Całe życie z kosmetykami
Elżbieta Twardowska w branży kosmetycznej pracuje już blisko 15 lat. Zaczynała od hurtowej dystrybucji kosmetyków Golden Rose. A w 2013 roku postanowiła zająć się także sprzedażą detaliczną i dołączyć do systemu franczyzowego tej marki. Wtedy otworzyła swoje pierwsze stoisko z kosmetykami w Rzeszowie. Rok później uruchomiła kolejne, w Przemyślu, później trzecie – znów w Rzeszowie, a w 2015 roku czwarte, w Dębicy.
– Biznes prowadzimy wspólnie z mężem – wyjaśnia franczyzobiorczyni Golden Rose. – Mąż serwisuje stoiska, kontroluje finanse, prowadzi nadzór nad sprzedażą hurtową. Moją rolą jest praca z zespołami na stoiskach franczyzowych, zatrudnianie i przygotowanie personelu. Poza tym kontrola pracowników w sektorze hurtowym, szkolenia ze standardów firmy oraz organizacja szkoleń i kursów wizażowych z marką Golden Rose.
Elżbieta Twardowska podkreśla, że dobry zespół to jeden z warunków powodzenia w tym biznesie.
– Pracownicy powinni być profesjonalnymi konsultantami – mówi franczyzobiorczyni. – A dziś o dobry personel jest naprawdę trudno. Dlatego jeśli widzę, że ktoś angażuje się w pracę, chce zostać z nami na dłużej, to chętnie inwestuję w jego rozwój. Mam świetną menedżerkę, która pomaga mi w prowadzeniu stoisk.
Od stycznia 2018 roku, z pomocą centrali firmy, franczyzobiorczyni otworzyła Akademię Wizażu Golden Rose. W jej ramach prowadzi kursy z zakresu wizażu dla klientów indywidualnych.
– W tym roku chcemy zaproponować szkolenia rozwijające dla naszych pracowników. Mam też w planie wsparcie szkoleniowe dla klientów z sektora hurtowego – dodaje Elżbieta Twardowska.
Franczyza w galeriach
Sieć Golden Rose liczy obecnie 39 jednostek własnych oraz 36 franczyzowych. Większość licencjobiorców to multifranczyzobiorcy, którzy prowadzą po dwa lub nawet więcej punktów (tylko pięciu ma po jednej placówce). Około 10 proc. wszystkich placówek Golden Rose stanowią sklepy, reszta to wyspy handlowe.
– Wyspy wymagają dużo niższych nakładów, dlatego też uważamy, że jest to lepsze rozwiązanie dla naszych licencjobiorców – wyjaśnia Urszula Sypniewska, dyrektor działu sprzedaży i marketingu Golden Rose.
Inwestycja w wyspę to ok. 50 tys. zł netto. W tej kwocie mieści się opłata wstępna, która wynosi 20 tys. zł, reszta jest przeznaczona na towar oraz sprzęt. Nie ma żadnych opłat miesięcznych. Franczyzodawca szacuje, że zwrot z inwestycji, przy pełnym zaangażowaniu franczyzobiorcy, jest możliwy po około 9 miesiącach od rozpoczęcia sprzedaży.
Marka Golden Rose lokuje swoje punkty w miastach liczących powyżej 60 tys. mieszkańców, w galeriach handlowych. Nie mogła więc nie odczuć wprowadzenia niehandlowych niedziel.
– Zwyczaj robienia zakupów w weekendy był w Polsce bardzo silny. Wprowadzenie zakazu handlu w niedziele miało wpływ na wysokość obrotów punktów – przyznaje Elżbieta Twardowska. – Czekamy, w jaki sposób ta sytuacja się teraz unormuje, jak ukształtują się nowe zwyczaje zakupowe klientów. Póki co panuje chaos, większość ludzi nie wie, która niedziela jest handlowa, a która nie.
Podobne spostrzeżenia ma franczyzodawca.
– Na pewno 2019 to rok, w którym będą się utrwalać lub ostatecznie wypracują się trendy sprzedażowe związane z wolnymi niedzielami. Wiele firm posiadających punkty sprzedaży w galeriach handlowych czeka na ostateczne decyzje rządu w tej sprawie – potwierdza Urszula Sypniewska. – Jednak pomimo zmian w przepisach kosmetyki kolorowe sprzedawały się i będą się sprzedawać zawsze, nawet w czasach kryzysu. A wiemy, że obecna sytuacja ekonomiczna w Polsce raczej pozwala poczuć się pewnie, jeśli chodzi o możliwości zakupowe klientów.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Adopt Parfums, francuska marka perfum i kosmetyków do pielęgnacji ciała i twarzy z ponad 30-letnią tradycją, rozpoczyna rozwój swoich sklepów w Polsce. Obecna w 80 krajach na całym świecie marka co dwie sekundy sprzedaje flakon perfum o pojemności 30 ml.
Hiszpański marka Aromas Artesanales chce zbudować w Polsce sieć sprzedaży. Proponuje zarobek na rozlewanych perfumach.
– Działamy od 30 lat, jesteśmy w 48 krajach i co dwie sekundy sprzedajemy dwa flakony perfum o pojemności 30 ml – mówi Nicolas Pellegrini, dyrektor ds. rozwoju franczyzy Adopt Parfums.
Adopt Parfums, francuska marka perfum i kosmetyków do pielęgnacji ciała i twarzy z ponad 30-letnią tradycją, rozpoczyna rozwój swoich sklepów w Polsce.
– Wielu klientów musi ograniczać wydatki i rezygnować z drogich, oryginalnych perfum. Dzięki temu zyskują marki takie, jak nasza – mówi Anna Doliwa-Wiśniewska, franchise manager Sorvella.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję magazynu "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Franczyzobiorczyni Tax Safe z Krakowa dba o work-life balance, ale klientów cały czas jej przybywa. Jak sobie radzi?
La Mancha szuka partnerów szczególnie w Białymstoku i Szczecinie. Dlaczego to dobry moment na nawiązanie współpracy?
POPULARNE NA FORUM
Sposoby na zwiększenie sprzedaży?
Nawet jeśli nie prowadzisz sprzedaży w internecie, to właśnie tam zaczyna się wiele kwestii. Jak choćby świadomość istnienia marki, więc jeśli chcesz rozkręcić...
Sposoby na zwiększenie sprzedaży?
Wybierz grupe docelową dla kogo to ma być dokładnie, następnie wejdz w jego buty i pomyśl jak by to miało wyglądać zebyś się tym zainteresował, a jak masz sklep w...
FM Group - czy to ma waszym zdaniem sens?
W tym to już nie da sie zadnych pieniedzy zrobić, ludzie do tej marki stracili zaufanie.
Perfumy na mililitry
Witam, widzę, że już dobre kilkanaście lat ciągnie się ta dyskujsja i firma Refan jest ciągle obecna. Zastawiam się nad otwarciem stoiska. Czy jest tu może ktoś kto...
Polacy lubią prezenty
Każdy lubi prezenty ;)
Paznokcie w natarciu
jeśli kosmetyki to tylko naturalne, ja miałem problem z suchą skórą, dużo jeżdżę na rowerze i miałem wiecznie suchą skórę na twarzy i dłoniach. Dzięki kosmetykom...
Inwestycja w srebro - czy warto?
Zgadzam się z poprzednimi wypowiedziami, inwestycja w srebro jest mało opłacalna. Jeśli już naprawdę chcesz inwestować w jakiś kruszec, to zdecydowanie złoto....
Inwestycja w srebro - czy warto?
Chyba najlepiej inwestować w nieruchomości... Inwestycji głównie czynię pod okiem doświadczonych ludzi (więcej tu), z którymi współpracuję, jednak chciałabym w...