Kawa na wyspie
Rodzinna palarnia kawy Lafaye powstała w 2016 roku.
– Wcześniej przez wiele lat zaopatrywaliśmy sklepy i hurtownie detaliczne w zupełnie inny asortyment z branży spożywczej – opowiada Barbara Kubrak, współwłaścicielka marki Lafaye. – I wszyscy pytali nas o kawę. Pomyśleliśmy, że skoro mamy gotową sieć odbiorców, to warto ten fakt wykorzystać.
Razem z mężem zainwestowali w piec do wypalania kawy. Szkolili się u międzynarodowych fachowców. Niestety, kawowy rynek okazał się trudniejszy, niż zakładali.
– Rynek nie przyjął naszej kawy, którą sprzedawaliśmy pod zupełnie nieznaną marką – nie ukrywa Barbara Kubrak. – Na szczęście uratował nas pomysł produkowania kawy pod własną marką klienta. Nawiązaliśmy kontakty z restauracjami, hotelami, ale też firmami deweloperskimi itp. Wszyscy chcieli od nas kawę, którą mogli podawać czy sprzedawać klientom pod nazwą swojej firmy. Robiliśmy i robimy dla nich indywidualne mieszanki smaków.
W pewnym momencie właściciele palarni postanowili mocniej zaistnieć ze swoją marką Lafaye. Tak narodził się pomysł uruchomienia sieci coffee pointów – wysp kawowych, gdzie można się kawy napić, ale też ją kupić (ziarnistą lub mieloną oraz kapsułki typu nespresso), prosto z palarni. Pierwszy taki punkt otwarto w galerii Focus w Bydgoszczy. Teraz pod marką Lafaye funkcjonują trzy punkty własne i dwa franczyzowe. Licencjodawca dostarcza i montuje gotowe do pracy stoisko, którego cena zaczyna się od 44 tys. zł. Przy wyspie jest też kilka stolików dla klientów. Oprócz kaw stoiska mają też w ofercie herbaty z Rwandy, akcesoria kawowe (np. spieniacze do mleka, kubki termiczne). Franczyzobiorcy mogą też wprowadzać do menu różne przekąski, np. muffinki, ciasta z lokalnych cukierni, sałatki, kanapki.
– Nasze coffee pointy otwieramy w galeriach handlowych, ale to nie jedyna możliwość – podkreśla franczyzodawca. – Równie dobrymi lokalizacjami będą np. dworce kolejowe.
Licencjobiorcy oraz ich pracownicy przechodzą szkolenia, m.in. z zakresy parzenia kawy, znajomości produktów.
– To bardzo istotne, bo chcemy również edukować ludzi z wiedzy o kawie – dodaje Barbara Kubrak. – Nasi pracownicy zawsze pytają klientów, co im smakuje, jaką kawę lubią i na tej podstawie dobierają im odpowiednie mieszanki z naszej oferty.
Lafaye chce otwierać swoje stoiska zarówno w dużych, jak i mniejszych miastach. Wszystko zależy od analizy potencjału lokalnego rynku. Nie ma opłaty za przystąpienie do sieci. Miesięczna opłata franczyzowa zaczyna się od 500 zł.
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Przedsiębiorcy wygrywają z fiskusem walkę o zwrot VAT z tytułu stosowania 8 proc. zamiast 5 proc. stawki VAT przy sprzedaży dań na wynos.
Połączenie restauracji z produkcją piwa przyciąga klientów. Browar Korona postanowił to wykorzystać.
Niewinni Czarodzieje TrzyZero to biznes gastronomiczny, którego współwłaścicielem jest Kuba Wojewódzki. Teraz marka szuka franczyzobiorców.
Franczyzobiorca rzucił korporację dla rodziny i rozpoczął własny biznes. Wiosną tego roku otworzył własny punkt Bafra Kebab i już myśli o kolejnych.
– Nasza unikalność przyciąga klientów – mówi Orest Zahrodskyy, franchise manager Lviv Croissants.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję magazynu "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Franczyzobiorczyni Tax Safe z Krakowa dba o work-life balance, ale klientów cały czas jej przybywa. Jak sobie radzi?
La Mancha szuka partnerów szczególnie w Białymstoku i Szczecinie. Dlaczego to dobry moment na nawiązanie współpracy?
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
https://youtu.be/kojfdVGqIY4?si=N1J9rlZC1jf4U-2y
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...