Przeszkolą franczyzobiorcę i pracowników
Przeszkolą franczyzobiorcę i pracowników / W trakcie współpracy franczyzobiorca musi nastawić się na opłaty związane ze szkoleniem wstępnym pracowników. Koszt to 20 tys. zł za pięciotygodniowe szkolenie niezależnie od liczby pracowników.
Piątek
10.05.2019
Northgate Logistics chce zbudować sieć franczyzową. Kto może zostać franczyzobiorcą firmy?
 

Northgate Logistics zajmuje się spedycją międzynarodową i krajową. Firma obecnie posiada sieć placówek własnych, które obsługują ponad 5 tys. klientów rocznie w całej Polsce i Europie. – W chwili obecnej posiadamy sześć własnych oddziałów, które znajdują się w całej Polsce. Główna siedziba mieści się w Pruszczu Gdańskim. Oddziały znajdują się zarówno na północy w Gdańsku i Gdyni, a także na południu Polski w Oławie, Ząbkowicach Śląskich i Świdnicy. Branża spedycyjna nie jest łatwa. Można bardzo szybko stracić renomę, dlatego stawiamy przede wszystkim na jakość i rozwój – mówi Ewa Kozłowska, specjalista ds. rozwoju sieci partnerskiej Northgate Logistics.

Jak podkreśla franczyzodawca, Northgate Logistics jest pierwszą na rynku firma spedycyjną, która zamierza rozwinąć sieć franczyzową. –  Nasze oddziały bardzo prężnie działają na rynku, dlatego postanowiliśmy pójść w kierunku franczyzy. Na ten moment mamy jedną placówkę franczyzową. Póki co jesteśmy nastawieni na rozwój sieci na terenie Polski. Aby współpraca przebiegała sprawnie, byłoby dobrze, gdyby oddziały powstawały przy głównych trasach – dodaje  Ewa Kozłowska.

Potencjalny franczyzobiorca, aby przystąpić do sieci franczyzowej, musi otworzyć działalność gospodarczą. Powinien także posiadać umiejętności sprzedażowe, a przede wszystkim zarządzania zespołem. Brak wiedzy na temat spedycji nie stoi na przeszkodzie w zawarciu współpracy. Franczyzodawca oferuje niezbędne szkolenia.

A ile wynoszą opłaty wstępne? – Partner przystępując do systemu będzie zobowiązany wnieść opłatę wdrożeniową w wysokości 35 tys. zł przed rozpoczęciem szkolenia wstępnego, a po pozytywnym ukończeniu szkolenia, musi uiścić opłatę licencyjną w wysokości 15 tys. zł. Dodatkowo w trakcie współpracy należy nastawić się na opłaty związane ze szkoleniem wstępnym pracowników. Koszt to 20 tys. zł za pięciotygodniowe szkolenie niezależnie od liczby pracowników. Szkolenie odbywa się w placówce partnerskiej, natomiast sam partner jest szkolony w naszej siedzibie, aby mógł się dokładnie zaznajomić ze specyfiką firmy –  mówi Ewa Kozłowska.

Franczyzobiorca powienien dysponować kwotą 120 tys. zł, która wystarczy na otwarcie placówki o wielkości 60 m2 oraz pokrycie kosztów stałych prowadzenia biznesu zanim będzie on rentowny. Lokal musi mieć docelowo powierzchnię, która pozwoliłaby pomieścić  min. 10 pracowników, a także wydzielone miejsce na salę konferencyjną oraz biuro dla menedżera. Decyzja o ostatecznym wyborze lokalizacji na placówkę jest podejmowania wspólnie z partnerem.

Pakiet franczyzowy zawiera prawo do korzystania z logo, dostęp do systemów i narzędzi IT, kompleksowe szkolenia (każdy pracownik otrzymuje po szkoleniu certyfikat, tylko taki pracownik będzie mógł świadczyć usługi), pakiet materiałów marketingowych (foldery, teczki, wizytówki, profesjonale zdjęcia partnera i pracowników, które znajdą się na stronie internetowej) oraz podręcznik operacyjny.


POPULARNE NA FORUM

Nowa agencja marketingowa we franczyzie

Z jakością i skutecznością bardzo słabo. Ktoś czuwa nad kompetencjami ?

1 wypowiedzi
ostatnia 25.07.2024
Gadżety reklamowe - co zamówić?

TINI GADGETS to miejsce, gdzie technologia łączy się z pomysłowością, tworząc szeroki asortyment produktów, które ułatwią Wasze życie codzienne i sprawią, że...

93 wypowiedzi
ostatnia 23.03.2024
Rośnie franczyza spedycyjna

Mój znajomy starał się o franczyzę spedycyjna i po rozmowie mogę powiedzieć że odradzam się pchać w ten biznes 1 weksel na dość sporą kasę mimo że firma nic ci...

1 wypowiedzi
ostatnia 27.03.2023
Copywriting sprzedażowy

A jak zamierzasz weryfikować wzrost sprzedaży dzięki Twoim tekstom?!

2 wypowiedzi
ostatnia 02.03.2022
Copywriting sprzedażowy

Co sądzicie o tym, by jako copywriter sprzedażowy zastosować model zysku polegający na pobieraniu np. 10-15% zysku klienta w zamian za spełnienie danych warunków np....

2 wypowiedzi
ostatnia 07.02.2022
Agencja reklamowa przyjdzie do klienta

Jestem franczyzobiorcą, który w sieci Xeromatic pracuje i zarabia. Polecam ten system innym osobom, które chcą otworzyć własny biznes. Zapraszam do bezpośredniego...

3 wypowiedzi
ostatnia 19.09.2021
Jak pozycjonować stronę internetową?

Pozycjonowanie bardzo wpływa na wyszukiwania w Google. No i faktycznie należy je zlecić agencji e-commerce.

77 wypowiedzi
ostatnia 24.02.2021
Agencja marketingowa - czy warto?

Oczywiście, że warto, jeśli ktoś ma opcję skorzystania z pomocy agencji mieszczącej się w stolicy, to serdecznie polecam firmę z którą współpracuje - Agencję 4...

3 wypowiedzi
ostatnia 25.11.2020