Franczyza na wyspach
Miniony rok NeoNail może zaliczyć do udanych. Marka, specjalizująca się w preparatach akcesoriach do manicure hybrydowego, otworzyła w 2018 r. 70 nowych punktów sprzedaży: 30 franczyzowych i 40 własnych. Tylko w grudniu stoiska firmowe NeoNail rozpoczęły działalność w galeriach: Ptak Outlet Rzgów, Trzy Korony w Nowym Sączu, Forum Gdańsk, Galeria Krupówki 40 oraz Hosso Gubin. W sumie pod szyldem marki działa 210 wysp handlowych, z czego jedna trzecia we franczyzie.
- Nie stawiamy sobie żadnych limitów jeśli chodzi o liczbę naszych punktów – mówi Sabina Frąckowiak, menadżer sieci franczyzowej NeoNail. - Podejmując decyzje o kolejnym otwarciu zawsze dbamy o to, by nasze placówki nie działały zbyt blisko siebie i nie opierały się na tej samej grupie klientów. W tej chwili skupiamy się na rozwoju w miejscowościach liczących do 20 tys. mieszkańców. W dużych miastach mamy już po kilka punktów, a te mniejsze to jeszcze nie wyeksploatowane rynki.
Główną drogą rozwoju dla NeoNail jest budowa sieci wysp w galeriach handlowych (możliwe jest też otwarcie salonu, ale tych jest na razie tylko kilka; taki format wiąże się z wyższą kwotą inwestycji). Lokalizacji na stoisko poszukuje franczyzobiorca. Licencjodawca weryfikuje jego propozycję, sprawdzając m.in. potencjał lokalnego rynku.
- Doradzamy, pomagamy w wyborze, ale nie chcemy niczego narzucać. Zależy nam na tym, by franczyzobiorca mieszkał blisko prowadzonego przez siebie punktu – podkreśla Sabina Frąckowiak.
Powierzchnia wysp to od 2,5x2 m do do 2,5x3,8 m.
- Kwoty inwestycji są bardzo różne, zależnie od wybranej przez licencjodawcę opcji – podkreśla Sabina Frąckowiak. - Może on np. zdecydować się na zakup wyspy, albo wynająć ja od nas. W tym drugim przypadku wydatek na starcie będzie oczywiście mniejszy. Wszelkie szczegóły finansowe omawiamy na spotkaniach z franczyzobiorcami. Przygotowujemy indywidualny projekt wyspy lub lokalu dostosowany do potrzeb partnera. Oferujemy pełne wsparcie marketingowe oraz szeroki wachlarz promocji na inaugurację placówki.
Nie ma opłaty licencyjnej, ani miesięcznych opłat franczyzowych. Franczyzobiorcy kupują produkty z centrali firmy z rabatem i zarabiają na marży od ich sprzedaży. Przed uruchomieniem nowego punktu biorą udział w bezpłatnych szkoleniach, organizowanych przez licencjodawcę.
- Aby dobrze sprzedawać produkt trzeba go dobrze poznać – mówi Sabina Frąckowiak. - Dlatego nasze szkolenia są praktyczne. Franczyzobiorcy uczą się m.in. jak zrobić manicure hybrydowy.
Franczyzodawca podkreśla, że już po trzech miesiącach widać, czy dany punkt będzie dochodowy. Jego zdaniem oczekiwanie na rentowność powinno trwać maksymalnie do pół roku.

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Adopt Parfums, francuska marka perfum i kosmetyków do pielęgnacji ciała i twarzy z ponad 30-letnią tradycją, rozpoczyna rozwój swoich sklepów w Polsce. Obecna w 80 krajach na całym świecie marka co dwie sekundy sprzedaje flakon perfum o pojemności 30 ml.
Hiszpański marka Aromas Artesanales chce zbudować w Polsce sieć sprzedaży. Proponuje zarobek na rozlewanych perfumach.
– Działamy od 30 lat, jesteśmy w 48 krajach i co dwie sekundy sprzedajemy dwa flakony perfum o pojemności 30 ml – mówi Nicolas Pellegrini, dyrektor ds. rozwoju franczyzy Adopt Parfums.
Adopt Parfums, francuska marka perfum i kosmetyków do pielęgnacji ciała i twarzy z ponad 30-letnią tradycją, rozpoczyna rozwój swoich sklepów w Polsce.
– Wielu klientów musi ograniczać wydatki i rezygnować z drogich, oryginalnych perfum. Dzięki temu zyskują marki takie, jak nasza – mówi Anna Doliwa-Wiśniewska, franchise manager Sorvella.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Emotka – sieć edukacyjna oferująca zajęcia dla dzieci – rozwija się w modelu franczyzowym i poszukuje nowych partnerów. Firma specjalizuje się w programach uczących dzieci radzenia sobie z emocjami i budowania relacji społecznych.
Agencja Wirtualna to koncept franczyzowy, który pozwala rozpocząć własną działalność w marketingu internetowym bez doświadczenia i dużych inwestycji.
Marka Quiosque do końca tego roku otworzy 20 nowych salonów. Jakie warunki trzeba spełnić, aby zostać się franczyzobiorcą marki?
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
POPULARNE NA FORUM
Sposoby na zwiększenie sprzedaży?
Nawet jeśli nie prowadzisz sprzedaży w internecie, to właśnie tam zaczyna się wiele kwestii. Jak choćby świadomość istnienia marki, więc jeśli chcesz rozkręcić...
Sposoby na zwiększenie sprzedaży?
Wybierz grupe docelową dla kogo to ma być dokładnie, następnie wejdz w jego buty i pomyśl jak by to miało wyglądać zebyś się tym zainteresował, a jak masz sklep w...
FM Group - czy to ma waszym zdaniem sens?
W tym to już nie da sie zadnych pieniedzy zrobić, ludzie do tej marki stracili zaufanie.
Perfumy na mililitry
Witam, widzę, że już dobre kilkanaście lat ciągnie się ta dyskujsja i firma Refan jest ciągle obecna. Zastawiam się nad otwarciem stoiska. Czy jest tu może ktoś kto...
Polacy lubią prezenty
Każdy lubi prezenty ;)
Paznokcie w natarciu
jeśli kosmetyki to tylko naturalne, ja miałem problem z suchą skórą, dużo jeżdżę na rowerze i miałem wiecznie suchą skórę na twarzy i dłoniach. Dzięki kosmetykom...
Inwestycja w srebro - czy warto?
Zgadzam się z poprzednimi wypowiedziami, inwestycja w srebro jest mało opłacalna. Jeśli już naprawdę chcesz inwestować w jakiś kruszec, to zdecydowanie złoto....
Inwestycja w srebro - czy warto?
Chyba najlepiej inwestować w nieruchomości... Inwestycji głównie czynię pod okiem doświadczonych ludzi (więcej tu), z którymi współpracuję, jednak chciałabym w...