Fit Cake rośnie
Fit Cake to marka gastronomiczna specjalizująca się w produkcji i sprzedaży słodyczy bez cukru i złych kalorii. W grudniu franczyzowe „nie-cukiernie” powstały w Żorach i Piasecznie. W styczniu ruszyły lokale w Płocku i Ostrowcu Świętokrzyskim. Na luty przewidziane są otwarcia w Kielcach, Rzeszowie oraz Otwocku. Według informacji firmy, w realizacji są kolejne umowy z licencjobiorcami.
Biznes na zdrowie
Ewelina Choińska, prezes zarządu spółki 4 You, mówi, że Fit Cake to stosunkowo prosty biznes.
– Fit Cake to niewielki lokal połączony z zakładem produkcyjnym – lokalna manufaktura bez przemysłowych maszyn – wyjaśnia Ewelina Choińska. – Tu wytwarza się wszystkie ciasta, torty, batony, przygotowuje desery, śniadania i inne gotowe dania.
Rafał Kościuk, twórca marki, uważa że Fit Cake to biznesowy znak czasu w gastronomii – coraz więcej ludzi boryka się z alergiami, chorobami czy nietolerancjami pokarmowymi. Po drugie rośnie liczba konsumentów, którzy żyją aktywnie i bacznie zwracają uwagę na to, co jedzą. Po trzecie coraz bardziej świadomi rodzice szukają alternatywy dla cukru w diecie swoich dzieci.
– Fit Cake jest odpowiedzią na wszystkie te potrzeby – mówi Kościuk. – Wszyscy lubimy słodycze, jednak nie każdy może sobie na nie pozwolić. Fit Cake oferuje zdrową alternatywę.
W metropolii i małym mieście
Zgodnie z założeniami franczyzy Fit Cake, „nie-cukiernie” to biznes zarówno dla dużych jak i mniejszych miast. Optymalny lokal powinien mieć około 70 m2 i znajdować się w centrum miasta, w pobliżu parkingu. Wysokość inwestycji franczyzodawca szacuje na ok. 1 tys. zł z 1 m2. Firma pobiera jednorazową opłatę za przystąpienie do sieci w wysokości 30 tys. zł.
Sprzedaż na miejscu w lokalu i realizacja zamówień klientów to nie jedyna możliwość zarobkowania. Franczyzobiorcy mogą dystrybuować też swoje wypieki poprzez sklepy ze zdrową żywnością czy dostarczać je do siłowni. Franczyzobiorca, który ma już stacjonarną „nie-cukiernię” z zakładem produkcyjnym może też otworzyć dodatkowo wyspę w galerii handlowej.
Potencjalne obroty są uzależnione od miasta oraz lokalizacji Fit Cake’ka – dzienny obrót może kształtować się od 800 zł w mniejszych miejscowościach do 3 tys. zł w średnich i większych miastach. Franczyzodawca dodaje, że dodatkowo kilka razy w roku obroty dzienne obroty rosną nawet kilkakrotnie – głównie w okolicach świąt, okresie komunijnym oraz w Tłusty Czwartek.
Uśrednione obroty lokalu pod marką Fit Cake franczyzodawca określa w przedziale 35-70 tys. zł miesięcznie. Potencjalny dochód właściciela „nie-cukierni” oscyluje od 7-8 tys. zł w mniejszych miastach do około 20 tys. zł w większych. To założenie dotyczy modelu, w którym w lokalu pracuje franczyzobiorca oraz dwóch pracowników.

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Co piąty franczyzobiorca Fit Cake decyduje się na otwarcie kolejnego lokalu.
Co drugi przedsiębiorca decydujący się na franczyzę Fit Cake wybiera tę markę jako swój pierwszy krok w biznesie. Dlaczego?
Mimo wakacji franczyzodawcy nie próżnują. Przegląd tygodnia 29 lipca-5 sierpnia.
Fit Cake otworzył 10 lokali w ciągu miesiąca. Wchodzi też na nowe, zagraniczne rynki.
Fit Cake otworzył placówkę w Rumunii, Bricomarché kontynuuje ekspansję w Polsce, a 7 Street wprowadził do menu burgera i pizzę z owadami. Przegląd tygodnia 20-25 marca.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Emotka – sieć edukacyjna oferująca zajęcia dla dzieci – rozwija się w modelu franczyzowym i poszukuje nowych partnerów. Firma specjalizuje się w programach uczących dzieci radzenia sobie z emocjami i budowania relacji społecznych.
Agencja Wirtualna to koncept franczyzowy, który pozwala rozpocząć własną działalność w marketingu internetowym bez doświadczenia i dużych inwestycji.
Marka Quiosque do końca tego roku otworzy 20 nowych salonów. Jakie warunki trzeba spełnić, aby zostać się franczyzobiorcą marki?
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali