Biznes we włoskim stylu
GPoland to wyłączny agent marek modowych z segmentu premium, denim, fast fashion oraz footwear & accessories, rozwijający ich systemy franczyzowe w Polsce. Działa na rynku już od 25 lat i posiada obecnie w swojej ofercie ponad 70 znanych brandów. Jednym z nich jest marka Armani Exchange, która od września 2018 roku rozwija swoją sieć franczyzową w Polsce. – Możemy dziś śmiało powiedzieć, że moda włoska odniosła spory sukces w Polsce. Zaledwie rok po wprowadzeniu marki, wraz z naszym partnerem, otworzyliśmy pierwszy salon A|X Armani Exchange w warszawskiej Galerii Mokotów. Wybór centrum handlowego był dla nas oczywisty, zwłaszcza w kontekście otoczenia jakie chcieliśmy stworzyć dla tej marki. Po ponad roku od otwarcia, na podstawie zebranego doświadczenia oraz rozmów z klientami jesteśmy w trakcie przygotowania kolejnych lokalizacji w największych miastach w Polsce – mówi Paweł Kalata, senior mrand menedżer w firmie GPoland.
Jak podkreśla od przyszłego franczyzobiorcy nie jest wymagane doświadczenie w prowadzeniu sklepu odzieżowego. – Nie trzeba być wielkim pasjonatem mody, aby odnieść sukces, ale nie ukrywam, że bez podstawowej wiedzy na temat branży i zaangażowania nie wyobrażam sobie przyszłej współpracy. Oczywiście idealną sytuacją jest, gdy franczyzobiorca posiada doświadczenie w prowadzeniu tego typie działalności – tłumaczy Paweł Kalata.
Marka zapewnia wsparcie partnerowi na każdym etapie współpracy, od pomocy w szukaniu odpowiedniej lokalizacji, kontakcie z centrum handlowym aż po wybór kolekcji i pomoc w samej sprzedaży. – Lata doświadczeń dają nam umiejętność oceny potencjału miejsca, wyboru kolekcji, dopasowania idealnej oferty do danego miasta, ale również negocjacji z producentem czy nadzorowania projektu i fizycznego powstawania sklepu – dodaje Paweł Kalata.
Ze względu na dużą liczbę produktów oferowanych w salonach Armani Exchange, marka preferuje lokalizacje o powierzchni sprzedaży nie mniejszej niż 100 m2. Franczyzodawca szuka potencjalnych partnerów głównie w miastach powyżej 200 tys. mieszkańców, ale również tam gdzie widzi potencjał na rozwój biznesu. Jak zaznacza Paweł Kaleta, jednym z najlepszych miejsc na otwarcie salonu pod marką Armani Exchange są centra handlowe. – Dziś w wielu mniejszych miejscowościach wciąż powstają nowe centra handlowe, które świetnie sobie radzą z budowaniem ciekawej oferty. Staramy się być tam gdzie widzimy zapotrzebowanie. Nie zmienia to jednak faktu, że na wybór odpowiedniej lokalizacji wpływa szereg dodatkowych czynników, które zawsze bierzemy pod uwagę – dodaje Paweł Kalata.
Marka oferuje wsparcie finansowe, ale również działania marketingowe na lokalnym rynku.– Każdy pakiet budowany jest indywidualnie w oparciu o wielkość inwestycji i związane z nią nakłady. Ponadto zapewniamy pełną opiekę visual merchendisera marki, jak i GPoland. Gwarantujemy także szkolenia, opiekę brand menedżera marki, wsparcie podczas zamówień kolekcji oraz możliwość rotacji towaru, a co za tym idzie, dopasowania oferty do potrzeb konsumentów – mówi Paweł Kalata.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
W czasie kilkuletniej restrukturyzacji Gatta zamknęła kilkanaście sklepów. Jak marka radzi sobie teraz?
Zanim Katarzyna Łucka została franczyzobiorczynią Blue Shadow, pracowała w sklepie tej marki przez 10 lat. Co się zmieniło, gdy została jego właścicielką?
Reporter – to nowa nazwa marki dotychczas znanej jako Reporter Young. Skąd ta zmiana?
Jak wejść w branżę modową i otworzyć własną firmę odzieżową? O swojej biznesowej drodze opowiada Katarzyna Milczarkiewicz, właścicielka firmy pg clothes.
4F to jedna z najbardziej rozpoznawalnych polskich marek. Jak otworzyć sklep pod takim szyldem?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję magazynu "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Franczyzobiorczyni Tax Safe z Krakowa dba o work-life balance, ale klientów cały czas jej przybywa. Jak sobie radzi?
La Mancha szuka partnerów szczególnie w Białymstoku i Szczecinie. Dlaczego to dobry moment na nawiązanie współpracy?
POPULARNE NA FORUM
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...