Małżeńska inwestycja
Agencja reklamowa Xeromatic weszła na rynek franczyzowy w roku 2017. W ofercie klienci znajdą nie tylko opcję stworzenia strony WWW, lecz także promocję firm w mediach społecznościowych. Natomiast partner Xeromatic staje się w tym biznesie opiekunem klienta – jest do jego pełnej dyspozycji. Agencję reklamową Xeromatic można uruchomić w każdej miejscowości powiatowej. A partner otrzymuje wyłączność na cały powiat w ramach jednej licencji.
Dominik Ogórek wraz z żoną Pauliną są franczyzobiorcami Xeromatic w Tomaszowie Mazowieckim od prawie półtora roku. Biznes traktują przede wszystkim jako sposób na dodatkowy zarobek. – Ja z zawodu jestem ratownikiem medycznym. Żona natomiast pracuje w sprzedaży. Szukaliśmy franczyzy z wkładem finansowym, który nie nadszarpnie domowego budżetu. Wiedzieliśmy także, że ze względu na stałą pracę nie będziemy mogli poświęcić się w 100 proc. dodatkowemu biznesowi. Zdecydowaliśmy się na opcję, która nie wymagała od nas wynajęcia lokalu. Od franczyzodawcy dostaliśmy wyłączność działania w naszym regionie – dodaje Dominik Ogórek.
Małżeństwo nie ukrywa, że na początku uważali, iż wynajem lokalu będzie niezbędny do rozkręcenia działalności, jednak z czasem oboje przekonali się, że jest to w ogóle nie potrzebne. – Na początku odbyło się spotkanie, na którym dowiedzieliśmy się na czym dokładnie będzie polegała współpraca, jaki jest dokładny zakres działalności. Pokazano nam jakie opcje mamy do wyboru. Okazuje się, że opcja: „to my przychodzimy do klienta” jak najbardziej sprawdza się w praktyce. Klienci nie odrywają się od codziennych obowiązków, a jeśli chcą się spotkać poza biurem, umawiamy się w neutralnym miejscu, np. w kawiarni – tłumaczy Dominik Ogórek.
Franczyzobiorcy podkreślają, że początki nie były trudne dzięki wsparciu franczyzodawcy. – Przeszliśmy szkolenie, na którym przedstawiono nam produkty, usługi i kwestie podejścia do klienta. Sposób funkcjonowania Agencji Xeromatic pozwala na rozpoczęcie działalności od razu po szkoleniu. Możemy korzystać z zasobów agencji, ale oczywiście mamy wolną rękę w budowaniu własnego zaplecza – dodaje Paulina Ogórek.
Koszty na start, jakie musi ponieść franczyzobiorca Xeromatic, wynoszą mniej więcej 10 tys. zł netto plus program graficzny Corel Drwa za 300 zł netto. W ramach tej inwestycji partner może liczyć na wszelkie niezbędne narzędzia do prowadzenia agencji. Centrala zapewnia system on-line, szkolenia, materiały na start, tablet, foldery reklamowe, wizytówki i know-how prowadzenia biznesu. W pogotowiu czeka też studio graficzne i wsparcie konsultingowe 24h na dobę i siedem dni w tygodniu. – My jako operator marki nie pobieramy prowizji, a jedynie opłatę marketingową w wysokości 399 zł netto miesięcznie. Z kolei partner ma 100 proc. prowizji dla siebie – tłumaczy Piotr Stefański, dyrektor ds. marketingu Xeromatic.

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Rafał Jaźwiński od trzech lat prowadzi placówkę franczyzową pod marką Northgate Logistics. Specyfika biznesu pozwala obsługiwać klientów na całym świecie.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Agencja Wirtualna to koncept franczyzowy, który pozwala rozpocząć własną działalność w marketingu internetowym bez doświadczenia i dużych inwestycji.
Franczyzobiorczyni Tax Safe z Krakowa dba o work-life balance, ale klientów cały czas jej przybywa. Jak sobie radzi?
Firma chce zmotywować do współpracy franczyzobiorców i zapewnia, że podzieli się z nimi połową zysku. Na co jeszcze mogą liczyć?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

– Karawaning jest bardzo drogim sportem. Jest to jedna, mogę powiedzieć, z najdroższych opcji super wakacji – mówi Adam Soczewka, właściciel wypożyczalni CamperyASONE.pl i organizator wypraw kamperowych.
Dowiedz się, jak otworzyć sklep pod marką Żabka. Bezpłatny webinar dla cudzoziemców.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Przedsiębiorcy zbyt nisko wyceniają produkty i usługi ze strachu przed utratą klienta. Tymczasem mądrze skalkulowana cena nie tylko przynosi zyski, lecz także pomaga w budowaniu prestiżu marki.
POPULARNE NA FORUM
Nowa agencja marketingowa we franczyzie
Z jakością i skutecznością bardzo słabo. Ktoś czuwa nad kompetencjami ?
Gadżety reklamowe - co zamówić?
TINI GADGETS to miejsce, gdzie technologia łączy się z pomysłowością, tworząc szeroki asortyment produktów, które ułatwią Wasze życie codzienne i sprawią, że...
Rośnie franczyza spedycyjna
Mój znajomy starał się o franczyzę spedycyjna i po rozmowie mogę powiedzieć że odradzam się pchać w ten biznes 1 weksel na dość sporą kasę mimo że firma nic ci...
Copywriting sprzedażowy
A jak zamierzasz weryfikować wzrost sprzedaży dzięki Twoim tekstom?!
Copywriting sprzedażowy
Co sądzicie o tym, by jako copywriter sprzedażowy zastosować model zysku polegający na pobieraniu np. 10-15% zysku klienta w zamian za spełnienie danych warunków np....
Agencja reklamowa przyjdzie do klienta
Jestem franczyzobiorcą, który w sieci Xeromatic pracuje i zarabia. Polecam ten system innym osobom, które chcą otworzyć własny biznes. Zapraszam do bezpośredniego...
Jak pozycjonować stronę internetową?
Pozycjonowanie bardzo wpływa na wyszukiwania w Google. No i faktycznie należy je zlecić agencji e-commerce.
Agencja marketingowa - czy warto?
Oczywiście, że warto, jeśli ktoś ma opcję skorzystania z pomocy agencji mieszczącej się w stolicy, to serdecznie polecam firmę z którą współpracuje - Agencję 4...