Biznes nie dla inwestora

Gold Finance w 2018 roku zostało przejęte przez spółkę Metrohouse Franchise, właściciela sieci biur nieruchomości Metrohouse. Współpraca oznacza przede wszystkim poszerzenie oferty. – Po połączeniu w naszej ofercie oprócz doradztwa finansowego pojawiła się także sprzedaż nieruchomości. Zdecydowaliśmy się na współpracę, by sprostać potrzebom klientów. Jeśli ci są zainteresowani kupnem mieszkania, istnieje duże prawdopodobieństwo, że będą również potrzebowali kredytu hipotecznego. Naszym zadaniem jest dobranie odpowiedniej oferty do ich możliwości finansowych – tłumaczy Jacek Górny, dyrektor ds. rozwoju sieci franczyzowej Gold Finance.
Franczyzodawca zwraca uwagę, że przyszły franczyzobiorca, który chce otworzyć placówkę Gold Finance musi prowadzi działalność gospodarczą. Od potencjalnego franczyzobiorcy wymagane są także umiejętności menedżerskie oraz doświadczenie w branży finansowej. Dodatkowym atutem jest znajomość lokalnego rynku w segmencie finansów oraz nieruchomości.
Niezbędne są również pieniądze do uruchomienia placówki. Franczyzobiorca wnosi opłatę licencyjną w wysokości 6 tys. zł netto, w skład której wchodzą opłaty za szkolenia menedżerskie. Dodatkowo wpłaca 7 tys. zł netto na koszty aranżacji lokalu – wizualizację wewnętrzną i zewnętrzną.
Estetyka przede wszystkim
Jacek Górny zaznacza, że szukanie miejsca pod lokal leży przede wszystkim w gestii franczyzobiorcy. – Wychodzimy z założenia, że to franczyzobiorca najlepiej zna lokalny rynek. Oczywiście uprzedzamy jakie wymogi powinien spełniać lokal Gold Finance. Nasza placówka musi wzbudzać zaufanie wśród klientów, dlatego nie może znajdować się w sąsiedztwie zaniedbanych lokali. Nasze salony powinny być zlokalizowane na parterze z wejściem od ulicy. Lokal nie musi znajdować się ścisłym centrum. Często otwieramy placówki poza nim – mówi Jacek Górny.
A jak jest otymalna powierzchnia lokalu? Franczyzodawca zaznacza, że pomieszczenie powinno mieć ponad 40 m2. Choć wyposażenie i wizualizacja sklepu musi spełniać standardy sieci, to franczyzodawca daje swobodę w wyborze wykonawców.
Klucz to sukcesu
Franczyzodawca zwraca uwagę na konieczność osobistego zaangażowanie partnera w działanie placówki. – Właśnie wtedy mamy pewność, że biznes jest pod kontrolą. Oczywiście partner nie jest jedyną osobą, która pracuje w lokalu. Docelowo franczyzobiorca zatrudnia jeszcze dwie lub trzy osoby. My zaś pomagamy w rekrutacji pracowników. Zamieszczamy ogłoszenia na dedykowanych portalach oraz towarzyszymy w spotkaniach rekrutacyjnych.
Franczyzodawca proces szkolenia pracowników podzielił na trzy etapy. Napierw jest tak zwane szkolenie wstępne, które trwa dwa lub trzy dni. Dotyczy udzielania kredytów w poszczególnych bankach. Franczyzobiorcy oraz zatrudnieni pracownicy muszą mieć wiedzę na ten temat, aby pomóc w znalezieniu najlepszej oferty dla klienta, wśród ponad dwudziestu banków. Drugi etap szkolenia odbywa się w placówkach. Trzeci etap to szkolenia multimedialne. – Nasz opiekun za pośrednictwem Skypa łączy się z oddziałem i omawia konkretne oferty banków – dodaje Górny.
Sieć franczyzowa Gold Finance liczy obecnie 15 placówek.
ZOBACZ W KATALOGU




















PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Zostaw etat, postaw na siebie! Nowy numer „Własny Biznes FRANCHISING” to konkretne pomysły na biznes, sprawdzone modele franczyzowe i inspirujące historie przedsiębiorców.
Komfort klienta przekłada się na biznes franczyzobiorcy – uważa Alior Bank, proponując nową aranżację wnętrz w placówkach partnerskich.
– Niemal co piąty franczyzobiorca VeloBanku prowadzi więcej niż jedną placówkę – mówi Wojciech Olearnik, dyrektor departamentu sieci partnerskiej VeloBanku.
Czy jedna decyzja może znacząco wpłynąć na ścieżkę zawodową? Historia Anny Lango-Zagórskiej to dowód na to, że czasem warto zaryzykować.
– Chcemy zwiększyć nasz udział w rynku usług finansowych w Polsce – zapowiada Daniel Gawryczuk, prezes zarządu DG-INWEST.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Emotka – sieć edukacyjna oferująca zajęcia dla dzieci – rozwija się w modelu franczyzowym i poszukuje nowych partnerów. Firma specjalizuje się w programach uczących dzieci radzenia sobie z emocjami i budowania relacji społecznych.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
Agencja Wirtualna to koncept franczyzowy, który pozwala rozpocząć własną działalność w marketingu internetowym bez doświadczenia i dużych inwestycji.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Credit Agricole/Alior Bank
Witam, czy ktoś ma doświadczenie z bankiem Credit Agricole i mógłby doradzić w jakim stopniu ta współpraca jest rentowna.
Velobank
Witam, czy ktoś prowadzi lub ma zamiar zacząć z velobankiem?
Pekao SA - czy to dobry pomysł na biznes
Warto interesować się tematem czy lepiej wybrać inny bank ?
PEKAO PARTNER - FRANCZYZA
Witam, Czy posiada ktoś jakiekolwiek informacje na temat franczyzy Banku Pekao ? Chodzi głównie o wynagrodzenie i przyznawalnośc kredytów. Warto interesować się tematem...
W co inwestować
Nieruchomości Złoto Kryptowaluty
W co inwestować
Nieruchomości Złoto Kryptowaluty
Skąd wziąć pieniądze na rozwój firmy?
dofinansowania są różne konkursy organizowne przez gmine, miasto, ministerstwa w zaleznosci od pomyslu na biznes.
Firma pożyczkowa
Ja gdy wiem, że chce uzbierać na dany cel, stosuje zasadę50/30/20, dzięki temu oszczędzam i nie potrzebuję pożyczać pieniędzy.