Pizzeria jak mała fabryka

– Stopiątka Factory to innowacyjny projekt. Placówka działa jak mała fabryka, wyposażona w maszynę taśmową, na której odbywa się produkcja pizzy. Pracownik nakłada jedynie dodatki i nadzoruje pracę urządzenia. Na koniec gotowa pizza wpada do pudełka i trafia w ręce klienta – mówi Marcin Ciesielski, prezes Mastergrupa. Placówka i maszyna jest tak zaprojektowana, by proces przygotowania pizzy był widoczny na każdym etapie. Pozwala na to otwarta konstrukcja pieca i przeszklone wnętrze pizzerii. Dzięki temu klient dokładnie wie, co dostanie. Zautomatyzowana jest też sprzedaż pizzy. Zamówienia i płatności dokonywane są za pomocą interaktywnego kiosku zlokalizowanego w każdej placówce. Proces sprzedaży i realizacji zamówienia trwa do siedmiu minut.
Jak twierdzi prezes firmy Mastergrupa, pomysł na Stopiątkę Factory wynika z potrzeby rozwoju w miejscach z dużym natężeniem ruchu, gdzie liczy się czas obsługi klienta i koszty najmu lokali. – Interesują mnie m.in. Krupówki w Zakopanem czy ul. Monte Cassino w Sopocie. Są to rewelacyjne lokalizacje pod względem sprzedaży, natomiast niestety – z drogim czynszem. Musieliśmy więc stworzyć koncept, który poradzi sobie z tym mankamentem i zminimalizuje koszty placówki – mówi Marcin Ciesielski. Z tego powodu powierzchnia Stopiątki Factory jest niewielka, bo od 30 do 70 m2 i ma tylko jednego pracownika. Pierwsze lokale Stopiątki Factory powstaną na początku 2019 roku.
Stopiątka Factory nie jest jedynym formatem działającym w sieci. Ogólnie pod szyldem pizzerii funkcjonują trzy modele: restauracyjny, czyli Stopiatka in Italia w dużych miastach od 100 tys. mieszkańców, w standardowym modelu dla miejscowości od 10 tys. mieszkańców i Factory. – Aktualnie mamy już 50 Stopiątek, dzięki czemu jesteśmy w szeregu najważniejszych graczy w branży gastronomicznej w segmencie pizzerii. Rozwój sieci zwiększa też jej obroty, które w tym roku są większe o 20 proc. – mówi Marcin Ciesielski.
Firma nie skupia się jednak wyłącznie na Stopiątce. Od sierpnia tego roku wdraża swój kolejny koncept gastronomiczny pod marką Picburger. – Picburger, tak jak Stopiątka, będzie działał w trzech wersjach: jako wolnostojące restauracje, tzw. lokale inline, czyli z wejściem z ulicy, oraz lokale w food courtach w centrach handlowych – mówi Marcin Ciesielski.
W przypadku wolnostojących restauracji, franczyzobiorca nie będzie musiał inwestować w budynek. Firma zapewnia inwestora, od którego licencjobiorca będzie później wynajmował lokal. Koszt przygotowania placówki w takim modelu wynosi co najmniej 200 tys. zł.
Mastergrupa ma jeszcze trzecią sieć – Red Hot Chicken z daniami z panierowanego kurczaka.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Zostaw etat, postaw na siebie! Nowy numer „Własny Biznes FRANCHISING” to konkretne pomysły na biznes, sprawdzone modele franczyzowe i inspirujące historie przedsiębiorców.
Coraz więcej franczyzobiorców Stopiątki po dwóch latach współpracy otwiera kolejną pizzerię. Ile trzeba mieć pieniędzy na inwestycję w lokal marki?
Tommy Żelazny, franczyzobiorca Stopiątki pokazuje, że czasem aby odnaleźć swoje miejsce, trzeba wrócić do korzeni.
Marcowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Dowiedz się, w którą franczyzę zainwestować, jak zarabiać w internecie oraz jakie biznesy chętnie otwierają kobiety. Bilet na Targi Franczyza gratis!
Wybór konceptów franczyzowych w segmencie pizzerii jest bardzo duży. I wciąż kolejne marki decydują się dzielić z innymi swoją licencją na biznes.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Sieć Xtreme Fitness Gyms rozwija nowy model ekspansji. Oprócz lokali komercyjnych interesują ją również grunty pod budowę własnych obiektów. Spółka pozyskała też nowego inwestora.
Emotka – sieć edukacyjna oferująca zajęcia dla dzieci – rozwija się w modelu franczyzowym i poszukuje nowych partnerów. Firma specjalizuje się w programach uczących dzieci radzenia sobie z emocjami i budowania relacji społecznych.
Agencja Wirtualna to koncept franczyzowy, który pozwala rozpocząć własną działalność w marketingu internetowym bez doświadczenia i dużych inwestycji.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali