Pizza od Speedy Romano
Pizza to główna specjalność Wojtexu. Flagowa marka, należąca do firmy to przecież pizzerie Biesiadowo, których działa w Polsce ponad 100. Teraz właściciel Wojtexu, Wojciech Goduński, rusza z nowym konceptem franczyzowym. To pizzerie Speedy Romano, realizujące zamówienia wyłącznie w dowozie.
– Pomysł narodził się z potrzeby rynku – mówi Wojciech Goduński. – Po pierwsze przychodziło do nas wiele osób, które chciały uruchomić pizzerię, ale właśnie tylko w opcji „na dowóz”, która jest niższa w inwestycji. Po drugie na rynku gastronomicznym jest coraz trudniej o pracowników. A Speedy Romano można prowadzić mając zaledwie dwóch pracowników, albo wspólnie z członkiem rodziny.
Koncept jest przeznaczony dla miast liczących od 10 tys. mieszkańców. Na pizzerie wystarczy już lokal wielkości 25 m2. Konkretna lokalizacja nie jest istotna – lokal nie musi być w centrum, ani przy uczęszczanych ulicach, bo przecież goście nie będą w nim bywać (nie trzeba więc inwestować w salę konsumpcyjną). Spokojnie można poszukać pomieszczeń na peryferiach, co pozwoli na pewno zaoszczędzić na czynszu. Ale to nie wszystko.
– Jeśli franczyzobiorca podpisze z nami umowę na pięć lat, to wyposażymy jego pizzerię we wszystkie niezbędne urządzenia. Ich wartość może sięgnąć nawet 50 tys. zł, a my dajemy je franczyzobiorcom za przysłowiową złotówkę – dodaje Wojciech Goduński. – Franczyzobiorca ma za zadanie przystosować pomieszczenie na kuchnię, zatowarować lokal oraz kupić ulotki i banery reklamowe.
Oczywiście licencjobiorcy powinni też zainwestować w samochód, potrzebny do dostarczania zamówień. Albo skorzystać z propozycji franczyzodawcy, który daje im możliwość długoterminowego najmu auta. Partnerzy dostaną też z centrali telefony i tablety konieczne do pracy oraz otrzymają dostęp do systemu zamówień on-line. – Chcemy, aby nasi franczyzobiorcy angażowali się w prowadzenie biznesu, choć nie muszą osobiście pracować w pizzeriach – podkreśla Wojciech Goduński. – Zwłaszcza przy obecnych problemach z personelem atutem naszego konceptu jest fakt, że nie jest potrzebne doświadczenie w gastronomii. Także jeśli chodzi o pizzermenów. Pizzerie będą pracować na mrożonym cieście, robionym na bazie naturalnych składników. Dzięki temu dosłownie każdy może się nauczyć przygotowywać pizzę.
Menu pizzerii można będzie poszerzyć m.in. o spaghetti, pierogi, burgery, zupy. Nie ma opłaty za przystąpienie do sieci, natomiast miesięczna opłata franczyzowa to 4 proc. od obrotu.
Do końca tego roku franczyzodawca chciałby uruchomić ok. 20 lokali Speedy Romano, a w ciągu trzech lat planuje otwarcie 300 pizzerii.

ZOBACZ W KATALOGU




























































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Koncept Mniami Ice Cream uruchomi w tym sezonie więcej nowych lodziarni, niż wcześniej było w planach.
Sieć Przybij Piątaka przyciąga już wrocławskich studentów, a teraz chce otwierać franczyzowe puby w całej Polsce.
Berlin Döner Kebap rozwija nowy format lokali, z niższą kwotą inwestycji.
Rex Concepts, masterfranczyzobiorca marki Burger King, w tym roku planuje otworzyć w Polsce cztery lokale z tym szyldem. Czy indywidualni franczyzobiorcy będą mogli skorzystać z licencji na biznes Burger Kinga?
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których możemy się zwrócić w każdej chwili – mówi Ewelina Ciapała, franczyzobiorczyni Lviv Croissants.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Emotka – sieć edukacyjna oferująca zajęcia dla dzieci – rozwija się w modelu franczyzowym i poszukuje nowych partnerów. Firma specjalizuje się w programach uczących dzieci radzenia sobie z emocjami i budowania relacji społecznych.
Agencja Wirtualna to koncept franczyzowy, który pozwala rozpocząć własną działalność w marketingu internetowym bez doświadczenia i dużych inwestycji.
Marka Quiosque do końca tego roku otworzy 20 nowych salonów. Jakie warunki trzeba spełnić, aby zostać się franczyzobiorcą marki?
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali