punktu, otrzymują od nas przemyślane i sprawdzone know-how. Aktywnie pomagamy i doradzamy w wyborze lokalizacji, ale też pośredniczymy w negocjacjach z właścicielem obiektu oraz uczestniczymy w podpisywaniu umowy najmu. Bardzo dużą wagę przywiązujemy do jakości obsługi w naszych punktach, dlatego gwarantujemy profesjonalne szkolenia dla pracowników. Doradzamy w wyborze pracowników, szkolimy z zakresu kompetencji sprzedażowych i produktowych. Udzielamy też wsparcia marketingowego, edukujemy z zakresu prowadzenia działań w social mediach, przekazujemy materiały promocyjne i marketingowe. Pomagamy w przygotowaniu projektu sklepu i aranżacji wyspy. Zapewniamy bezpłatnie ogólnopolską promocję marki. Rentowność punktów jest warunkowana wieloma czynnikami, takimi jak lokalizacja czy wysokość kosztów stałych, ale też zaangażowanie franczyzobiorców, umiejętności sprzedażowej oraz kompetencji miękkich pracowników. Jako franczyzodawca doradzamy jak efektywnie prowadzić działalność, tak by osiągnąć optymalny zwrot z inwestycji. Dzięki temu niektóre punkty osiągają próg rentowności już po kilku miesiącach działalności.
Rozmawiała Monika wojniak-Żyłowska
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Adopt Parfums, francuska marka perfum i kosmetyków do pielęgnacji ciała i twarzy z ponad 30-letnią tradycją, rozpoczyna rozwój swoich sklepów w Polsce. Obecna w 80 krajach na całym świecie marka co dwie sekundy sprzedaje flakon perfum o pojemności 30 ml.
Hiszpański marka Aromas Artesanales chce zbudować w Polsce sieć sprzedaży. Proponuje zarobek na rozlewanych perfumach.
– Działamy od 30 lat, jesteśmy w 48 krajach i co dwie sekundy sprzedajemy dwa flakony perfum o pojemności 30 ml – mówi Nicolas Pellegrini, dyrektor ds. rozwoju franczyzy Adopt Parfums.
Adopt Parfums, francuska marka perfum i kosmetyków do pielęgnacji ciała i twarzy z ponad 30-letnią tradycją, rozpoczyna rozwój swoich sklepów w Polsce.
– Wielu klientów musi ograniczać wydatki i rezygnować z drogich, oryginalnych perfum. Dzięki temu zyskują marki takie, jak nasza – mówi Anna Doliwa-Wiśniewska, franchise manager Sorvella.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję magazynu "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Jeśli marzysz o własnym biznesie, szukasz inspiracji lub chcesz dowiedzieć się więcej o franczyzie – teraz jest idealny moment, by działać!
Marka New York Pizza Department podpisała umowę z masterfranczyzobiorcą w Egipcie. Na przyszły rok zapowiada pierwsze otwarcia na egipskim rynku.
POPULARNE NA FORUM
Sposoby na zwiększenie sprzedaży?
Nawet jeśli nie prowadzisz sprzedaży w internecie, to właśnie tam zaczyna się wiele kwestii. Jak choćby świadomość istnienia marki, więc jeśli chcesz rozkręcić...
Sposoby na zwiększenie sprzedaży?
Wybierz grupe docelową dla kogo to ma być dokładnie, następnie wejdz w jego buty i pomyśl jak by to miało wyglądać zebyś się tym zainteresował, a jak masz sklep w...
FM Group - czy to ma waszym zdaniem sens?
W tym to już nie da sie zadnych pieniedzy zrobić, ludzie do tej marki stracili zaufanie.
Perfumy na mililitry
Witam, widzę, że już dobre kilkanaście lat ciągnie się ta dyskujsja i firma Refan jest ciągle obecna. Zastawiam się nad otwarciem stoiska. Czy jest tu może ktoś kto...
Polacy lubią prezenty
Każdy lubi prezenty ;)
Paznokcie w natarciu
jeśli kosmetyki to tylko naturalne, ja miałem problem z suchą skórą, dużo jeżdżę na rowerze i miałem wiecznie suchą skórę na twarzy i dłoniach. Dzięki kosmetykom...
Inwestycja w srebro - czy warto?
Zgadzam się z poprzednimi wypowiedziami, inwestycja w srebro jest mało opłacalna. Jeśli już naprawdę chcesz inwestować w jakiś kruszec, to zdecydowanie złoto....
Inwestycja w srebro - czy warto?
Chyba najlepiej inwestować w nieruchomości... Inwestycji głównie czynię pod okiem doświadczonych ludzi (więcej tu), z którymi współpracuję, jednak chciałabym w...