Spaghetti po nowemu
Makarun Spaghetti and Salad to polska sieć spaghetterii założona w 2012 roku. Ma dziś sieć 27 lokali, działających w 14 polskich miastach oraz w Hamburgu. Wkrótce ruszy restauracja w Dubaju.
– Makarun od samego początku był rozwijany przez nas organicznie, bez pomocy podmiotów zewnętrznych – komentuje Marcin Szworak z Makarun Spaghetti and Salad. – Nie ukrywamy jednak, że w trakcie naszej pracy borykaliśmy się również z wieloma problemami, jak choćby dostęp do najlepszych lokalizacji.
Jak czytamy w oficjalnym komunikacie, „rozmowy o podjęciu współpracy trwały ponad rok i składały się z kilku etapów, poczynając od oceny potencjału marek oraz opracowania zasad współpracy w określonej perspektywie czasowej. Etap przygotowawczy zakończył się pozytywnymi wnioskami i podjęto decyzję o zaangażowaniu kapitału we wspólną działalność, która ma na celu rozwój marek Gastromall Group i Makarun w prestiżowych miejscach: galeriach handlowych klasy A i biznesowych centrach biurowych, które zapewniają wysoką rentowność”.
Gastromall Group zarządza ponad setką lokali gastronomicznych w całej Polsce. Najbardziej rozpoznawalny i najszybciej rozwijający się koncept Grupy to restauracje Olimp, oferujące jedzenie na wagę. Ich sieć obecnie obejmuje 85 punkty sprzedaży i także działa we franczyzie. W swoim portfolio Gastromall ma też marki Deli Sandwich, Polski Stół oraz Isto.
– Jesteśmy krajowym liderem w tworzeniu i zarządzaniu konceptami gastronomicznymi. Do współpracy pozyskujemy ludzi pełnych pomysłów, twórczych i nastawionych na sukces. Tacy są według mnie twórcy Makaruna – mówi Piotr Niemiec, właściciel Gastromall Group. – Będziemy łączyć naszą działalność operacyjną i integrować struktury, aby wykorzystać zalety obu firm. Ważny był dla nas także sieciowy charakter brandu. Nasze restauracje również funkcjonują w tym systemie. Pierwsze efekty naszych działań już widać – Makarun uzupełnił ofertę gastronomiczną w Orange Office w Krakowie, gdzie od ponad trzech lat działa Restauracja Olimp.
Strony nie podają, ile udziałów w Makarunie przejął Gastromall Group. Z naszych informacji wynika, że w rękach dotychczasowych właścicieli nadal pozostanie pakiet większościowy. Jak mówi Marcin Szworak, nowy inwestor nie oznacza zmiany szyldów. Marka Makarun nadal będzie funkcjonowała, tak jak dotychczas. Choć trzeba podkreślić, że w ostatnim czasie koncept przeszedł poważne zmiany, dotyczące m.in. logotypu, wystroju lokali, ale także wprowadzenia do nich koncepcji live cooking. Właściciele przyznają, że było to przygotowanie marki do ekspansji w bardziej wymagających lokalizacjach.
– Wszystkie nowo otwierane restauracje będą już powstawać zgodnie z naszymi nowymi standardami – informuje Marcin Szworak. – Natomiast te już działające, jeśli taka będzie wola franczyzobiorców, też mogą wprowadzić zmiany. Jednak nie wszędzie będzie możliwe np. wprowadzenie live cookingu, niektóre lokale są na to zbyt małe.
Jak zdradza współwłaściciel Makaruna, jeszcze w tym roku marka wejdzie na kolejne zagraniczne rynki, do Algierii i do Szwecji.

ZOBACZ W KATALOGU




















































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Berlin Döner Kebap otworzył nowy lokal franczyzowy, w centrum Zakopanego. Marka ma zaplanowane kolejne otwarcia aż do wiosny.
– Miasta, w których kwitnie życie studenckie to odpowiednie rynki dla pubów Przybij Piątaka – mówi Kamil Przybylski, menadżer ds. rozwoju i franczyzy Przybij Piątaka.
Islak Burger to nowy produkt i nowa franczyza na polskim rynku.
Jagoda i Robert Wojtkowscy nie mogli znaleźć nikogo, kto zrobi im tort weselny bez cukru i laktozy. Teraz sami robią zdrowe przysmaki, jako franczyzobiorcy Fit Cake.
Franczyzodawca marek New York Pizza Department i ŻarWOK zmienia zasady naliczania opłat franczyzowych. Franczyzobiorcy mogą sporo zaoszczędzić.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

– Karawaning jest bardzo drogim sportem. Jest to jedna, mogę powiedzieć, z najdroższych opcji super wakacji – mówi Adam Soczewka, właściciel wypożyczalni CamperyASONE.pl i organizator wypraw kamperowych.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Dowiedz się, jak otworzyć sklep pod marką Żabka. Bezpłatny webinar dla cudzoziemców.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali