Nowa burgerownia we franczyzie
– Łączymy szybki czas przygotowania zamówienia z wysoką jakością. Na razie mamy jedną flagową placówkę w Busku Zdroju, ale niedługo otwieramy restauracje licencyjne. W tym roku testowaliśmy koncept, który zaczniemy rozwijać w 2019 r. Chcieliśmy mieć pewność, że punkty licencyjne będą równie dobrze funkcjonować jak punkt własny – mówi Marcin Ciesielski, prezes firmy Mastergrupa, właściciel marki Stopiątka i Picburgera.
Koszt inwestycji w koncept Picburgera wynosi ok. 150 tys. zł netto. Do tego trzeba doliczyć koszty remontu, które mogą być różne w zależności od stanu lokalu. Restauracje będą powstawały w miastach od 50 tys. mieszkańców, zarówno w lokalach przy ulicy, jak i w food courtach galerii handlowych. Istnieje też możliwość otwarcia restauracji w wolnostojącym budynku, wybudowanym specjalnie na potrzeby sieci. W tym przypadku franczyzobiorca nie będzie musiał inwestować w nieruchomość. Franczyzodawca zapewnia inwestora, od którego licencjobiorca będzie później wynajmował lokal. Koszt przygotowania restauracji w takim modelu wyniesie wówczas mniej więcej 300 tys. zł. W przyszłym roku Mastergrupa chce otworzyć przynajmniej trzy placówki. Pierwsza ma się pojawić już w pierwszym kwartale.
Obecnie flagowym konceptem Mastergupy jest sieć pizzerii Stopiątka, która liczy ponad 50 restauracji. Stopiątki rozwijane są w trzech formatach. Franczyzobiorcy mają do wyboru Stopiątkę in Italia, czyli model restauracyjny w dużym rozmiarze, pizzerię standardową dla miast powyżej 10 tys. mieszkańców oraz Stopiątkę Factory w pełni zautomatyzowaną placówkę, która wygląda jak mała fabryka. – Takie rozwiązanie umożliwia rozwój w różnych lokalizacjach i dotarcie do dużego grona klientów. Każdy koncept wymaga też innej kwoty inwestycji, co jest korzystne dla franczyzobiorców. Mogą wybierać z tańszej i droższej opcji – mówi Marcin Ciesielski. Koszty otwarcia mieszczą się wówczas w przedziale 150-170 tys. zł. – Myślę, że przyszły rok będzie dobry. Wyniki sprzedaży placówek franczyzowych wzrastają co roku o 10-20 proc. To oczywiście wpływa na obroty całej firmy. Przyszły rok będzie równie udany, tym bardziej, że zaczynamy rozwój Picburgera. To jeszcze bardziej poprawi nasz wynik – mówi Marta Kołakowska, dyrektor sieci Stopiątka.

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Zostaw etat, postaw na siebie! Nowy numer „Własny Biznes FRANCHISING” to konkretne pomysły na biznes, sprawdzone modele franczyzowe i inspirujące historie przedsiębiorców.
Coraz więcej franczyzobiorców Stopiątki po dwóch latach współpracy otwiera kolejną pizzerię. Ile trzeba mieć pieniędzy na inwestycję w lokal marki?
Tommy Żelazny, franczyzobiorca Stopiątki pokazuje, że czasem aby odnaleźć swoje miejsce, trzeba wrócić do korzeni.
Marcowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Dowiedz się, w którą franczyzę zainwestować, jak zarabiać w internecie oraz jakie biznesy chętnie otwierają kobiety. Bilet na Targi Franczyza gratis!
Wybór konceptów franczyzowych w segmencie pizzerii jest bardzo duży. I wciąż kolejne marki decydują się dzielić z innymi swoją licencją na biznes.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Sieć Xtreme Fitness Gyms rozwija nowy model ekspansji. Oprócz lokali komercyjnych interesują ją również grunty pod budowę własnych obiektów. Spółka pozyskała też nowego inwestora.
Emotka – sieć edukacyjna oferująca zajęcia dla dzieci – rozwija się w modelu franczyzowym i poszukuje nowych partnerów. Firma specjalizuje się w programach uczących dzieci radzenia sobie z emocjami i budowania relacji społecznych.
Agencja Wirtualna to koncept franczyzowy, który pozwala rozpocząć własną działalność w marketingu internetowym bez doświadczenia i dużych inwestycji.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali