Pizza dojedzie do klienta
Od weekendu gastronomia może pracować realizując zamówienia tylko na wynos i w dostawie. Pizza Factory to koncept, który z założenia działa tylko „na dowóz”.
– Od czasu wprowadzenia obostrzeń, związanych ze stanem zagrożenia epidemicznego, poziom zamówień w naszej sieci nie spadł – podkreśla Waldemar Mazur, franczyzodawca marki Pizza Factory. – Można nawet mówić o lekkim wzroście. Oczywiście dbamy też o bezpieczeństwo naszych dostawców. Muszą m.in. przestrzegać zasad związanych z dezynfekcją rąk, instruujemy klientów, aby płatności starali się dokonywać bezgotówkowo.
Licencja na pizzę
Koncept Pizza Factory działa na rynku od 2009 roku. Obecnie ma dwie jednostki własne oraz trzy franczyzowe (w Giżycku, Olsztynie i Lidzbarku Warmińskim). W planach jest już kolejne otwarcie, w Mrągowie. Generalnie franczyzobiorców poszukuje już w miastach liczących minimum 20 tys. mieszkańców. Potrzebny jest lokal wielkości ok. 60 m2. Konkretna lokalizacja nie ma znaczenia, bo klienci i tak nie będą w nim bywać. Franczyzodawca szacuje, że na sprzęt trzeba przeznaczyć kwotę ok. 45 tys. zł brutto.
– Do tego trzeba doliczyć wydatki na remont lokalu, zatowarowanie oraz zakup na początek minimum dwóch aut do rozwożenia pizzy – wylicza Waldemar Mazur.
Standardowo jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci wynosi 10 tys. zł netto. Jednak pierwszych pięciu licencjobiorców jest z niej zwolnionych. Miesięczna opłata franczyzowa wynosi 1 tys. zł netto.
– Lokale stają się rentowne już w pierwszym miesiącu działalności – zapewnia franczyzodawca Pizza Factory. – Robimy dla naszych licencjobiorców kalkulację, na jakie zyski może liczyć przy konkretnych obrotach.
Licencjodawca pomaga też w znalezieniu lokalu, weryfikacji rynku pod względem konkurencji, przy przygotowaniu lokalu, zapewnia wsparcie marketingowe, szkolenia przygotowujące do pracy w gastronomii. Franczyzobiorcy mają również zagwarantowaną wyłączność terytorialną.
– W tej chwili nasz franczyzobiorca z Olsztyna zdecydował się na wyłączność na całe miasto – dodaje Waldemar Mazur. – W przypadku mniejszych ośrodków jedna pizzeria wykonuje dowozy na całe miasto. Natomiast większe miasta dzielimy na kilka części. Np. w 100-tysięcznej miejscowości jest miejsce na trzy pizzerie.
Franczyzobiorca nie musi na stałe pracować w lokalu, ale przede wszystkim na początku powinien w nim bywać na bieżąco.
– Powinien też poznać pracę na wszystkich stanowiskach, aby wiedział jak planować pracę i w razie potrzeby mógł zastąpić brakującego pracownika – podkreśla Waldemar Mazur.
WIZYTÓWKA MARKI PIZZA FACTORY
Sieć pizzerii tylko w dowozie, działająca na rynku od 2009.
PIZZA FACTORY W 2019 ROKU
- jednostki własne 2
- jednostki franczyzowe 3
- preferowane lokalziacje: miasta powyzej 20 tys. mieszkańców
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Połączenie restauracji z produkcją piwa przyciąga klientów. Browar Korona postanowił to wykorzystać.
Niewinni Czarodzieje TrzyZero to biznes gastronomiczny, którego współwłaścicielem jest Kuba Wojewódzki. Teraz marka szuka franczyzobiorców.
Pizza Factory zamierza w tym roku otworzyć co najmniej siedem nowych lokali, powiększając tym samym sieć do 20 punktów.
Widmo powstania ustawy regulującej franczyzę, uruchomienie studiów Zarządzanie Franczyzą, powiększenie grona sygnatariuszy Kodeksu Dobrych Praktyk to zaledwie kilka z ważnych wydarzeń dla rynku franczyzy w Polsce w 2022 r.
Pizza Factory ma już na koncie pierwsze tegoroczne otwarcie. Nowi franczyzobiorcy mogą liczyć na promocję.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję magazynu "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Franczyzobiorczyni Tax Safe z Krakowa dba o work-life balance, ale klientów cały czas jej przybywa. Jak sobie radzi?
La Mancha szuka partnerów szczególnie w Białymstoku i Szczecinie. Dlaczego to dobry moment na nawiązanie współpracy?
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
https://youtu.be/kojfdVGqIY4?si=N1J9rlZC1jf4U-2y
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...