Targi On-line z Drogeriami Natura
Redakcja: Witamy wszystkich na spotkaniu z Robertem Krupskim z Drogerii Natura.
Aśka: Czy Drogerie Natura pomagają w znalezieniu lokalizacji w centrach i galeriach handlowych?
Robert Krupski: Tak, Drogerie Natura pomagają przyszłym biorcom zarówno znaleźć dla nich lokalizacje jak i ewentualnie zweryfikować proponowane przez nich lokalizacje, dotyczy to również centrów handlowych i galerii.
MARCIN: W jaki sposób znajdujecie licencjobiorców?
Robert Krupski: Franczyzobiorców pozyskujemy różnymi sposobami, są to osoby prowadzące sklepy drogeryjne, osoby prowadzące działalność gospodarczą, szukające pomysłu na prowadzenie zyskownego biznesu, firmy, instytucje chcące rozszerzyć dotychczasową działalność.
Anonim: Czy sieć Drogerie Natura nie boi się konkurencji ze strony markowych sklepów oferujących towar w podobnych cenach? Czy sieć będzie się ukierunkowywać na np. tylko kosmetyki dla Pań?
Robert Krupski: Oferta nasza jest szeroka i skierowana do każdego klienta, dla całej rodziny. Drogerie Natura są markowymi sklepami, obecnie o największym udziale w rynku sklepów kosmetycznych na terenie Polski. Naszym planem jest ciąły rozwój i pozycja nr 1 w branży drogeryjnej.
Barbara: Czy Drogeria Natura ma własne punkty - ile?
Robert Krupski: Tak, obecnie posiadamy 58 sklepów własnych.
Julka: Na jaką opiekę z Waszej strony może liczyć biorca licencji przed i po podpisaniu umowy?
Robert Krupski: Biorca licencji ma zagwarantowaną kompleksową opiekę ze strony firmy zrówno przed jak i po podpisaniu umowy. Współpraca rozpoczyna się na etapie znalezienia lokalizacji, następnie pełna, profesjonalna obsługa (inwestycje, wystrój sklepu, merchandising, szkolenia personelu). Po otwarciu pełna opieka w zakresie działań marketingowych, polityki cen.
Julka: Z jakimi firmami kosmetycznymi firma współpracuje?
Robert Krupski: Firma współpracuje z ponad 60 firmami kosmetycznymi, zarówno są to korporacje zachodnie (Beiersdorf, Wella, Henkel, L'Oreal, Lumene etc.) jak i firmy polskie (Miraculum, Pollena Eva, Dermika etc. Mamy również w swojej ofercie marki własne, ten segment produktów w najbliższym czasie będziemy rozszerzać w oparciu o polskich producentów.
Puzon: W jakim czasie można się spodziewać zwrotu z inwestycji?
Robert Krupski: Branża drogeryjna jest jednym z najlepiej rozwijających się segmentów w Polsce. Tym samym zyskowność, a przez to i zwrot inwestycji jest znacznie wyższy, niż w innych podobnych dziedzinach handlu.
Julka: Czy zawarta umowa pozwala biorcy na jakiś zakres swobody? Czy wszystkie decyzje musi z Wami konsultować?
Robert Krupski: Zgodnie z zasadami franchisingu, franchisobiorca jest zobowiązany do przestrzegania wszystkich zasad i reguł zawartych w Książce standardów i procedur.
Mycha: Czy dalej rozwijacie Państwo ilość własnych placówek czy tylko już poprzez franchising? I w którym momencie własnego rozwoju dojrzeliście do franchisingu?
Robert Krupski: Sklepy własne służyły jako placówki modelowe do rozwoju całej sieci. Obecnie ekspansja odbywa się w oparciu głównie o sklepy franchisingowe.
Martyna: W jaki sposób Drogerie Natura dbają o wyrównany poziom obsługi klienta w swoich punktach? Czy wspieracie licencjobiorcę w zakresie szkoleń dla personelu?
Robert Krupski: We wszystkich sklepach sieci wdrażamy zunifikowany system obsługi klienta w oparciu o prowadzone szkolenia personelu sklepów, jak i dla ich właścicieli. Ma to na celu stałe podnoszenie kwalifikacji personelu, a przez to poziomu obsługi klienta.

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

VisionOptyk otwiera średnio 8-12 placówek rocznie. Wielu franczyzobiorców decyduje się na prowadzenie więcej niż jednego salonu.
Jedni łatwo pomnażają pieniądze, a inni ledwo wiążą koniec z końcem. Dlaczego tak się dzieje? Anna Daria Nowicka, coach finansowy, wyjaśnia mechanizmy rządzące naszym podejściem do pieniędzy.
Emotka – sieć edukacyjna oferująca zajęcia dla dzieci – rozwija się w modelu franczyzowym i poszukuje nowych partnerów. Firma specjalizuje się w programach uczących dzieci radzenia sobie z emocjami i budowania relacji społecznych.
Sieć Xtreme Fitness Gyms rozwija nowy model ekspansji. Oprócz lokali komercyjnych interesują ją również grunty pod budowę własnych obiektów. Spółka pozyskała też nowego inwestora.
Agencja Wirtualna to koncept franczyzowy, który pozwala rozpocząć własną działalność w marketingu internetowym bez doświadczenia i dużych inwestycji.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
Jaki biznes ma szansę powodzenia w obecnych realiach rynkowych? Oto kilka pomysłów ze świata franczyzy.
Przejście z pracy na etacie do prowadzenia własnej działalności to decyzja wymagająca odwagi. Kasper Serafiński, właściciel sklepu Powered by Kramp, długo zastanawiał się, czy jest gotowy.
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję magazynu "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
POPULARNE NA FORUM
Co sądzicie o Oskrobie?
Witam, Z calego serca odradzam jakąkolwiek wspolprace z ta firma. Okolo 2 miesiące temu zglosilam sie do Oscroby bedac zainteresowana franczyza ich sieci. Wyslalam do nich...
Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?
Najlepiej zacząć od kupna gotowej spółki . Zakup gotowej spółki daje pewność, że firma istnieje i ma już zarejestrowany kapitał zakładowy, co może być ważne z...
Oszukani przez franczyzodawcę
Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...
Czy na odzieży można jeszcze zarobic?
Ja kupuję na hurtowni stradimoda.pl od jakiegoś roku nie zawiodłam się doradzą zawsze dobrze dbają o klienta a uwierzcie mi jest dużo hurtowni które chcą tylko...
piszę pracę na temat franchisingu :)
hej, tez poszukuję danych, znalazłaś coś może oprócz ilości placówek i marek franczyzowych?
Sukcesja w Intermarché i Bricomarché
przeciez to złodzieje
piszę pracę na temat franchisingu :)
Szukam szcegółowego raporty na temat franczyzy w latach przed pandemią i po. Rozumiem że osttani raport opublikowany był za rok 2010 ale niestety jego również nię mogę...
Praca magisterska - licencjacka o franchisingu
Witam, Jestem studentką III roku Finansów i Rachunkowości na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Obecnie prowadzę badania w ramach seminarium dyplomowego. Poniższa ankieta...