Biznes na spółkę z bratem
– Zaczęliśmy cztery lata temu od lodów, ale zależało nam na biznesie całorocznym. Kolejnym krokiem były kołacze i wreszcie Bafra Kebab. Naszymi klientami są teraz dzieci i dorośli, sympatycy słodkości oraz osoby, które wolą treściwą i wytrawną kuchnię – mówi Krzysztof Kulwas.
Bafra Kebab jest najmłodszym konceptem Sweet Gallery (dwa pozostałe to Lodolandia i Kołacz na Okrągło). Marka zadebiutowała w 2015 roku i szybko stała się częścią biznesu braci Kulwasów. Zdaniem Krzysztofa, spośród wszystkich trzech konceptów, Bafra Kebab jest najbardziej wymagająca. – Mamy do czynienia z mięsem, które wymaga specjalnego traktowania – przechowywania i sprzedaży. Model biznesowy jest restrykcyjny i oparty na standardach, które muszą być bezwzględnie przestrzegane, by zachować najwyższą jakość produktu. Dzięki temu wygrywamy z konkurencją – mówi Krzysztof Kulwas. – Pierwszy punkt Bafra Kebab otworzyliśmy w miejscu, w które nikt nie wierzył. Mała miejscowość licząca 12 tys. mieszkańców, dziewięć konkurencyjnych punktów z kebabami i słaba lokalizacja położona na uboczu. Byliśmy jednak uparci i przekonani o własnej jakości. Placówka funkcjonuje już dwa lata, konkurencja przegrała rywalizację i aktualnie jesteśmy liderem w sprzedaży kebabów w tej miejscowości – zapewnia.
Kulwasowie twierdzą, że przewagą konceptu Bafra Kebab jest mięso produkowane według własnej receptury spółki Sweet Gallery. Chodziło o stworzenie smaku, który jest sygnaturą marki i podstawowym orężem w rywalizacji o klienta. Do tego dochodzi dopracowana w szczegółach strategia sprzedaży i dostaw, co gwarantuje świeżość i najwyższą jakość oferty. – Dostawy dopasowaliśmy do natężenia ruchu. Ważne są: dzień tygodnia, godzina, pora roku, a nawet święta okolicznościowe. Wiedza na ten temat pozwala kontrolować zamówienia i dopasować do bieżącej sprzedaży odpowiednią ilość mięsa. Dzięki temu zachowujemy świeżość produktów, a także unikamy strat i niepotrzebnych kosztów. Jeśli pod koniec dnia zabraknie mięsa, nową partię dokładamy dopiero następnego dnia. Mięso to podstawowy składnik kebabu, dlatego musi spełniać najwyższe standardy – mówi Jacek Kulwas. W jego placówce dostawy są realizowane dwa razy w tygodniu, natomiast warzyw codziennie. – Mięso przechowujemy w dwóch chłodniach, które są na wyposażeniu każdego punktu. Mamy oddzielne stanowiska na drób i wołowinę. Jak zapewniają bracia, liczba kilogramów mięsa jest precyzyjnie dopasowana do liczby klientów, aby wszystkie sprzedały się w jeden dzień.
Niezbędne jest jednak stuprocentowe zaangażowanie właścicieli, aby osiągnąć takie wyczucie biznesu. – Własna praca jest najważniejsza. Jeśli ktoś myśli inaczej, lepiej, żeby został na etacie. Wiem, co mówię, bo zanim rozpocząłem obecny biznes, zrezygnowałem z wcześniej prowadzonej firmy – mówi Krzysztof Kulwas.
Najpierw w szeregi franczyzobiorców Sweet Gallery wstąpił Jacek, a dopiero po roku jego brat, Krzysztof. – Nie wyobrażałem sobie prowadzić obu firm jednocześnie, ponieważ nie poświęciłbym żadnej wystarczającej ilości czasu i tak jak brat zainwestowałam w koncept Lodolandia. Teraz po kilku latach prowadzimy 10 placówek. Musieliśmy jednak ciężko pracować, by osiągnąć obecny wynik. W tym wszystkim pomaga monitoring, dzięki któremu na bieżąco możemy obserwować naszą placówkę. Co prawda, posiadamy menedżera koordynującego pracę, niemniej jednak trzeba zaangażować się samemu – mówi Krzysztof Kulwas.
Obaj bracia niemal codziennie są we wszystkich swoich punktach sprzedaży. – Regularna kontrola pozwala uniknąć ewentualnych problemów. Jest to szczególnie potrzebne na początku działalności. Ponadto uważam, że najlepszym źródłem wiedzy o klientach jest praca za ladą – mówi Jacek Kulwas.
Jakie trzeba spełnić warunki, żeby zostać franczyzobiorcą Bafra Kebab? Sweet Gallery dostarcza gotową przyczepę z pełnym wyposażeniem, dzięki czemu odpadają koszty remontu i wyposażenia, np. standardowego lokalu w budynku czy galerii handlowej. Firma odpowiada też za wyszukanie odpowiedniej lokalizacji. – Ze względu na swoją mobilność punkty nie są jednak na stałe przywiązane do konkretnego miejsca. W zależności od potrzeb mogą zostać przeniesione gdzie indziej, dzięki czemu biznes wyróżnia się na rynku i łatwo adaptuje do otoczenia – mówi Krzysztof Kulwas. – Inwestycja w koncept Bafra Kebab stanowi ok. 1/5 kosztów niezbędnych do otwarcia placówki w tradycyjnym formacie z podobną ofertą. Zwrot z inwestycji następuje natomiast już w drugim roku działalności. Na dodatek firma zapewnia stałe wsparcie o każdej porze, przez siedem dni w tygodniu i regularne szkolenia. Wszystko to wraz z zaangażowaniem franczyzobiorcy może oznaczać naprawdę udany biznes – mówi Jacek Kulwas.

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Sweet Gallery utrzymuje szybkie tempo rozwoju. W bieżącym roku planuje ok. 450 nowych otwarć.
Jaki biznes ma szansę powodzenia w obecnych realiach rynkowych? Dowiedz się z nowego numeru magazynu "Własny Biznes FRANCHISING".
Lodolandia & Kołacz na Okrągło wykorzystuje elastyczność oferty i szybki rebranding, by zapewnić ciągłość biznesu przez cały rok. Jak działa taki model biznesowy?
Zainspiruj się sukcesami i poznaj sprawdzone pomysły na biznes! Grudniowy numer „Własny Biznes FRANCHISING” pełen praktycznych porad i historii przedsiębiorców już w sprzedaży!
Przepis na prowadzenie zyskownej lodziarni jest tak samo złożony, jak receptura lodów, które zachwycą smakiem. Franczyzodawca konceptu Lodolandia & Kołacz na Okrągło dzieli się nim ze swoimi franczyzobiorcami.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Sieć Xtreme Fitness Gyms rozwija nowy model ekspansji. Oprócz lokali komercyjnych interesują ją również grunty pod budowę własnych obiektów. Spółka pozyskała też nowego inwestora.
Emotka – sieć edukacyjna oferująca zajęcia dla dzieci – rozwija się w modelu franczyzowym i poszukuje nowych partnerów. Firma specjalizuje się w programach uczących dzieci radzenia sobie z emocjami i budowania relacji społecznych.
Agencja Wirtualna to koncept franczyzowy, który pozwala rozpocząć własną działalność w marketingu internetowym bez doświadczenia i dużych inwestycji.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali