Wyspa z kosmetykami
Golden Rose to jedna z najbardziej znanych na polskim rynku marek kosmetyków kolorowych. W jej ofercie znajdują się m.in. lakiery do paznokci, pomadki, pudry, róże, tusze, eyelinery, podkłady, akcesoria do manicure i makijażu. W tej chwili ma 39 własnych punktów sprzedaży i 31 franczyzowych. W ubiegłym roku otwarto tylko jedną nową lokalizację. Dlaczego?
– W tej chwili koncentrujemy się na rozwoju już istniejących placówek – mówi Agnieszka Sęczkowska, menedżer ds. sprzedaży Golden Rose. – W ostatnim czasie podjęliśmy również decyzję o zamknięciu kilku lokalizacji, które w związku ze zmieniającym się otoczeniem zewnętrznym przestały funkcjonować w oczekiwany sposób i straciły swoją rentowność. Jeśli chodzi o plany na ten rok, to nie ograniczamy się jeśli chodzi o liczbę otwarć. Stawiamy przy tym na galerie w miastach powyżej 60 tys. mieszkańców.
Marka nadal skupia się na rozwoju formatu wysp handlowych.
– Generują one dużo niższe koszty utrzymania, a nie da się ukryć, że szczególnie na początku rozwijania biznesu jest to bardzo istotne – podkreśla Agnieszka Sęczkowska.
Uruchomienie stoiska Golden Rose to koszt rzędu 50 tys. zł netto. Kwota jest przeznaczana na opłatę wstępną w wysokości 20 tys. zł, zatowarowanie stoiska – około 25 tys. zł oraz zakup sprzętu (komputera, kasy fiskalnej).
– To jedyna opłata, jaką musi ponieść nasz nowy franczyzobiorca, nie pobieramy dodatkowych bieżących opłat franczyzowych, ani marketingowych – dodaje Agnieszka Sęczkowska. – Przy pełnym zaangażowaniu franczyzobiorcy szacunkowy czas oczekiwania na zwrot z inwestycji to około 9 miesięcy.
Franczyzobiorca zainteresowany otwarciem stoiska Golden Rose powinien mieć rozeznanie na lokalnym rynku, odnośnie możliwości wynajęcia powierzchni pod stoisko. Swoją propozycję przedstawia licencjodawcy, który weryfikuje potencjał lokalizacji. Średnia powierzchnia wyspy handlowej Golden Rose to około 2,4 x 3 m. Samo stoisko jest wypożyczane franczyzobiorcy na czas trwania współpracy.
– Z własnego doświadczenia wiemy, że jednym z trudniejszym elementów w procesie otwierania nowego punktu jest odpowiedni dobór lokalizacji oraz zbudowanie zespołu pracowników – mówi Agnieszka Sęczkowska. – Rynek obecnie jest bardzo zmienny, co dodatkowo utrudnia dokładną analizę potencjału nowych miejsc. Z kolei budowanie zespołu wymaga poświęcenia dużej ilości czasu oraz zaangażowania od przyszłego przedsiębiorcy.
WIZYTÓWKA MARKI GOLDEN ROSE
Wyłączny dystrybutor kosmetyków marki Golden Rose w Polsce.
- 39 placówek własnych
- 31 placówek franczyzowych
- kwota inwestycji 50 tys. zł netto
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Adopt Parfums, francuska marka perfum i kosmetyków do pielęgnacji ciała i twarzy z ponad 30-letnią tradycją, rozpoczyna rozwój swoich sklepów w Polsce. Obecna w 80 krajach na całym świecie marka co dwie sekundy sprzedaje flakon perfum o pojemności 30 ml.
Hiszpański marka Aromas Artesanales chce zbudować w Polsce sieć sprzedaży. Proponuje zarobek na rozlewanych perfumach.
– Działamy od 30 lat, jesteśmy w 48 krajach i co dwie sekundy sprzedajemy dwa flakony perfum o pojemności 30 ml – mówi Nicolas Pellegrini, dyrektor ds. rozwoju franczyzy Adopt Parfums.
Adopt Parfums, francuska marka perfum i kosmetyków do pielęgnacji ciała i twarzy z ponad 30-letnią tradycją, rozpoczyna rozwój swoich sklepów w Polsce.
– Wielu klientów musi ograniczać wydatki i rezygnować z drogich, oryginalnych perfum. Dzięki temu zyskują marki takie, jak nasza – mówi Anna Doliwa-Wiśniewska, franchise manager Sorvella.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję magazynu "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Franczyzobiorczyni Tax Safe z Krakowa dba o work-life balance, ale klientów cały czas jej przybywa. Jak sobie radzi?
La Mancha szuka partnerów szczególnie w Białymstoku i Szczecinie. Dlaczego to dobry moment na nawiązanie współpracy?
POPULARNE NA FORUM
Sposoby na zwiększenie sprzedaży?
Nawet jeśli nie prowadzisz sprzedaży w internecie, to właśnie tam zaczyna się wiele kwestii. Jak choćby świadomość istnienia marki, więc jeśli chcesz rozkręcić...
Sposoby na zwiększenie sprzedaży?
Wybierz grupe docelową dla kogo to ma być dokładnie, następnie wejdz w jego buty i pomyśl jak by to miało wyglądać zebyś się tym zainteresował, a jak masz sklep w...
FM Group - czy to ma waszym zdaniem sens?
W tym to już nie da sie zadnych pieniedzy zrobić, ludzie do tej marki stracili zaufanie.
Perfumy na mililitry
Witam, widzę, że już dobre kilkanaście lat ciągnie się ta dyskujsja i firma Refan jest ciągle obecna. Zastawiam się nad otwarciem stoiska. Czy jest tu może ktoś kto...
Polacy lubią prezenty
Każdy lubi prezenty ;)
Paznokcie w natarciu
jeśli kosmetyki to tylko naturalne, ja miałem problem z suchą skórą, dużo jeżdżę na rowerze i miałem wiecznie suchą skórę na twarzy i dłoniach. Dzięki kosmetykom...
Inwestycja w srebro - czy warto?
Zgadzam się z poprzednimi wypowiedziami, inwestycja w srebro jest mało opłacalna. Jeśli już naprawdę chcesz inwestować w jakiś kruszec, to zdecydowanie złoto....
Inwestycja w srebro - czy warto?
Chyba najlepiej inwestować w nieruchomości... Inwestycji głównie czynię pod okiem doświadczonych ludzi (więcej tu), z którymi współpracuję, jednak chciałabym w...