Mięso na drugi plan
Meat w nazwie brandu oznaczało oczywiście mięso. Teraz zamiast tego jest angielskie słowo meet, które oznacza m.in. spotkanie.
– Zmiana podyktowana była większym niż się spodziewaliśmy zainteresowaniem ofertą wegańską, którą wprowadziliśmy na przełomie 2017/18 roku – wyjaśnia Łukasz Błażejewski, dyrektor generalny Meet & Fit. – Obserwując coraz większy i rosnący udział oferty wegańskiej w całej sprzedaży sieci jesteśmy pewni, że był to odpowiedni moment na taką zmianę. Przede wszystkim ten subtelny, ale istotny rebranding miał na celu zmianę odbioru dotychczasowej nazwy, jednoznacznie wskazującej na „mięsny” charakter lokali.
Meet & Fit – Slow Food to sieć mało powierzchniowych punktów gastronomicznych typu bistro, działających w modelu kuchni otwartej. Ich menu zawiera wybór burgerów z grillowaną wołowiną, drobiem oraz wegańskich, sałatki, smoothies owocowe i warzywne, soki tłoczone na zimno. Obecnie marka ma 14 lokali, wszystkie działają we franczyzie. Wszystkie też przeszły już rebranding, związany ze zmianą nazwy. Franczyzodawca zapowiada, że w najbliższych planach ma otwarcie sześciu kolejnych bistro.
– Jesteśmy na ostatnim etapie prac remontowych w Szczecinie oraz Pruszkowie i tutaj otwarcia zaplanowane są już na pierwszą połowę kwietnia – mówi Łukasz Błażejewski. – Kolejne lokalizacje, w których pojawi się Meet & Fit, to Gdynia, Żyrardów i Warszawa. W tych trzech miastach udało nam się pozyskać topowe lokalizacje, takie jak ulica Nowy Świat w Warszawie, ulica Świętojańska w Gdyni oraz główna ulica handlowa w Żyrardowie.
Ostatnie z zapowiadanych otwarć zaplanowano w centrum handlowym Forum Gliwice.
Meet & Fit szuka franczyzobiorców w miastach liczących od 20 tys. mieszkańców oraz w średnich i dużych miejscowościach. Lokale otwierane są zarówno w galeriach handlowych, jak i w lokalizacjach przyulicznych. Minimalna powierzchnia, potrzebna na bistro to 50 m2. Koszty inwestycji, według szacunków franczyzodawcy, to około 60-70 tys. zł netto, w zależności od stanu technicznego lokalu. W tej kwocie ujęty jest już sprzęt, który można wziąć np. w leasing lub zakupić poprzez kredyt, co pozwoli na obniżenie wydatków na starcie. Jednorazowa opłata licencyjna za przystąpienie do sieci wynosi 3 tys. zł netto. Miesieczne opłaty franczyzowe liczone są w procentach od obrotu.
– Obecnie jesteśmy największą w Polsce siecią lokali, serwujących wegańskie oraz mięsne burgery w jednym miejscu – podkreśla Łukasz Błażejewski. – Obserwując zmiany zachodzące na rynku spożywczym jesteśmy przekonani, że za 4-6 lat konsumpcja dań wegańskich może stanowić nawet 30-40 proc. całego spożycia, pod czym wielu ekspertów rynku się podpisuje.
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Przedsiębiorcy wygrywają z fiskusem walkę o zwrot VAT z tytułu stosowania 8 proc. zamiast 5 proc. stawki VAT przy sprzedaży dań na wynos.
Połączenie restauracji z produkcją piwa przyciąga klientów. Browar Korona postanowił to wykorzystać.
Niewinni Czarodzieje TrzyZero to biznes gastronomiczny, którego współwłaścicielem jest Kuba Wojewódzki. Teraz marka szuka franczyzobiorców.
Franczyzobiorca rzucił korporację dla rodziny i rozpoczął własny biznes. Wiosną tego roku otworzył własny punkt Bafra Kebab i już myśli o kolejnych.
– Nasza unikalność przyciąga klientów – mówi Orest Zahrodskyy, franchise manager Lviv Croissants.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję magazynu "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Franczyzobiorczyni Tax Safe z Krakowa dba o work-life balance, ale klientów cały czas jej przybywa. Jak sobie radzi?
La Mancha szuka partnerów szczególnie w Białymstoku i Szczecinie. Dlaczego to dobry moment na nawiązanie współpracy?
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
https://youtu.be/kojfdVGqIY4?si=N1J9rlZC1jf4U-2y
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...