Fit Cake rośnie
Fit Cake to marka gastronomiczna specjalizująca się w produkcji i sprzedaży słodyczy bez cukru i złych kalorii. W grudniu franczyzowe „nie-cukiernie” powstały w Żorach i Piasecznie. W styczniu ruszyły lokale w Płocku i Ostrowcu Świętokrzyskim. Na luty przewidziane są otwarcia w Kielcach, Rzeszowie oraz Otwocku. Według informacji firmy, w realizacji są kolejne umowy z licencjobiorcami.
Biznes na zdrowie
Ewelina Choińska, prezes zarządu spółki 4 You, mówi, że Fit Cake to stosunkowo prosty biznes.
– Fit Cake to niewielki lokal połączony z zakładem produkcyjnym – lokalna manufaktura bez przemysłowych maszyn – wyjaśnia Ewelina Choińska. – Tu wytwarza się wszystkie ciasta, torty, batony, przygotowuje desery, śniadania i inne gotowe dania.
Rafał Kościuk, twórca marki, uważa że Fit Cake to biznesowy znak czasu w gastronomii – coraz więcej ludzi boryka się z alergiami, chorobami czy nietolerancjami pokarmowymi. Po drugie rośnie liczba konsumentów, którzy żyją aktywnie i bacznie zwracają uwagę na to, co jedzą. Po trzecie coraz bardziej świadomi rodzice szukają alternatywy dla cukru w diecie swoich dzieci.
– Fit Cake jest odpowiedzią na wszystkie te potrzeby – mówi Kościuk. – Wszyscy lubimy słodycze, jednak nie każdy może sobie na nie pozwolić. Fit Cake oferuje zdrową alternatywę.
W metropolii i małym mieście
Zgodnie z założeniami franczyzy Fit Cake, „nie-cukiernie” to biznes zarówno dla dużych jak i mniejszych miast. Optymalny lokal powinien mieć około 70 m2 i znajdować się w centrum miasta, w pobliżu parkingu. Wysokość inwestycji franczyzodawca szacuje na ok. 1 tys. zł z 1 m2. Firma pobiera jednorazową opłatę za przystąpienie do sieci w wysokości 30 tys. zł.
Sprzedaż na miejscu w lokalu i realizacja zamówień klientów to nie jedyna możliwość zarobkowania. Franczyzobiorcy mogą dystrybuować też swoje wypieki poprzez sklepy ze zdrową żywnością czy dostarczać je do siłowni. Franczyzobiorca, który ma już stacjonarną „nie-cukiernię” z zakładem produkcyjnym może też otworzyć dodatkowo wyspę w galerii handlowej.
Potencjalne obroty są uzależnione od miasta oraz lokalizacji Fit Cake’ka – dzienny obrót może kształtować się od 800 zł w mniejszych miejscowościach do 3 tys. zł w średnich i większych miastach. Franczyzodawca dodaje, że dodatkowo kilka razy w roku obroty dzienne obroty rosną nawet kilkakrotnie – głównie w okolicach świąt, okresie komunijnym oraz w Tłusty Czwartek.
Uśrednione obroty lokalu pod marką Fit Cake franczyzodawca określa w przedziale 35-70 tys. zł miesięcznie. Potencjalny dochód właściciela „nie-cukierni” oscyluje od 7-8 tys. zł w mniejszych miastach do około 20 tys. zł w większych. To założenie dotyczy modelu, w którym w lokalu pracuje franczyzobiorca oraz dwóch pracowników.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Co drugi przedsiębiorca decydujący się na franczyzę Fit Cake wybiera tę markę jako swój pierwszy krok w biznesie. Dlaczego?
Mimo wakacji franczyzodawcy nie próżnują. Przegląd tygodnia 29 lipca-5 sierpnia.
Fit Cake otworzył 10 lokali w ciągu miesiąca. Wchodzi też na nowe, zagraniczne rynki.
Fit Cake otworzył placówkę w Rumunii, Bricomarché kontynuuje ekspansję w Polsce, a 7 Street wprowadził do menu burgera i pizzę z owadami. Przegląd tygodnia 20-25 marca.
Fit Cake inwestuje w nowoczesne technologie, które mają pomóc franczyzobiorcom znaleźć najlepszą lokalizację dla biznesu.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję magazynu "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Franczyzobiorczyni Tax Safe z Krakowa dba o work-life balance, ale klientów cały czas jej przybywa. Jak sobie radzi?
La Mancha szuka partnerów szczególnie w Białymstoku i Szczecinie. Dlaczego to dobry moment na nawiązanie współpracy?
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
https://youtu.be/kojfdVGqIY4?si=N1J9rlZC1jf4U-2y
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...