Z wyspy i ze sklepu / Telakces.com rozwija sieć w dwóch formatach: 40 proc. placówek to sklepy, a 60 wyspy handlowe.
Środa
22.05.2019
Aż 80 proc. franczyzobiorców Telakces.com prowadzi więcej niż jedną wyspę lub sklep. Ale w sieci nadal jest miejsce dla nowych partnerów.
 

Telakces.com ma obecnie blisko 200 punktów handlowych z akcesoriami z branży GSM. W ubiegłym roku otwartych zostało 41, a od początku tego roku siedem.
– Chcemy w tym roku skupić się mocno na wspieraniu już działających placówek. Co nie oznacza, że rezygnujemy z otwarć – podkreśla Michał Skowronek, współzałożyciel i prezes zarządu Telakces.com. – W tym roku mamy w planach uruchomienie w sumie ok. 20 punktów. Najnowszy wkrótce ruszy we właśnie otwierającej się Galerii Młociny w Warszawie.

Telakces.com rozwija sieć w dwóch formatach: 40 proc. placówek to sklepy, a 60 wyspy handlowe. Często w jednej galerii funkcjonują i sklep, i wyspa, a nawet kilka wysp. Optymalne rozmiary stoisk kształtują się między 6-12 m2, a salonów między 30 a 50 m2. Franczyzodawca szacuje, że w zależności od formatu wydatki na uruchomienie placówki zawierają się w widełkach od 30 do 200 tys. zł. Wstępna opłata licencyjna to koszt od 500 zł. Wysokość opłat franczyzowych zależy od lokalizacji i powierzchni punktu.
– Jesteśmy siecią, w której franczyzobiorcy chętnie rozwijają biznes, otwierając kolejne punkty. Aż 80 proc. naszych licencjobiorców prowadzi więcej niż jedną placówkę – podkreśla Michał Skowronek.

Oprócz sprzedaży akcesoriów, w placówkach jest też możliwość wprowadzenia usługi serwisowania telefonów. Sieć rozwija się wyłącznie w galeriach handlowych. Franczyzodawca mocno wspiera licencjobiorców w poszukiwaniu odpowiednich lokalizacji.
– Rzadko zdarza się, aby partner sam się tym zajmował – potwierdza Michał Skowronek. – My robimy analizę rynku, sprawdzamy możliwości, rozmawiamy z zarządcami galerii. Oczywiście słuchamy przy tym naszych franczyzobiorców, którzy podpowiadają, jakim rejonem czy miastem są zainteresowani.

Franczyzodawca zapewnia też wsparcie w zakresie doradztwa w prowadzeniu sklepu czy stoiska oraz jego zatowarowania, know how marki, szkolenia branżowe, opiekę merytoryczną kierownika regionalnego oraz wsparcie marketingowe.
Telakces.com nie stawia ograniczeń, jeśli chodzi o wielkość miast, w których chce otwierać swoje placówki. Ważne, by było tam centrum handlowe.
– Rynek robi się coraz bardziej nasycony, wolniej przybywa też galerii handlowych – przyznaje Michał Skowronek. – Ale jednocześnie ten rynek jest też nadal atrakcyjny, co widać chociażby po tym, że wciąż przybywa nowych firm w naszej branży. Jednak sprawdzona marka daje franczyzobiorcom zdecydowaną przewagę.


Michał Skowronek, współzałożyciel i prezes zarządu Telakces.com / "W tym roku mamy w planach uruchomienie w sumie ok. 20 punktów. Najnowszy wkrótce ruszy we właśnie otwierającej się Galerii Młociny w Warszawie".

POPULARNE NA FORUM

Biznes na małym rynku

dzieki za ostrzezenie to wazne by przestrzegac ludzi przed oszustami. Trzeba robic wszystko by emilinowac takich ludzi i takie firmy

2 wypowiedzi
ostatnia 02.02.2024
Biznes na małym rynku

NIE POLECAM współpracy z firmą i4-mobile w Białymstoku w jakiejkolwiek formie (salon Play, Shop in Shop, doradca biznesowy B2B). Swoją opinię wyrażam NIESTETY na...

2 wypowiedzi
ostatnia 24.05.2020
Zarabiać przez telefon

To prawda. Sama pracowałam w call center. Praca mocno stresująca, są tacy, którzy są bardzo mili, ale niektórzy...brak słów

2 wypowiedzi
ostatnia 10.01.2019
Play się opłaca?

Zgadzam się z poprzedniczką. Dziś większość salonów oferuje bardzo zbliżone pakiety.

3 wypowiedzi
ostatnia 23.12.2018
Pomysł jest - brak wiedzy o firmie..

Witam! Domyślam się, że takich tematów było bardzo dużo. Wiem, że każdy z tematów, problemów jest inny - więc postanowiłem napisać na forum. Liczę, że...

1 wypowiedzi
ostatnia 07.12.2018
Jak zwiększyć obroty bez inwestycji?

A może warto postawić na usługi z zakresu SEO i pozycjonowania?

3 wypowiedzi
ostatnia 29.08.2018
Zarabiać przez telefon

Praca w callcenter nie jest łatwa. Trafiają się różni ludzie, z którymi trzeba spokojnie rozmawiać.

2 wypowiedzi
ostatnia 16.07.2018
Franczyza z Komputronik - czy to się może opłacać?

moim zdaniem nie, sprzedaż komputerów przeniosła się do sieci i raczej tam szukać należy inspiracji

7 wypowiedzi
ostatnia 13.07.2018