Pizza w sieci / Sieć Da Grasso liczy obecnie 182 placówki (12 z nich otwarto w tym roku) i jest najliczniejszą franczyzową siecią pizzerii w Polsce.
Sobota
08.12.2018
W tym roku sieć Da Grasso otworzyła 12 nowych lokali. Mniej niż miała w planach. Dlaczego?
 

Koncept Da Grasso planował zakończyć rok 2018 liczbą 190 lokali. Trochę zabrakło do realizacji zamierzeń, bo sieć liczy obecnie 182 placówki (12 z nich otwarto w tym roku), ale nadal jest najliczniejszą franczyzową siecią pizzerii w Polsce.
– Wierzymy, że w Polsce jest jeszcze bardzo dużo miejsca na nowe lokale Da Grasso. Niewątpliwie planujemy dalszy rozwój, jednakże nie stawiamy na konkretne liczby – mówi Hubert Kołodziejski, specjalista ds. obsługi placówek franczyzowych Da Grasso.

Pizzerie Da Grasso są otwierane przede wszystkim jako restauracje. Koszt inwestycji zależy od wyjściowego stanu technicznego lokalu. Inwestycja franczyzobiorcy to przede wszystkim zakup sprzętu gastronomicznego, odpowiednie przystosowanie zaplecza, a także wystrój sali konsumpcyjnej.
– Przed zawarciem umowy franczyzy kalkulujemy koszty przyszłej inwestycji, tak aby każdy inwestor miał pełną świadomość skali planowanych wydatków – podkreśla Hubert Kołodziejski. – Minimalna kwota inwestycji, przy założeniu, że przystosowywany lokal funkcjonował wcześniej jako placówka gastronomiczna, wynosi 150 tys. zł.
Franczyzobiorcy poszukują lokali na pizzerię samodzielnie. Jedno z kryteriów, jakim powinni się kierować, to wielkość. Sieć stara się otwierać lokale powyżej 100 m2. Licencjodawca weryfikuje propozycje franczyzobiorców, a te, które wydają się najbardziej obiecujące, sprawdza osobiście.
– Naszym zdaniem nic nie zastąpi bezpośrednich oględzin pod okiem profesjonalnego architekta – uważa Hubert Kołodziejski. – Wtedy też najczęściej szacujemy wstępne koszty aranżacji oraz wyposażenia, potrzebnego do uruchomienia pizzerii. Istnieją ogólne wytyczne dla aranżacji lokalu, jednak dla każdego z nich przygotowujemy indywidualny projekt.

Pomoc w wyborze lokalizacji i biznesplan inwestycji to nie jedyne wsparcie, jakiego może oczekiwać licencjobiorca.
– Udzielamy wsparcia prawnego przy zawieraniu długoterminowych umów najmu lokalu. Nasi franczyzobiorcy mogą liczyć także na pomoc w organizacji zaplecza kuchennego. Negocjujemy dla nich atrakcyjne ceny zakupu surowców potrzebnych do prowadzenia pizzerii. Dostarczamy, wszelkie niezbędne rozwiązania IT – wylicza Hubert Kołodziejski. – Kluczową rolę w trakcie prowadzenia działalności naszej sieci odgrywają opiekunowie franczyzowi, udzielający wsparcia w niemalże każdej sytuacji, w jakiej może znaleźć się nasz franczyzobiorca. Ponadto organizujemy akcje promocyjne i reklamy, w skali zarówno ogólnopolskiej jak i lokalnie.

Opłata licencyjna to 12 tys. zł. Opłaty miesięczne zależą od wybranego pakietu sprzedażowego. Podstawowy, w którym menu obejmuje pizzę, startery, sałatki wiąże się z miesięczną opłatą franczyzową w wysokości 1464 zł netto. Menu można poszerzyć m.in.: o makarony, zupy, dania mięsne. Franczyzobiorca pokrywa jeszcze koszty marketingowe, które oscylują w granicach 300 zł miesięcznie.

 


Odpowiedni lokal / Franczyzobiorcy poszukują lokali na pizzerię samodzielnie. Jedno z kryteriów, jakim powinni się kierować, to wielkość. Da Grasso stara się otwierać lokale powyżej 100 m kw.

POPULARNE NA FORUM

Biznes, który bije rekordy

Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.

1 wypowiedzi
ostatnia 15.10.2024
Biesiadowo

Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50

1 wypowiedzi
ostatnia 29.01.2024
Kawiarnie Cafe Nescafe

Nie chciałabym tej franczyzy

6 wypowiedzi
ostatnia 29.04.2023
McDonalds opinie o franczyzie

Ja bym pomyślała o tej franczyzie

3 wypowiedzi
ostatnia 29.04.2023
Doświadczenia z Bafra Kebab

Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...

1 wypowiedzi
ostatnia 25.04.2023
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż

Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...

1 wypowiedzi
ostatnia 06.03.2023
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines

Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...

1 wypowiedzi
ostatnia 02.02.2023
Ile kosztuje McDonald's?

Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali

1 wypowiedzi
ostatnia 24.12.2022