Pizzeria ze wsparciem
Popularność jedzenia na wynos rośnie z roku na rok. A najbardziej popularnym daniem, przy okazji bardzo łatwym w dowozie jest oczywiście pizza. Przybywa więc konceptów, które otwierają pizzerie specjalizujące się wyłącznie w opcji „na dowóz”. Jednym z nich jest Speedy Romano, najnowsza marka franczyzowa firmy Wojtex (do której należy też kilka innych brandów gastronomicznych, m. in. pizzerie Biesiadowo).
Franczyzodawca się dołoży
Koncept Speedy Romano narodził się w ubiegłym roku i ma już swoich pierwszych licencjobiorców.
– Pierwszy lokal otworzyliśmy w listopadzie w Tarnobrzegu – informuje Lidia Kaszyńska, specjalista ds. marketingu firmy Wojtex. – Kolejna pizzeria pod szyldem Speedy Romano zaczęła działać w Legionowie, na początku grudnia. Kolejne, trzecie już otwarcie mamy zaplanowane niebawem w Szamotułach.
Marka jest przeznaczona dla miast liczących już od 10 tys. mieszkańców. Konkretna lokalizacja nie ma znaczenia, bo klienci i tak nie będą bywać lokalu. A znalezienie pomieszczeń poza centrum, nawet na peryferiach pozwoli zaoszczędzić na kosztach najmu. Wystarczająca powierzchnia to 25 m2.
Franczyzobiorca musi przystosować pomieszczenie na kuchnię oraz pokryć koszty zatowarowania. Natomiast wyposażenie lokalu w niezbędny sprzęt bierze na siebie franczyzodawca.
– Jeśli franczyzobiorca podpisze z nami umowę na pięć lat, to wyposażymy jego pizzerię we wszystkie niezbędne urządzenia. Ich wartość może sięgnąć nawet 50 tys. zł, a my dajemy je licencjobiorcom za złotówkę miesięcznie – zachęca Wojciech Goduński, właściciel firmy Wojtex.
Franczyzobiorca musi jeszcze kupić ulotki i banery reklamowe oraz zorganizować dowozy. Może zainwestować w zakup samochodu lub skorzystać z opcji długoterminowego najmu, którą oferuje centrala firmy.
Nie ma opłaty za przystąpienie do sieci, natomiast miesięczna opłata franczyzowa to 4 proc. od obrotu.
Oprócz pizzy w ofercie lokali są także m.in. burgery, makarony, zupy, pierogi, tortille.
– Ciasto na pizzę, które my dostarczamy do lokali franczyzowych jest przygotowywane według specjalnej receptury, bardzo miękkie, łatwe do formowania – podkreśla Wojciech Goduński. – Pizzę na jego bazie może przygotować przysłowiowy Kowalski. To bardzo istotne w sytuacji, gdy na rynku tak trudno o wykwalifikowanych pracowników.
Franczyzobiorca nie musi osobiście pracować w lokalu, ale licencjodawca oczekuje, że będzie się angażował w prowadzenie pizzerii i nadzorował jej funkcjonowanie.
WIZYTÓWKA MARKI SPEEDY ROMANO
Sieć pizzerii specjalizujących się w realizacji zamówień na dowóz.
SPEEDY ROMANO W 2019 ROKU:
- 2 franczyzowe pizzerie
- brak opłaty wstępnej
- miesięczna opłata franczyzowa 4 proc. od obrotu

ZOBACZ W KATALOGU




























































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Koncept Mniami Ice Cream uruchomi w tym sezonie więcej nowych lodziarni, niż wcześniej było w planach.
Sieć Przybij Piątaka przyciąga już wrocławskich studentów, a teraz chce otwierać franczyzowe puby w całej Polsce.
Berlin Döner Kebap rozwija nowy format lokali, z niższą kwotą inwestycji.
Rex Concepts, masterfranczyzobiorca marki Burger King, w tym roku planuje otworzyć w Polsce cztery lokale z tym szyldem. Czy indywidualni franczyzobiorcy będą mogli skorzystać z licencji na biznes Burger Kinga?
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których możemy się zwrócić w każdej chwili – mówi Ewelina Ciapała, franczyzobiorczyni Lviv Croissants.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Emotka – sieć edukacyjna oferująca zajęcia dla dzieci – rozwija się w modelu franczyzowym i poszukuje nowych partnerów. Firma specjalizuje się w programach uczących dzieci radzenia sobie z emocjami i budowania relacji społecznych.
Agencja Wirtualna to koncept franczyzowy, który pozwala rozpocząć własną działalność w marketingu internetowym bez doświadczenia i dużych inwestycji.
Marka Quiosque do końca tego roku otworzy 20 nowych salonów. Jakie warunki trzeba spełnić, aby zostać się franczyzobiorcą marki?
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali