Liczenie się opłaca
– Obecnie mamy 8 placówek franczyzowych i 1 własnościową, a od października rusza dziewiąta w Lesznie. Liczba naszych uczniów stale rośnie, bo zwiększa się świadomość wśród rodziców na temat znaczenia dobrej edukacji matematycznej dla rozwoju dziecka i jego przyszłej pozycji na rynku pracy. To zmotywowało nas do zwiększenia zasięgu franczyzy – mówi Małgorzata Dobrowolska, dyrektor firmy Prometeus, właściciela marki Early Math.
Obecnie firma szuka franczyzobiorców w miastach trzech wielkości – od 50 do 100 tys. mieszkańców, od 10 do 50 tys., a ostatnio także w miejscowościach do 10 tys. osób. Oferty są zróżnicowane cenowo oraz pod względem zawartości pakietu startowego.
– Opłata licencyjna zależy od wielkości obszaru gwarancji wyłączności i wynosi od 2 tys. do 5 tys. euro. Do kosztów inwestycyjnych należy doliczyć jeszcze wyposażenia placówki w niezbędne pomoce dydaktyczne (około 2-5 tys. zł) oraz meble – wylicza Małgorzata Dobrowolska.
Minimalne wymagania lokalowe stawiane przez firmę Prometeusz to dwa pomieszczenia dydaktyczne (12-15 m2) i jedno pomieszczenie administracyjno-biurowe. Konieczny jest także dostęp do toalety. Dopuszczalny jest wynajem powierzchni w biurowcach lub innych obiektach komerycjnych, jak również adaptacja lokali mieszkalnych.
Szkolenie to podstawa
Aby zostać licencjobiorcą EarlyMath, nie trzeba być nauczycielem ani posiadać przygotowania matematycznego, można działać w oparciu o zatrudnianych przez siebie nauczycieli. Rekrutację pracowników prowadzi sam licencjobiorca. Co ważne, kandydaci nie muszą mieć formalnego przygotowania pedagogicznego, zobowiązani są jednak do udziału w szkoleniach organizowanych przez franczyzodawcę. Po ich ukończeniu uczestnicy otrzymują certyfikaty uprawniające do prowadzenia zajęć EarlyMath.
– Szkolenia podzielone są na trzy moduły, w zależności od wieku kursantów (dla grup 4-8 lat, 9-11 lat, 12-19 lat). Nauczyciele uczą się metod i technik pracy z dziećmi, zapoznają się z pomocami naukowymi. Zajęcia prowadzone są na podstawie podręczników kupowanych od licencjodawcy, które franczyzobiorca sprzedaje uczniom z około 20-proc. marżą – wyjaśnia dyrektor firmy Prometus.
Opłaty i zyski
Po otwarciu szkoły franczyzobiorca ponosi opłaty tantiemowe, które wynoszą 10 proc. od kosztu zajęć. Tantiemy dotyczą tylko pierwszych 60 uczniów w danej placówce, lekcje wykupowane przez kolejnych uczniów nie są obciążane opłatami tantiemowymi. Po stronie właściciela szkoły leży ustalenie cennika za zajęcia edukacyjne.
– Rekomendujemy pobieranie opłat w ratach miesięcznych lub za dłuższe okresy nauki, jednak nie jest to obowiązkowe. Przy płatnościach w ratach miesięcznych cena w naszej placówce własnej wynosi 150 zł – mówi Małgorzata Dobrowolska.
Szacowany okres zwrotu z inwestycji wynosi przeciętnie od roku do 2 lat.

ZOBACZ W KATALOGU



























PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Emotka – sieć edukacyjna oferująca zajęcia dla dzieci – rozwija się w modelu franczyzowym i poszukuje nowych partnerów. Firma specjalizuje się w programach uczących dzieci radzenia sobie z emocjami i budowania relacji społecznych.
Justyna Pryszcz zrezygnowała z etatu i w kilka miesięcy uruchomiła szkołę językową La Mancha. Co sprawiło, że się odważyła – i jak wygląda teraz jej życie?
– Dzikie Pląsy to spójna marka, będąca kompleksową odpowiedzią na zapotrzebowanie współczesnego rodzica – mówi Dorota Kurkowska, dyrektor ds. franczyzy marki Dzikie Pląsy.
Właścicielka Speaky Frog postawiła na własną metodę nauki angielskiego, która uwzględnia potrzeby dzieci z dysleksją, dysgrafią, ADHD i w spektrum autyzmu. Jak jej poszło?
Właścicielka kameralnej szkoły języka angielskiego Speaky Frog chce się podzielić swoim konceptem. Co oferuje?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Wendy's, międzynarodowa sieć restauracji szybkiej obsługi z siedzibą w Stanach Zjednoczonych, ogłosiła niedawno plany ekspansji na kilka rynków europejskich, które obejmują także Polskę.
Legendarny amerykański brand wchodzi do Polski i otwiera rynek dla inwestora z ambicją i kapitałem. Do wzięcia masterfranczyza, która może stać się jedną z największych sieci gastronomicznych w kraju.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
POPULARNE NA FORUM
Żłobek
Hej! Chciałabym otworzyć żłobek- macie doświadczenia z jakąś franczyzą? Może jest tutaj jakis właściciel, który zechciałby ze mną porozmawiać nt. opłacalności...
Praca licencjacja - franczyza McDonald's
Piszę pracę licencjacką na temat franczyzy jako formy prowadzenia działalności gospodarczej na przykładzie McDonald 's. Bardzo proszę o wypełnienie ankiety...
Akademia Bystrzaka
Podłączam się do pytania.
Akademia Bystrzaka
Witam serdecznie Zastanawiam się nad Akademia Bystrzaka. Macie jakieś doświadczenia?
Wirtualna Asystentka?
Moja siostra i jest bardzo zadowolona. Z tego co wiem to swój poczatek miała po kursie Poli Sobczyk z Barand Assist. I potem zaangażowała się w to całkowicie i dziś...
Wirtualna Asystentka?
Czy ktoś może pracuje jako WA i może podzielić się opinią? Zastanawiam się nad taką pracą. Znalazłam kilka kursów od Poli Sobczyk właśnie dla Asystentek i wygląda...
Czy warto zainwestować w szkołę językową?
Moim zdaniem warto. Jestem pewien, że znajomość języka angielskiego na pewno ci się przyda w przyszłości. Znając jakiś język obcy możesz też starać się o lepszą...
Z korepetytora na dyrektora
Fajny artykuł o ciekawej historii. Trzeba przyznać, że pomysł jest dość oryginalny i na pewno jest na to zapotrzebowanie. Sama chodziłam na korepetycje z matmy, więc...