Dobry rok dla sushi
Koku Sushi w tym roku obchodzi 15-lecie. Pod jej szyldem działa dzisiaj 26 lokali w 23 polskich miastach. Pięć z nich powstało w tym roku: w Zawierciu, Grudziądzu, Gnieźnie, Szczecinie i najnowsza, otwarta 12 lipca w Stargardzie koło Szczecina. Pierwszego dnia ten ostatni lokal odwiedziła ponad setka gości.
– Zawsze marzyłem o własnej restauracji. Nie wiedziałem tylko co wybrać, bo oferta na rynku jest teraz naprawdę imponująca – mówi Kamil Łyczko, franczyzobiorca Koku Sushi w Stargardzie. – Decyzja zapadła po wizycie w restauracji Koku Sushi w Legnicy. Marka wydała mi się na tyle silna i z tak dobrze zdefiniowanym produktem, że byłaby w stanie zawalczyć o klienta i wyróżnić się na tle konkurencji także w moim mieście. Wszedłem więc w to.
Sieć ma określoną strategię rozwoju. Bardziej niż na dużych aglomeracjach zależy jej na miastach liczących od 50 do 150 tys. mieszkańców. – Wcześniej zakładaliśmy, że cztery otwarcia w ciągu roku, to satysfakcjonujący przyrost, aby firma się rozwijała i generowała większe zyski – przyznaje Piotr Olechno, jeden ze współwłaścicieli Koku Sushi. – Ale teraz mamy dopiero lipiec, a już wiemy, że tym roku sieć powiększy się co najmniej o siedem nowych lokali. W najbliższych miesiącach powstaną dwie kolejne restauracje w Olsztynie i w Lesznie.
Koku Sushi jest obecnie największą franczyzową siecią sushi barów w Polsce. Proponuje franczyzobiorcom dwa modele współpracy: klasyczny sushi bar i wersję premium. Ten ostatni format marka wprowadziła dopiero w ubiegłym roku, ale działa już w pięciu miastach: w Białymstoku, Łodzi, Krakowie, Szczecinie i Legnicy. Lokale w wersji premium są przestronniejsze, o bardziej nowoczesnym designie, z bogatszym menu i markowymi alkoholami.
– Ponad 60 rodzajów rolek, własna kawa, własne kraftowe piwo specjalnie robione pod sushi, to robi wrażenie na gościach – przyznaje Dariusz Łukaszewicz, właściciel Koku Sushi w Szczecinie.
Koszt uruchomienia restauracji w wersji premium to wydatek rzędu 450 tys. zł. W przypadku mniejszego formatu, czyli sushi baru franczyzodawca szacuje inwestycję na 150-200 tys. zł. Jednorazowa opłata licencyjna za przystąpienie do sieci wynosi 25 tys. zł, miesięczna opłata franczyzowa 2,5 tys. zł. Licencjodawca zapewnia, że lokale stają się rentowne nawet już po dwóch miesiącach.

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Zostaw etat, postaw na siebie! Nowy numer „Własny Biznes FRANCHISING” to konkretne pomysły na biznes, sprawdzone modele franczyzowe i inspirujące historie przedsiębiorców.
Popeyes pojawi się w Poznaniu, KOKU Sushi chwali się pierwszym półroczem, a Salad Story odświeża menu. Przegląd tygodnia 13-20 lipca.
W co zainwestować, aby dobrze zarobić – to pytanie nurtuje wielu z nas. Na jakie zarobki mamy szansę we franczyzie?
Moda na sushi wśród Polaków nie przemija. Jak otworzyć własny sushi-bar we franczyzie?
KOKU Sushi opracowało własną odpowiedź na wysoką inflację i wzrosty cen. M.in. dzięki temu miniony rok był dla sieci rekordowy pod względem sprzedaży.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Emotka – sieć edukacyjna oferująca zajęcia dla dzieci – rozwija się w modelu franczyzowym i poszukuje nowych partnerów. Firma specjalizuje się w programach uczących dzieci radzenia sobie z emocjami i budowania relacji społecznych.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
Agencja Wirtualna to koncept franczyzowy, który pozwala rozpocząć własną działalność w marketingu internetowym bez doświadczenia i dużych inwestycji.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali