Biznes na paczkach
Według „Raportu e-commerce w Polsce 2018”, ponad połowa Polaków robi zakupy on-line. Aż 78 proc. internautów przy zamawianiu produktów korzysta z opcji doręczenia przesyłki kurierem. Nic dziwnego, że rynek usług kurierskich rozwija się bardzo dynamicznie. Kurierska firma Epaka.pl ma obecnie ponad 200 placówek stacjonarnych w całej Polsce. Franczyzodawca nie stawia granicy, jeśli chodzi o wielkość miasta, w którym można otworzyć punkt kurierski.
– Z racji tego, że branża kurierska bardzo dynamicznie się rozwija, zapotrzebowanie na wysyłki kurierskie jest duże w każdym mieście – mówi Joanna Kuśmierczyk, menedżer ds. rozwoju sieci franczyzowej Epaka.pl.
Zapracowała na sukces
Sylwia Firek prowadzi oddziały franczyzowe Epaka.pl zarówno w małym, jak i w dużym mieście. Pierwszy, w Myślenicach, otworzyła pięć lat temu.
– Prowadziłam już wówczas własną działalność, związaną z branżą medyczną, miałam lokal i chciałam poszerzyć zakres usług – opowiada Sylwia Firek. – Po pierwsze, w poprzedniej branży nie widziałam już możliwości rozwoju. Po drugie, pracowałam sama, bo nie stać mnie było na zatrudnienie pracownika, co na dłuższą metę było uciążliwe i też męczące.
Franczyzobiorczyni przyznaje, że jednak nie od razu biznes wszedł na wysokie obroty, że trzeba było poświęcić trochę czasu na jego rozkręcenie.
– Ale szkoliłam się we franczyzowym punkcie w Zielonej Górze, gdzie w ofercie były wyłącznie usługi kurierskie i widziałam, jak świetnie może prosperować taki biznes. Miałam więc motywację do działania – mówi Sylwia Firek.
Z czasem zrezygnowała z prowadzonego wcześniej biznesu medycznego, bo klientów na usługi kurierskie przybywało. Dziś zatrudnia w myślenickim oddziale dwie osoby na etatach i stażystkę. Jak mówi, liczba paczek, które obecnie przechodzą przez ten punkt przekroczyła nawet założenia, jakie w tym zakresie robiła centrala.
– Na taki efekt trzeba po prostu ciężko pracować – podkreśla Sylwia Firek. – Ja przede wszystkim zawsze dbałam o profesjonalną obsługę. Dzięki temu, że w Myślenicach mam zaufanych pracowników, mogłam zdecydować o otwarciu kolejnego oddziału, tym razem w Krakowie. Wystartował na początku maja. To zupełnie inny rynek, duże miasto z silną konkurencją, ale myślę, że tutaj też sobie poradzę.
Na punkt kurierski potrzebny jest lokal o powierzchni 20-50 m2, na parterze, z dostępem do parkingu i łatwym dojazdem. Jak zapewnia franczyzodawca, na inwestycje trzeba przeznaczyć nie więcej niż 20 tys. zł brutto. Jest to koszt opłaty wstępnej, w której zawierają się też wszystkie narzędzia i wyposażenie niezbędne do prowadzenia działalności. Opłaty marketingowe naliczane są dopiero od siódmego miesiąca działalności i nie przekraczają 199 zł brutto.

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Kup nowy numer "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jak zarabiać bez wysiłku. Dowiedz się, w którą franczyzę z branży usługowej najlepiej zainwestować. Krok po kroku otwieramy też firmę zarządzającą najmem nieruchomości, produkującą meble ze stali oraz samoobsługowy magazyn.
– Rynek e-commerce nadal się rozwija, a wraz z nim usługi kurierskie. Chętnych do współpracy franczyzowej też nam przybywa – mówi Sylwia Sierakowska z sieci Epaka.pl.
Firma oferująca usługi kurierskie szuka partnerów przede wszystkim w takich miastach, jak: Wrocław, Poznań, Szczecin oraz Toruń.
Lipcowy "Własny Biznes FRANCHISING" już dostępny. A w nim m.in.: Pectus = zarabiać wespół w zespół, Start-up: jak stworzyć powtarzalny i łatwo skalowalny biznes? Pomysły na firmę: własne wydawnictwo książkowe, sklep pod szyldem Giant.
Widmo powstania ustawy regulującej franczyzę, uruchomienie studiów Zarządzanie Franczyzą, powiększenie grona sygnatariuszy Kodeksu Dobrych Praktyk to zaledwie kilka z ważnych wydarzeń dla rynku franczyzy w Polsce w 2022 r.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Emotka – sieć edukacyjna oferująca zajęcia dla dzieci – rozwija się w modelu franczyzowym i poszukuje nowych partnerów. Firma specjalizuje się w programach uczących dzieci radzenia sobie z emocjami i budowania relacji społecznych.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
Agencja Wirtualna to koncept franczyzowy, który pozwala rozpocząć własną działalność w marketingu internetowym bez doświadczenia i dużych inwestycji.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
POPULARNE NA FORUM
Punkt przesyłek kurierskich
Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...
Broker Kurierski
Do Koszałka Można coś więcej o ship center
Interes pompowany helem
Warto zajrzeć do KRS i posprawdzać z jakimi spółkami jest ten Pan powiązany - KPCG SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ...
Myjnia samochodowa z dojazdem do klienta?
Znajomi z Myjnia samochodowa Warszawa przyjeżdżają do mnie za małą dopłatą. Myślę, że jeśli zapytasz to i przyjadą do cb
Punkt przesyłek kurierskich
Ja tam jestem w miare zadowolona z franczyzy Pakersów. Są szkolenia, materiały marketingowe. Na początku jak jeszcze tego potrzebowałam zawsze mogłam zadzwonić na...
Punkt przesyłek kurierskich
To ja dodam coś od siebie. Nigdy się nie dorobicie i nie zarobicie otwierając taki biznes z pośrednikiem.
Punkt przesyłek kurierskich
O kurczę, dobrze, że mówicie jak jest. Ja w sumie też się zastanawiałam, ale finalnie wybrałam Pakersów i wszystko śmiga jak narazie. Udało mi się szybko to...
Punkt przesyłek kurierskich
O kurczę, dobrze, że mówicie jak jest. Ja w sumie też się zastanawiałam, ale finalnie wybrałam Pakersów i wszystko śmiga jak narazie. Udało mi się szybko to...