Zarabiamy na szyciu garniturów na miarę
Bułgarska marka Brutale specjalizuje się w szyciu garniturów i koszul na miarę.
– Nasze produkty są wytwarzane przez profesjonalnych krawców z Unii Europejskiej, którzy mają ponad 10-letnie doświadczenie w branży. Mężczyzna, który dba o swój wygląd zdaje sobie sprawę z tego, że nic nie może się równać z dobrze skrojonym garniturem – zapewnia Nikolay Kostadinov, specjalista ds. kontaktu z franczyzobiorcami Brutale. – Olbrzymią wagę przywiązujemy do jakości, która narzuca również dość wysoką cenę. Używamy wyłącznie włoskich materiałów, dlatego cena garniturów Brutale wynosi od 5 do 7 tys. zł – dodaje Nikolay Kostadinov.
Smykałka do mody
Marka Brutale poza Bułgarią ma ambicje rozwoju sieci również w innych krajach Europy. Obecnie działa również w Londynie oraz Mediolanie. Niedawno postanowiła rozwinąć sieć franczyzową na polskim rynku.
– Jeśli mamy szczegółowo scharakteryzować klientów marki Brutale, to są to mężczyźni, którzy noszą garnitur na co dzień: biznesmeni, architekci, prawnicy, urzędnicy, politycy, bankierzy, pracownicy korporacji itp. A w Polsce te grupy zawodowe są bardzo liczne – tłumaczy Nikolay Kostadinov.
A jakie konkretne wymagania stawia franczyzodawca przyszłym partnerom? Jak podkreśla Nikolay Kostadinov, odpowiednimi kandydatami do współpracy z marką są osoby zainteresowane modą.
– Doświadczenie w krawiectwie nie jest konieczne. Dużą uwagę przywiązujemy natomiast do umiejętności sprzedażowych – tłumaczy Nikolay Kostadinov.
Zadaniem franczyzobiorcy jest bowiem zachęcenie klienta do kupna koszuli czy garnituru i pobranie miary. Wykonaniem zlecenia zajmuje się już centrala firmy w Bułgarii. Po mniej więcej czterech tygodniach gotowy garnitur lub koszula trafiają do klienta w Polsce.
Obsługi klientów i przyjmowania zleceń franczyzobiorcy będą mogli nauczyć się w trakcie szkolenia. –Zdajemy sobie sprawę, że działamy na konkurencyjnym rynku, ale nie obawiamy się tego, ponieważ mamy duże doświadczenie w marketingu. Partnerzy zostaną przeszkoleni w zakresie sprzedaży i promocji. Na każdym etapie będziemy im doradzać, jak być bardziej widocznym na lokalnym rynku – mówi Kostadinov.
Pieniądze na biznes
Brutale nie wymaga od swoich franczyzobiorców otwarcia sklepu lub atelier. Franczyzobiorcy mogą umawiać się na indywidualne spotkania w domu klienta lub innym dogodnym dla niego miejscu. Partnerzy marki Brutale mogą świadczyć usługi z zakresu tylko szycia garniturów lub dodatkowo koszul na miarę. Koszt inwestycji zaczyna się od 20 tys. euro (86 tys. zł), jeśli franczyzobiorca zdecyduje się sprzedawać tylko garnitury. Nieco więcej – 25 tys. euro (107,5 tys zł) – trzeba przeznaczyć na inwestycję, gdy w ofercie znajdą się dodatkowo niestandardowe koszule.
– Kwoty te pokrywają wszystkie koszty opłat franczyzowych, próbek materiałów na garnitury i szkoleń. Z naszej strony nie ma żadnych innych ukrytych kosztów, a franczyzobiorcy nie będą musieli płacić stałych opłat miesięcznych, ani opłat marketingowych – wyjaśnia Kostadinov.
Jak zapewnia franczyzodawca, model biznesowy Brutale jest dochodowy, ale franczyzobiorca musi pracować zgodnie z wytycznymi marki.
– Okres zwrotu z inwestycji zależy od kilku czynników: inwestycji początkowej, kosztów eksploatacji i obrotów. Nasz model biznesowy jest opłacalny, ale franczyzobiorcy powinni starać się przestrzegać zalecanych przez nas wytycznych – zauważa Kostadinov.
Brutale chce się rozwijać przede wszystkim w dużych miastach, w których na tego typu usługi jest zapotrzebowanie.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
W czasie kilkuletniej restrukturyzacji Gatta zamknęła kilkanaście sklepów. Jak marka radzi sobie teraz?
Zanim Katarzyna Łucka została franczyzobiorczynią Blue Shadow, pracowała w sklepie tej marki przez 10 lat. Co się zmieniło, gdy została jego właścicielką?
Reporter – to nowa nazwa marki dotychczas znanej jako Reporter Young. Skąd ta zmiana?
Jak wejść w branżę modową i otworzyć własną firmę odzieżową? O swojej biznesowej drodze opowiada Katarzyna Milczarkiewicz, właścicielka firmy pg clothes.
4F to jedna z najbardziej rozpoznawalnych polskich marek. Jak otworzyć sklep pod takim szyldem?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję magazynu "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Franczyzobiorczyni Tax Safe z Krakowa dba o work-life balance, ale klientów cały czas jej przybywa. Jak sobie radzi?
La Mancha szuka partnerów szczególnie w Białymstoku i Szczecinie. Dlaczego to dobry moment na nawiązanie współpracy?
POPULARNE NA FORUM
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...