Spaghetti po nowemu
Makarun Spaghetti and Salad to polska sieć spaghetterii założona w 2012 roku. Ma dziś sieć 27 lokali, działających w 14 polskich miastach oraz w Hamburgu. Wkrótce ruszy restauracja w Dubaju.
– Makarun od samego początku był rozwijany przez nas organicznie, bez pomocy podmiotów zewnętrznych – komentuje Marcin Szworak z Makarun Spaghetti and Salad. – Nie ukrywamy jednak, że w trakcie naszej pracy borykaliśmy się również z wieloma problemami, jak choćby dostęp do najlepszych lokalizacji.
Jak czytamy w oficjalnym komunikacie, „rozmowy o podjęciu współpracy trwały ponad rok i składały się z kilku etapów, poczynając od oceny potencjału marek oraz opracowania zasad współpracy w określonej perspektywie czasowej. Etap przygotowawczy zakończył się pozytywnymi wnioskami i podjęto decyzję o zaangażowaniu kapitału we wspólną działalność, która ma na celu rozwój marek Gastromall Group i Makarun w prestiżowych miejscach: galeriach handlowych klasy A i biznesowych centrach biurowych, które zapewniają wysoką rentowność”.
Gastromall Group zarządza ponad setką lokali gastronomicznych w całej Polsce. Najbardziej rozpoznawalny i najszybciej rozwijający się koncept Grupy to restauracje Olimp, oferujące jedzenie na wagę. Ich sieć obecnie obejmuje 85 punkty sprzedaży i także działa we franczyzie. W swoim portfolio Gastromall ma też marki Deli Sandwich, Polski Stół oraz Isto.
– Jesteśmy krajowym liderem w tworzeniu i zarządzaniu konceptami gastronomicznymi. Do współpracy pozyskujemy ludzi pełnych pomysłów, twórczych i nastawionych na sukces. Tacy są według mnie twórcy Makaruna – mówi Piotr Niemiec, właściciel Gastromall Group. – Będziemy łączyć naszą działalność operacyjną i integrować struktury, aby wykorzystać zalety obu firm. Ważny był dla nas także sieciowy charakter brandu. Nasze restauracje również funkcjonują w tym systemie. Pierwsze efekty naszych działań już widać – Makarun uzupełnił ofertę gastronomiczną w Orange Office w Krakowie, gdzie od ponad trzech lat działa Restauracja Olimp.
Strony nie podają, ile udziałów w Makarunie przejął Gastromall Group. Z naszych informacji wynika, że w rękach dotychczasowych właścicieli nadal pozostanie pakiet większościowy. Jak mówi Marcin Szworak, nowy inwestor nie oznacza zmiany szyldów. Marka Makarun nadal będzie funkcjonowała, tak jak dotychczas. Choć trzeba podkreślić, że w ostatnim czasie koncept przeszedł poważne zmiany, dotyczące m.in. logotypu, wystroju lokali, ale także wprowadzenia do nich koncepcji live cooking. Właściciele przyznają, że było to przygotowanie marki do ekspansji w bardziej wymagających lokalizacjach.
– Wszystkie nowo otwierane restauracje będą już powstawać zgodnie z naszymi nowymi standardami – informuje Marcin Szworak. – Natomiast te już działające, jeśli taka będzie wola franczyzobiorców, też mogą wprowadzić zmiany. Jednak nie wszędzie będzie możliwe np. wprowadzenie live cookingu, niektóre lokale są na to zbyt małe.
Jak zdradza współwłaściciel Makaruna, jeszcze w tym roku marka wejdzie na kolejne zagraniczne rynki, do Algierii i do Szwecji.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Sieć Makarun stawia mocno na formaty z niską kwotą inwestycji.
Nowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Sprawdź, jakie pomysły na biznes są opisane w styczniowym wydaniu magazynu.
Sobota 16 października to ostatni dzień Targów Franczyza 2021. Skorzystajcie z okazji, przyjdźcie do Pałacu Kultury i Nauki i wybierzcie biznes dla siebie!
15 października to kolejny dzień Targów Franczyza. Ci, którzy szukają pomysłu na biznes mają okazję spotkać w jednym miejscu przedstawicieli wielu znanych marek franczyzowych.
14 października to pierwszy dzień Targów Franczyza. Franczyzodawcy najbardziej prestiżowych marek czekają w PKiN na wszystkich zainteresowanych otwarciem własnego biznesu na licencji.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję magazynu "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Franczyzobiorczyni Tax Safe z Krakowa dba o work-life balance, ale klientów cały czas jej przybywa. Jak sobie radzi?
La Mancha szuka partnerów szczególnie w Białymstoku i Szczecinie. Dlaczego to dobry moment na nawiązanie współpracy?
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
https://youtu.be/kojfdVGqIY4?si=N1J9rlZC1jf4U-2y
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...