Jak otworzyć pierogarnię?
W raporcie „Polska na Talerzu 2019” aż 82 proc. respondentów, zapytanych o najchętniej wybierany rodzaj kuchni, wskazało kuchnię polską. Lubimy popróbować nowości, ale jesteśmy wierni tradycyjnym smakom i potrawom. Otwarcie lokalu z takim menu może więc być godnym rozważenia pomysłem na biznes.
Pierogi we franczyzie
Pierogarnia Stary Młyn, jak sama nazwa wskazuje, swój koncept restauracyjny zbudowała właśnie na jednym z tradycyjnych polskich dań. W menu są pierogi z miesem, słodkie, wegetariańskie, pieczone i gotowane. Oprócz tego listę dań dopełniają jeszcze m.in. zupy, placki ziemniaczane, desery.
– W naszych restauracjach ma być tradycyjnie, zdrowo i lokalnie – podkreśla Wojciech Lewandowski, menedżer ds. franczyzy i sprzedaży Pierogarni Stary Młyn. – Mamy bardzo szeroką grupę klientów. Przychodzą do nas zarówno turyści, jak i lokalni mieszkańcy. Osoby starsze i rodziny z dziećmi, pracownicy biur i kancelarii na lunch. Nie poddajemy się modom, a jednak sprzedaż w naszych restauracjach rok do roku rośnie.
Marka ma obecnie cztery restauracje własne (w Toruniu i Gdańsku) oraz trzy franczyzowe. Koncept stawia na lokalizacje w centralnych punktach miast: otoczenie starówek, rynków głównych. Ważne, aby to było miejsce dobrze widoczne i łatwo dostępne dla gości. Lokal na restaurację powinien być duży. W mniejszych miastach to minimum 200 m2, w większych minimum 300. Potrzebne jest również miejsce na sezonowy ogródek. Licencjodawca zawsze przygotowuje symulację kosztów i przychodów, by ocenić opłacalność inwestycji. Wysokość budżetu, jaki należy przygotować na start zależy od wyjściowego stanu lokalu, jego wielkości. Franczyzodawca szacuje, że wydatki powinny się zmieścić w widełkach od 2,5 do 5 tys. zł za 1 m2.
– Nasz partner może liczyć na stałe wsparcie. Przeprowadzimy go przez cały proces przygotowania lokalu, będziemy nadzorować i odbierać poszczególne etapy adaptacji, a także pomożemy przy uzyskaniu niezbędnych pozwoleń – zapewnia Wojciech Lewandowski.
W wystroju restauracji dominuje drewno, pojawiają się elementy nawiązujące do nazwy oraz staropolskiej wsi, np. drewniane beczki, jutowe worki. W tym klimacie utrzymane jest obrandowanie lokali, elementy graficzne, np. karta dań czy zastawa stołowa. Kandydaci na franczyzobiorców Pierogarni Stary Młyn nie muszą mieć doświadczenia w gastronomii. Franczyzodawca zapewnia szkolenia, które odpowiednio przygotują przyszłego licencjobiorcę do pracy w restauracji.
Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci wynosi 17,5 tys. zł. Osobno płatny jest projekt lokalu 110 zł za 1 m2. Miesięczna opłata franczyzowa wynosi 7 proc. od obrotu (w tym zawiera się też budżet marketingowy).
WIZYTÓWKA PIEROGARNI STARY MŁYN
Sieć restauracji kuchni polskiej.
PIEROGARNIA STARY MŁYN W 2019 ROKU
- restauracje własne 4
- 3 lokale franczyzowe
- jednorazowa opłata licencyjna 17,5 tys. zł
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Przedsiębiorcy wygrywają z fiskusem walkę o zwrot VAT z tytułu stosowania 8 proc. zamiast 5 proc. stawki VAT przy sprzedaży dań na wynos.
Połączenie restauracji z produkcją piwa przyciąga klientów. Browar Korona postanowił to wykorzystać.
Niewinni Czarodzieje TrzyZero to biznes gastronomiczny, którego współwłaścicielem jest Kuba Wojewódzki. Teraz marka szuka franczyzobiorców.
Franczyzobiorca rzucił korporację dla rodziny i rozpoczął własny biznes. Wiosną tego roku otworzył własny punkt Bafra Kebab i już myśli o kolejnych.
– Nasza unikalność przyciąga klientów – mówi Orest Zahrodskyy, franchise manager Lviv Croissants.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję magazynu "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Jeśli marzysz o własnym biznesie, szukasz inspiracji lub chcesz dowiedzieć się więcej o franczyzie – teraz jest idealny moment, by działać!
La Mancha szuka partnerów szczególnie w Białymstoku i Szczecinie. Dlaczego to dobry moment na nawiązanie współpracy?
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
https://youtu.be/kojfdVGqIY4?si=N1J9rlZC1jf4U-2y
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...