Jak otworzyć pączkarnię?
Twórcy Wytwórni Pączków Piekarczyk mają wieloletnie doświadczenie w gastronomii. Prowadzili bistro, foodtrucki (które zresztą funkcjonują do dziś), a kilka lat temu zainteresowali się produkcją i sprzedażą pączków.
– Skontaktowaliśmy się z kilkoma sieciami franczyzowymi, które otwierają pączkarnie. Niestety, nie odpowiadały nam proponowane przez nie warunki współpracy – opowiada Arkadiusz Jacheć, franczyzodawca Wytwórni Pączków Piekarczyk.
Zdecydowali się więc spróbować na własną rękę.
– Przygotowywaliśmy się przez rok – wspomina Arkadiusz Jacheć. – Znalazłem przepis na pączki mojej prababci, zmodyfikowaliśmy go, zatrudniliśmy nawet technologa, który pomógł nam przygotować ostateczną recepturę. Ja sam nauczyłem się robić ciasto i piec pączki.
Pierwsza pączkarnia została otwarta w Opolu w 2018 roku. Rok później ruszył pierwszy lokal franczyzowy w Rzeszowie. W najbliższych planach jest otwarcie pączkarni w Anglii, koncept ma też kandydatów na franczyzobiorców w Niemczech, Czechach i Finlandii. I szuka kolejnych licencjobiorców nad Wisłą.
Pączki do wyboru
W ofercie marki, oprócz 55 rodzajów tradycyjnych pączków są również donuty, hiszpańskie churrosy, pączki serowe, wiedeńskie oraz faworki. Klienci mogą też napić się kawy, czekolady, a w sezonie letnim zjeść rzemieślnicze lody. Oprócz sprzedaży na miejscu pączkarnie realizują także zamówienia w dostawie. Można je składać przez stronę internetową Wytwórni Paczków albo za pośrednictwem pyszne.pl. Czas realizacji takiego zamówienia to od 1,5 do 2 godzin.
Wytwórnia Pączków chce rozwijać sieć w miastach liczących powyżej 100 tys. mieszkańców. Pączkarnię warto otworzyć w miejscu o dużym natężeniu ruchu pieszego. Lokal powinien mieć minimum 40-45 m2, a optymalnie 50-60 m2. Taka powierzchnia zapewni odpowiednio duże zaplecze i magazyn, dzięki czemu będzie można rzadziej się zatowarowywać. W pączkarni ważne są witryny, ponieważ cały proces produkcji pączków ma się odbywać w obecności klientów.
– Chcemy, aby klienci wiedzieli, że nasze pączki nie są smażone z mrożonego ciasta, że wszystko jest świeże, przygotowywane na miejscu – podkreśla Arkadiusz Jacheć.
Franczyzodawca szacuje, że inwestycja w wyposażenie pączkarni i wentylację powinna zamknąć się w kwocie 80-90 tys. zł. Można przy tym wspierać się leasingiem. Do wydatków należy doliczyć koszty adaptacji lokalu. Opłata za przystąpienie do sieci wynosi 20 tys. zł i jest płatna w dwóch częściach (5 tys. przy podpisaniu umowy wstępnej, reszta przy podpisaniu właściwej umowy franczyzowej). Miesięczna opłata franczyzowa to w sumie 4,5 proc. z czego 1 proc. jest przeznaczony na marketing, i to nie całej sieci, ale konkretnego lokalu.
Wsparcie od licencjodawcy
Franczyzodawca Wytwórni Pączków pomaga licencjobiorcom już na etapie poszukiwania lokalizacji. Przygotowuje projekt dla ekipy remontowej oraz projekt technologiczny.
– Pośredniczymy w zamówieniu kompleksowego wyposażenia pączkarni: zarówno dużych urządzeń, jak i najdrobniejszych rzeczy, jak łyżka do nakładania nadzienia czy dozowniki na mydło – wylicza Arkadiusz Jacheć. – Planujemy dostawę sprzętu tak, aby dotarła od razu po zakończeniu remontu lokalu. Nasi pracownicy przyjeżdżają na miejsce i pomagają w montażu urządzeń.
Licencjodawca zapewnia kampanię promocyjną na otwarcie nowej pączkarni, materiały reklamowe, opakowania, ubrania dla personelu. Pomaga także w rekrutacji pracowników, którzy przechodzą kilkutygodniowe szkolenie w pączkarni w Opolu. Na otwarcie punktu franczyzowego przyjeżdża z centrali mistrz cukiernictwa, który zostaje u franczyzobiorcy jeszcze przez dwa tygodnie, aby pomagać w razie potrzeby.
– Przywiązujemy bardzo dużą wagę do jakości naszych produktów – podkreśla franczyzodawca Wytwórni Pączków. – Jeśli jakaś partia jest nieudana, co przecież może się zdarzyć, nie trafia do sprzedaży.
Przez pierwsze pół roku działania franczyzowej pączkarni licencjodawca co miesiąc przeprowadza w niej audyt. Później robi to co dwa miesiące.
– Dotychczas nasze pączkarnie były rentowne od pierwszego miesiąca – zapewnia Arkadiusz Jacheć. – Sporo zależy jednak od okresu, w jakim otwieramy lokal. Lato zwykle jest słabsze sprzedażowo i wtedy trudniej o dobry start. Z kolei jesień i zima to dla nas czas najlepszych obrotów.
WIZYTÓWKA WYTWÓRNI PĄCZKÓW PIEKARCZYK
Pączkarnie, działajace na rynku od 2018 roku.
WYTWÓRNIA PĄCZKÓW W 2019 ROKU
- 1 lokal własny
- 1 lokal franczyzowy
- otwarcia w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców

ZOBACZ W KATALOGU




























































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Koncept Mniami Ice Cream uruchomi w tym sezonie więcej nowych lodziarni, niż wcześniej było w planach.
Sieć Przybij Piątaka przyciąga już wrocławskich studentów, a teraz chce otwierać franczyzowe puby w całej Polsce.
Berlin Döner Kebap rozwija nowy format lokali, z niższą kwotą inwestycji.
Rex Concepts, masterfranczyzobiorca marki Burger King, w tym roku planuje otworzyć w Polsce cztery lokale z tym szyldem. Czy indywidualni franczyzobiorcy będą mogli skorzystać z licencji na biznes Burger Kinga?
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których możemy się zwrócić w każdej chwili – mówi Ewelina Ciapała, franczyzobiorczyni Lviv Croissants.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Emotka – sieć edukacyjna oferująca zajęcia dla dzieci – rozwija się w modelu franczyzowym i poszukuje nowych partnerów. Firma specjalizuje się w programach uczących dzieci radzenia sobie z emocjami i budowania relacji społecznych.
Agencja Wirtualna to koncept franczyzowy, który pozwala rozpocząć własną działalność w marketingu internetowym bez doświadczenia i dużych inwestycji.
Marka Quiosque do końca tego roku otworzy 20 nowych salonów. Jakie warunki trzeba spełnić, aby zostać się franczyzobiorcą marki?
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali