Pizza z silną marką
Wśród konceptów, oferujących otwarcie pizzerii na licencji, franczyzobiorcy mają szeroki wybór. Na tej liście są m.in. Biesiadowo, New York Pizza Department, Gruby Benek, Domino’s Pizza. Największa obecnie franczyzowa sieć pizzerii w Polsce to Da Grasso. Średnio rocznie marka otwiera 8-10 nowych lokali, obecnie ma ich wszystkich ponad 180. I to nie tylko w dużych, ale też w naprawdę niewielkich miastach.
Leszek Murawski swoją pierwszą pizzerię uruchomił w 2011 roku w Wysokiem Mazowieckiem, które liczy ok. 9 tys. mieszkańców.
– Ale za to powiat jest spory, bo ma ok. 60 tys. mieszkańców – mówi Leszek Murawski. – Decydując się wtedy na inwestycję, postawiłem wszystko na jedną kartę. Po pierwsze nie miałem doświadczenia w gastronomii. Po drugie otwarcie sfinansowałem nie za gotówkę, ale z dotacji otrzymanej z Urzędu Marszałkowskiego i z kredytu. Lokal jest duży, 300 m2 plus 100 m tarasu, więc i i inwestycja była duża, ok. 0,5 mln zł. Ale miałem wtedy 25 lat, wysokie aspiracje, nie bałem się ryzyka.
Szybko okazało się, że ryzyko popłacało. Lokal ruszył pełną parą. Franczyzobiorca zapewnia, że od początku nie dołożył nawet złotówki do jego funkcjonowania. Po niespełna dwóch latach otworzył kolejną pizzerię w Olsztynie, a później trzecią w Łomży.
– Po pięciu latach tę w Olsztynie sprzedałem, ale nie dlatego, że nie przynosiła zysków. Wręcz przeciwnie, działała bardzo dobrze. Zdecydowały po prostu sprawy rodzinne – podkreśla Leszek Murawski.
W prowadzenie pizzerii zaangażował też członków rodziny. Biznes rozkręcił się na tyle, że teraz franczyzobiorca szuka lokalizacji pod budowę własnego budynku w Zambrowie, w którym chce otworzyć kolejną pizzerię.
– Da Grasso jest rozpoznawalną marką, która oferuje uczciwe warunki współpracy dla franczyzobiorców – podkreśla Leszek Murawski. – Co nie zmienia faktu, że samemu też trzeba ciężko pracować. Ja przez rok po uruchomieniu pierwszej pizzerii praktycznie nie wychodziłem z lokalu. Wracałem do domu tylko po to, aby wziąć prysznic i się przespać. Za to dziś jestem już na tym etapie, że większość obowiązków mogę oddelegować doświadczonym współpracownikom.
Da Grasso przed zawarciem umowy franczyzy przedstawia kandydatom na licencjobiorców kalkulację kosztów przyszłej inwestycji. Minimalna kwota, jaką należy na to przewidzieć – przy założeniu że lokal funkcjonował wcześniej jako placówka gastronomiczna – wynosi 150 tys. zł. Opłata licencyjna to 12 tys. zł, bieżąca opłata franczyzowa uzależniona jest od wybranych pakietów menu, a jej podstawowy koszt to 1464 zł. Koszty marketingowe oscylują w granicach 300 zł miesięcznie. Da Grasso przed uruchomieniem każdego lokalu przygotowuje także biznesplan, uwzględniający stopień rentowności planowanej inwestycji.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Wybór konceptów franczyzowych w segmencie pizzerii jest bardzo duży. I wciąż kolejne marki decydują się dzielić z innymi swoją licencją na biznes.
Końcówka roku obfituje w nowe otwarcia w wielu sieciach franczyzowych. Przegląd tygodnia 9-16 grudnia.
Da Grasso to największa franczyzowa sieć pizzerii w Polsce. Obecnie działa blisko 190 pizzerii, a już wkrótce dołączą kolejne lokalizacje.
Da Grasso rozpycha się w stolicy, Empik świętuje 75-lecie, a właściciel Circle K zdradza swoje plany. Przegląd tygodnia 21-28 października.
Targi Franczyza tuż tuż. Wśród licznych wystawców, obecnych 19-21 października w Pałacu Kultury i Nauki, najliczniej reprezentowaną branżą – jak co rok – będzie gastronomia.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję magazynu "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Franczyzobiorczyni Tax Safe z Krakowa dba o work-life balance, ale klientów cały czas jej przybywa. Jak sobie radzi?
La Mancha szuka partnerów szczególnie w Białymstoku i Szczecinie. Dlaczego to dobry moment na nawiązanie współpracy?
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
https://youtu.be/kojfdVGqIY4?si=N1J9rlZC1jf4U-2y
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...