Zyski bez cukru i glutenu
Fit Cake to cukiernia połączona z zakładem produkcyjnym, w której na miejscu wypieka się ciasta, torty, batony, przygotowuje desery, śniadania itp. Całe menu jest bez glutenu, bez cukru i – jak podkreśla franczyzodawca – bez złych kalorii. Do każdego produktu dołączana jest informacja o jego składzie, kaloryczności oraz zawartości makroskładników.
– Naszych klientów można podzielić na kilka grup. Po pierwsze to alergicy, po drugie osoby, które dbają o formę, a po trzecie ludzie majętni, których stać na to, by wydać większe kwoty na zdrową żywność – podkreśla Ewelina Choińska z Fit Cake. – Oprócz tego są też osoby, które ze względu na modę chcą zrobić sobie zdjęcie na Instagrama w takich miejscach, oznaczyć się na Facebooku. To nigdy nie będą nasi stali klienci, ale za to zapewniają nam bezpłatną promocję w social mediach.
Obecnie sieć ma 10 lokali, kolejne sześć jest w budowie. Franczyzobiorcy marki dostają wyłączność na określony teren. Mogą na nim otwierać kolejne lokale. Jeśli ktoś inny chciałby to zrobić, musi uzyskać zgodę pierwszego franczyzobiorcy, który w takim przypadku może też liczyć na procent od przychodów nowego partnera sieci. Cukiernie powstają zarówno w dużych miastach, jak np. Wrocław, jak i w mniejszych – np. w Skierniewicach.
– Wielkość miasta nie jest najważniejsza, bardziej istotna jest liczba potencjalnych klientów, konkurencja na rynku, i to nie w branży wypieków w ogóle, ale wypieków takich jak nasze, czyli zdrowych, dietetycznych – podkreśla Ewelina Choińska.
Na cukiernię potrzebny jest lokal wielkości min. 60-70 m2, najlepiej w centrum miasta, z wejściem z ulicy i parkingiem w pobliżu, aby klientom łatwo było odbierać zamówienia. Według szacunków franczyzodawcy, w zależności od stanu wyjściowego pomieszczeń, konkretnej lokalizacji, na inwestycję należy przeznaczyć 50-100 tys. zł. W tej kwocie zawiera się także opłata za przystąpienie do sieci. Lokale nie muszą wyglądać identycznie, ale są pewne elementy spójne, np. pastelowe kolory, skandynawska stylistyka wnętrza. Licencjodawca udostępnia wzory aranżacji cukierni, pomaga zrobić konieczne modyfikacje projektowe, przygotować dokumentację dla Sanepidu.
Franczyzobiorcy przechodzą dwudniowe szkolenie. Dostają receptury wszystkich pozycji z oferty, ich dokładny skład, opis tego jak duże powinny być porcje, jaką mieć kaloryczność itd. Licencjobiorcy otrzymują też listę produktów, z jakich powinni korzystać. Mogą szukać dostawców na własną rękę lub korzystać ze zbiorowych zakupów, robionych przez franczyzodawcę dla całej sieci.
Opłata franczyzowa może mieć różne formy. Można wybrać płatność roczną, w wysokości 2,5 tys. zł, albo miesięczne: 2 proc. od obrotu lub 300 zł.
– Otwarcie naszej cukierni to zawsze jest spore wydarzenie na lokalnym rynku – zapewnia Ewelina Choińska. – W jednej z placówek w dniu otwarcia wydaliśmy 650 paragonów. Oczywiście nie codziennie lokal obsłuży 600 osób, ale wiele z nich bwędzie regularnie wracać.
Ok. 30 proc. sprzedaży cukierni do produkcja na zamówienie. W lokalach można też organizować imprezy okolicznościowe, np. urodziny, wieczory panieńskie. Franczyzodawca proponuje również licencjobiorcom poszerzenie oferty o drugą markę – catering dietetyczny „Kura domowa”. Nie wymaga to dodatkowej inwestycji, posiłki można przygotowywać w tym samym lokalu, co wypieki cukiernicze. Trzeba natomiast zatrudnić jedną osobę więcej do ich gotowania.
– W cateringu dodatkowo przygotowujemy dwa posiłki mięsne, a dzienny jadłospis uzupełniamy produktami z oferty Fit Cake – wyjaśnia Ewelina Choińska. – Przy takim rozwiązaniu dochody z cateringu pozwalają na opłacenie wszystkich kosztów związanych z prowadzeniem biznesu, a obroty z cukierni są już czystym zyskiem.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Co drugi przedsiębiorca decydujący się na franczyzę Fit Cake wybiera tę markę jako swój pierwszy krok w biznesie. Dlaczego?
Mimo wakacji franczyzodawcy nie próżnują. Przegląd tygodnia 29 lipca-5 sierpnia.
Fit Cake otworzył 10 lokali w ciągu miesiąca. Wchodzi też na nowe, zagraniczne rynki.
Fit Cake otworzył placówkę w Rumunii, Bricomarché kontynuuje ekspansję w Polsce, a 7 Street wprowadził do menu burgera i pizzę z owadami. Przegląd tygodnia 20-25 marca.
Fit Cake inwestuje w nowoczesne technologie, które mają pomóc franczyzobiorcom znaleźć najlepszą lokalizację dla biznesu.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję magazynu "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Franczyzobiorczyni Tax Safe z Krakowa dba o work-life balance, ale klientów cały czas jej przybywa. Jak sobie radzi?
La Mancha szuka partnerów szczególnie w Białymstoku i Szczecinie. Dlaczego to dobry moment na nawiązanie współpracy?
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
https://youtu.be/kojfdVGqIY4?si=N1J9rlZC1jf4U-2y
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...