Zyski z logistyki
Northgate Logistics zajmuje się spedycją międzynarodową i krajową. Firma ma obecnie sieć placówek własnych, które obsługują ponad 8 tys. klientów rocznie w całej Polsce i Europie. Główna siedziba firmy w Polsce mieści się w Pruszczu Gdańskim. Oddziały znajdują się zarówno na północy – w Gdańsku i Gdyni – jak i na południu Polski w Oławie, Ząbkowicach Śląskich i Świdnicy.
– Na rynku franczyzowym jesteśmy od niedawna. Nie możemy jednak narzekać na zainteresowanie naszym system partnerskim – mówi Ewa Kozłowska, specjalista ds. rozwoju sieci partnerskiej Northgate Logistics
Franczyzodawca w ubiegłym roku uczestniczył jako odwiedzający w Targach Franczyza, a w tym roku zdecydował się wystąpić w roli wystawcy. – Nasze stoisko spotkało się ze sporym zainteresowaniem. Potencjalni partnerzy pytali przede wszystkim na czym polega współpraca z nami, czy trzeba posiadać własną flotę i w jakim czasie można uzyskać zwrot z inwestycji. Podczas targów zdobyliśmy wiele kontaktów od zainteresowanych naszym systemem partnerskim – dodaje Ewa Kozłowska.
Franczyzobiorcy Northgate Logisitcs nie muszą inwestować we flotę samochodów transportowych. Powinni natomiast zbudować zespół profesjonalnych handlowców. – Szczególny nacisk kładziemy na kompetencje sprzedażowe partnera oraz umiejętność budowania i zarządzania zespołem. W pozostałych obszarach wsparcie zapewnia centrala Northgate Logistics. Oferta współpracy skierowana jest głównie do osób posiadających wyżej wymienione umiejętności, a znajomość branży TSL (Transport-Spedycja-Logistyka) nie jest wymagana – podkreśla Ewa Kozłowska.
Franczyzobiorca powinien zorganizować biuro i zatrudnić tzw. spedytorów, których zadaniem będzie zdobywanie klientów na usługi spedycyjne, a później znalezienie podwykonwaców (czyli firm transportowych), którzy zajmą się realizacją tych usług.
Na początku współpracy franczyzobiorca przechodzi szkolenia. – Skróciliśmy czas ich trwania z 40 do 20 dni, a co za tym idzie, obniżyliśmy koszty związane z rozpoczęciem działalności placówki partnerskiej – podkreśla Ewa Kozłowska.
Jeszcze przed przystapieniem do szkolenia wstępnego licencjobiorca jest zobowiązany wnieść opłatę wdrożeniową, która teraz wynosi 15 tys. zł. Po pozytywnym ukończeniu szkolenia uiszcza z kolei opłatę licencyjną w wysokości 15 tys. zł. – Dzięki obniżce opłat koszty, które trzeba ponieć na starcie spadły z 50 tys. zł do 30 tys. zł. Partner ma więc teraz szansę na szybszy zwrot zainwestowanych pieniędzy – dodaje Ewa Kozłowska.
Jak zaznacza franczyzodawca, w trakcie trwania współpracy nie są pobierane żadne dodatkowe opłaty.

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Salon kosmetyczny, siłownia, sklep spożywczy, a może firma edukacyjna, biuro nieruchomości albo butik z modą? Przedstawiamy konkretne przykłady franczyz, które zarabiają. Pokazujemy też mniej typowe pomysły na biznes, jak hodowla ślimaków czy pracownia peruk. Bilet na Targi Franczyza gratis!
Rafał Jaźwiński od trzech lat prowadzi placówkę franczyzową pod marką Northgate Logistics. Specyfika biznesu pozwala obsługiwać klientów na całym świecie.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Kup nowy numer "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jak zarabiać bez wysiłku. Dowiedz się, w którą franczyzę z branży usługowej najlepiej zainwestować. Krok po kroku otwieramy też firmę zarządzającą najmem nieruchomości, produkującą meble ze stali oraz samoobsługowy magazyn.
Sieć Northgate Logistics omijają problemy branży transportowej, dzięki specyficznemu modelowi działania.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

– Karawaning jest bardzo drogim sportem. Jest to jedna, mogę powiedzieć, z najdroższych opcji super wakacji – mówi Adam Soczewka, właściciel wypożyczalni CamperyASONE.pl i organizator wypraw kamperowych.
Dowiedz się, jak otworzyć sklep pod marką Żabka. Bezpłatny webinar dla cudzoziemców.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Przedsiębiorcy zbyt nisko wyceniają produkty i usługi ze strachu przed utratą klienta. Tymczasem mądrze skalkulowana cena nie tylko przynosi zyski, lecz także pomaga w budowaniu prestiżu marki.
POPULARNE NA FORUM
Nowa agencja marketingowa we franczyzie
Z jakością i skutecznością bardzo słabo. Ktoś czuwa nad kompetencjami ?
Gadżety reklamowe - co zamówić?
TINI GADGETS to miejsce, gdzie technologia łączy się z pomysłowością, tworząc szeroki asortyment produktów, które ułatwią Wasze życie codzienne i sprawią, że...
Rośnie franczyza spedycyjna
Mój znajomy starał się o franczyzę spedycyjna i po rozmowie mogę powiedzieć że odradzam się pchać w ten biznes 1 weksel na dość sporą kasę mimo że firma nic ci...
Copywriting sprzedażowy
A jak zamierzasz weryfikować wzrost sprzedaży dzięki Twoim tekstom?!
Copywriting sprzedażowy
Co sądzicie o tym, by jako copywriter sprzedażowy zastosować model zysku polegający na pobieraniu np. 10-15% zysku klienta w zamian za spełnienie danych warunków np....
Agencja reklamowa przyjdzie do klienta
Jestem franczyzobiorcą, który w sieci Xeromatic pracuje i zarabia. Polecam ten system innym osobom, które chcą otworzyć własny biznes. Zapraszam do bezpośredniego...
Jak pozycjonować stronę internetową?
Pozycjonowanie bardzo wpływa na wyszukiwania w Google. No i faktycznie należy je zlecić agencji e-commerce.
Agencja marketingowa - czy warto?
Oczywiście, że warto, jeśli ktoś ma opcję skorzystania z pomocy agencji mieszczącej się w stolicy, to serdecznie polecam firmę z którą współpracuje - Agencję 4...