Spaghetti międzykontynentalnie
Obecnie pod szyldem Makaruna działa 30 lokali. W tym roku powstało w sumie 13: 11 w Polsce i dwa za granicą. W październiku ruszył nowy Makarun w Kalifornii, a na początku grudnia w Dubaju.
– W kraju chcielibyśmy utrzymać dotychczasowy rozwój i w przyszłym roku uruchomić minimum 10 nowych punktów franczyzowych w Polsce oraz minimum 6 kolejnych lokalizacji własnych Makaruna w Krakowie – zapowiada Przemysław Tymczyszyn, współwłaściciel sieci Makarun Spaghetti and Salad. – Natomiast rozwój zagraniczny, zwłaszcza w Dubaju, Kalifornii oraz Algierii (bo na ten rynek marka też wkrótce wchodzi – przyp. red.) w dużej mierze zależy od tego, jak nasi tamtejsi partnerzy będą realizować swoje zobowiązania, wynikajace z umowy masterfranczyzy.
Z wyspy też można
Ostatnio sporo Makarunów otworzyło się w galeriach handlowych. Inne zalecane lokalizacje to biurowce oraz okolice deptaków, centrów miast czy dworców kolejowych (marka ma streetfoodowe korzenie). W przypadku spaghetterii „przy ulicy” najważniejsze jest duże natężenie ruchu pieszych, bliskość biur, szkół, przystanków i uczelni.
– Najlepsze są większe ośrodki miejskie, ale nie wykluczamy mniejszych miejscowości, które mogą wspierać swoją sprzedaż dzięki dowozom na całe miasto – mówi Przemysław Tymczyszyn. – W naszym zainteresowaniu na przyszły rok są Wrocław, Warszawa, a także północny zachód kraju: Trójmiasto, Szczecin, Zielona Góra.
W ofercie franczyzowej Makaruna dostępne są różne formaty prowadzenia biznesu. Pierwszy to tradycyjna spaghetteria (samodzielną albo w food courcie). Jest też wersja mobilna, czyli food truck. W tym roku marka opracowała też bardziej budżetowe rozwiązanie, czyli gotowe pawilony, które można postawić w wybranym miejscu, np. przy dworcach, stacjach metra, ruchliwych centrach handlowych. Ostatni format, który wprowadzono do oferty to wyspa handlowa, o powierzchni od 10 m2.
– W ten sposób chcemy pozyskać najatrakcyjniejszych miejscówki w centrach handlowych i biurowcach. Wyspę, zajmującą zaledwie 10 m2 da się w zasadzie postawić wszędzie. Mała powierzchnia oznacza oczywiście korzystny cenowo czynsz – przekonuje Przemysław Tymczyszyn.
W przypadku poszukiwania lokali w galeriach handlowych i biurowcach to zwykle franczyzodawca kontaktuje się z właścicielami i zarządcami budynków. Natomiast franczyzobiorcy są odpowiedzialni za znalezienie miejsca na spaghetterie w lokalizacjach przyulicznych.
Ile na start?
Minimalna kwota inwestycji w Makaruna to ok. 100 tys. zł w przypadku food trucka w leasingu lub pawilonu gastronomicznego. Inwestycja w lokal to zazwyczaj od 160 do 240 tys. zł. Wstępna opłata licencyjna wynosi 16 tys. zł, miesięczna opłata franczyzowa 800 zł plus 4 proc. od obrotu, a opłata marketingowa 333 zł miesięcznie.
– Franczyzobiorcy uzyskują pomoc w oszacowaniu kosztów adaptacji oraz projekt aranżacji wnętrza. Mają wsparcie w kwestiach formalnych, przygotowaniu dokumentów, pozwoleń itd. Mogą skorzystać z aplikacji i rozwiązań informatycznych proponowanych przez sieć. Przechodzą cykl szkoleń z zakresu przygotowania potraw, rekrutacji i obsługi klientów – wylicza Przemysław Tymczyszyn. – Całe know-how otrzymują w skondensowanej formie w podręczniku operacyjnym. Mogą liczyć na wsparcie marketingowe oraz merytoryczne. Jesteśmy do dyspozycji w sytuacjach kryzysowych, kiedy trzeba na bieżąco rozwiązywać pojawiające się problemy.

ZOBACZ W KATALOGU




























































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

– Wiele osób nie zdaje sobie sprawy, z iloma aspektami pozagastronomicznymi trzeba się zmierzyć, prowadząc działalność w tej branży – mówi Tomasz Rawa z Berlin Döner Kebap.
Cafe Słodziak mocno stawia na social media. Marka otworzyła też nowy punkt franczyzowy.
– Większość naszych lokali osiąga rentowność już po pierwszym miesiącu funkcjonowania – zapewnia Robert Chmielewski z Sushi Bistro.
Koncept Mniami Ice Cream uruchomi w tym sezonie więcej nowych lodziarni, niż wcześniej było w planach.
Sieć Przybij Piątaka przyciąga już wrocławskich studentów, a teraz chce otwierać franczyzowe puby w całej Polsce.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Jak organizuje się wyprawy w odległe zakątki świata? Czy Polacy są w stanie dużo zapłacić za podróżowanie? – o tym i nie tylko o tym opowiada Tomasz Obuchowicz, współwłaściciel biura podróży Sunsara.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali