Biznes na dwóch kółkach
Elektromobilność odgrywa w Polsce coraz większe znaczenie. Oprócz norm emisji, których wymaga od nas polski rząd, jak i Unia Europejska, rośnie świadomość Polaków na temat ekologicznych środków transportu. Właśnie z tych powodów coraz bardziej popularne są hulajnogi czy skutery elektryczne. Ich potencjał wykorzystali Paweł i Michał Prządowie, założyciele marki GoScooter. – Firma jest operatorem systemów scooter-sharing, który w ciągu ostatnich trzech lat stał się jedną z szybciej rozwijających się branż na rynku transportowym. Wiosną 2019 roku wystawiliśmy na ulice Wrocławia prawie 200 skuterów. Udało nam się podbić regionalny rynek i dlatego przymierzamy się do rozszerzenia działalności na całą Polskę – mówi Michał Prząda, właściciel GoScooter.
Rozwój przez franczyzę
Marka GoScooter chce rozwijać sieć franczyzową. – Testujemy rozwiązania naszego modelu biznesowego, obserwujemy, uczymy się, aby już wiosną 2020 roku móc zaoferować naszym potencjalnym partnerom przede wszystkim bezpieczną inwestycję – mówi Michał Prząda.
Franczyzodawca umożliwa rozwój systemu sharingowego z małą flotą (do 20 pojazdów) lub większą (do 200 pojazdów). Wybór modelu współpracy należy od potencjalnego partnera. Franczyzobiorca dostaje od marki know-how oraz wsparcie na każdym etapie współpracy. – Zapewniamy partnerom aplikację mobilną, dzięki której klienci mogą skutery wynająć oraz system do zarządzania flotą i wsparcie marketingowe na lokalnym rynku. Zadaniem franczyzobiorcy jest udostępnienie skuterów oraz ich serwisowanie, tj. wymiana baterii itp. – tłumaczy Michał Prząda.
Franczyzobiorca musi zapewnić przestrzeń garażowo-warsztatową, w której będą przechowywane i serwisowane pojazdy. – Ze względu na charakter działaności, franczyzobiorca nie musi dysponować lokalem czy biurem. Tu wymagana jest przestrzeń garażowo-warsztatowa, której powierzchnia zależy oczywiście od wielkości floty. Ale franczyzobiorca nie powinien się martwić o tę kwestię, ponieważ pomagamy mu również w szukaniu odpowiedniego miejsca – zapewnia Michał Prząda.
Jak, gdzie i za ile?
Skutery GoScooter są oferowane w tzw. systemie free-floating. Jest to system, w którym pojazdy stoją zaparkowane na terenie wyznaczonej strefy na mapie w aplikacji. Oznacza to, że partner nie musi martwić się o przechowywanie pojazdów w trakcie sezonu. Mieszkańcy mogą korzystać ze skuterów wypożyczając je za pomocą mobilnej aplikacji dostępnej w telefonie. Opłata (liczona za każdą minutę wypożyczenia) jest automatycznie pobierana po przejeździe.
Franczyzodawca zaznacza, że szuka partnerów w całej Polsce, przede wszystkim w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców. Właściciel marki kalkuluje, że minimalny wkład inwestycyjny przy 20 skuterach wynosi 100 tys. zł. A na czym zarabia partner? Przede wszystkim na przejazdach. – Każdy minuta kosztuje 69 groszy. Właśnie z tych przejazdów pobieramy opłatę franczyzową w wysokości 15 proc. Liczymy, że franczyzobiorca jest w stanie zarobić mniej więcej 8 tys. zł miesięcznie – mówi Michał Prząda.
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
– Zakładaliśmy otwarcie pięciu punktów franczyzowych w tym roku. Już w pierwszym półroczu podwoiliśmy ten wynik – mówi Michał Małolepszy, prezes evoGroup.
– Trenerem psów może zostać każdy, kto ma ku temu smykałkę – mówi Piotr Wojtków, trener psów, behawiorysta.
Citybox24.pl tworzy sieć magazynów samoobsługowych. To biznes dla pasywnych inwestorów. Na czym polega współpraca?
Dawid Wiśniewski nie wierzył w Auto Gammę, dopóki nie poznał firmy od środka. Dzisiaj prowadzi dwa warsztaty pod tym szyldem.
Koncept punktów obsługi dofinansowań Czyste Powietrze ledwo wystartował, a już przekroczył liczbę otwarć zaplanowaną na ten rok. Na czym polega ten biznes?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję magazynu "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Franczyzobiorczyni Tax Safe z Krakowa dba o work-life balance, ale klientów cały czas jej przybywa. Jak sobie radzi?
Jeśli marzysz o własnym biznesie, szukasz inspiracji lub chcesz dowiedzieć się więcej o franczyzie – teraz jest idealny moment, by działać!
POPULARNE NA FORUM
Punkt przesyłek kurierskich
Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...
Broker Kurierski
Do Koszałka Można coś więcej o ship center
Interes pompowany helem
Warto zajrzeć do KRS i posprawdzać z jakimi spółkami jest ten Pan powiązany - KPCG SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ...
Myjnia samochodowa z dojazdem do klienta?
Znajomi z Myjnia samochodowa Warszawa przyjeżdżają do mnie za małą dopłatą. Myślę, że jeśli zapytasz to i przyjadą do cb
Punkt przesyłek kurierskich
Ja tam jestem w miare zadowolona z franczyzy Pakersów. Są szkolenia, materiały marketingowe. Na początku jak jeszcze tego potrzebowałam zawsze mogłam zadzwonić na...
Punkt przesyłek kurierskich
To ja dodam coś od siebie. Nigdy się nie dorobicie i nie zarobicie otwierając taki biznes z pośrednikiem.
Punkt przesyłek kurierskich
O kurczę, dobrze, że mówicie jak jest. Ja w sumie też się zastanawiałam, ale finalnie wybrałam Pakersów i wszystko śmiga jak narazie. Udało mi się szybko to...
Punkt przesyłek kurierskich
O kurczę, dobrze, że mówicie jak jest. Ja w sumie też się zastanawiałam, ale finalnie wybrałam Pakersów i wszystko śmiga jak narazie. Udało mi się szybko to...