Możliwości zarobku / Ajent Ciasto i Farsz będzie otrzymywał stałą pensję od centrali firmy. Oprócz tego może otrzymać także udział w zyskach lokalu.
Wtorek
31.03.2020
Ciasto i Farsz buduje sieć pierogarni w systemie ajencyjnym. Ajenci otrzymują stałą pensję oraz udział w zyskach.
 

Koncept Ciasto i Farsz powstał w 2019 roku. Podstawą jego menu stało się jedno z ulubionych polskich dań.
– Dla większości z nas pierogi to smak dzieciństwa – mówi Marcin Gryżenia, dyrektor ds. rozwoju sieci Ciasto i Farsz. – Ten sentyment do kuchni naszych mam i babć widać w raportach branży gastronomicznej – polska kuchnia niezmiennie od lat pozostaje w czołówce ulubionych kuchni Polaków. Ciasto i Farsz to koncept, który podtrzymuje tradycję, ale nie boi się też eksperymentować. Poprzez naszą ofertę chcemy pokazać, że pierogi to danie dla każdego.

Różne możliwości

W menu pierogarni Ciasto i Farsz znajdują się dobrze znane pierogi ruskie, z mięsem i na słodko, ale także wersje wegetariańskie i wegańskie. Do tego tradycyjne, ale też i zupełnie nietradycyjne okrasy, jak smażona cebulka z suszoną śliwką do pierogów z kapustą i grzybami czy orzeszki ziemne ze szczypiorkiem do pierogów z szarpaną wołowiną.
– Działamy jak manufaktura, pierogi lepione są na miejscu, w obecności gości – dodaje Marcin Gryżenia. – Co warte podkreślenia, od początku prowadzimy nasz biznes z szacunkiem dla środowiska. Ograniczamy zużycie plastiku poprzez wykorzystanie biodegradowalnych naczyń.

Koncept chce się rozwijać w miastach liczących od 30 tys. mieszkańców. Lokale są utrzymane w minimalistycznym, skandynawskim stylu.
– Przy tworzeniu marki zakładaliśmy, że dostosujemy się do każdych warunków: czy to lokal w galerii handlowej, przy głównej ulicy, osiedlowy zakątek czy też parter w biurowcu. Chcemy być jak najbliżej naszych gości, więc nie ograniczamy się do jednego typu lokalizacji – wyjaśnia Tomasz Czechowski, członek zarządu Ciasto i Farsz. – Wręcz przeciwnie, wciąż poszukujemy nowych rozwiązań. Na przykład wkrótce ruszy nasz pierwszy food truck. Planujemy też przy drogach szybkiego ruchu stawiać kontenery gastronomiczne, z miejscami do siedzenia. Widzimy bardzo wiele możliwości rozwoju. Obecnie nasz najmniejszy lokal ma 30 m2 powierzchni, a największy liczy ponad 100 m2. Na razie budujemy sieć pierogarni własnych, aby przyszli partnerzy mogli zobaczyć, jak nasz koncept działa w różnych formatach, w różnych miastach.

Jak zarabiać?

Marka szuka partnerów, którzy podejmą z nią współpracę jako ajenci. Ajent będzie otrzymywał stałą pensję od centrali firmy. Oprócz tego może otrzymać także udział w zyskach, osiąganych przez lokal – pod warunkiem że zdecyduje się w niego zainwestować. Wysokość udziału zależy od tego, jak wysoki będzie wkład ajenta w inwestycję.
– Jeśli chodzi o koszty otwarcia pierogarni, to z całą pewnością można stwierdzić, że jesteśmy konceptem niskokosztowym – podkreśla Marcin Gryżenia. – Dotychczas największa inwestycja nie przekroczyła 120 tys. zł. Ale średnia oscyluje w granicach 100 tys. zł. W odpowiednich miejscach restauracja już od pierwszego miesiąca powinna przynosić zyski. Dlatego dużo uwagi poświęcamy doborowi lokalizacji. Zwrot nakładów można uzyskać już po dwóch latach od otwarcia.

Ajenci nie muszą płacić żadnych opłat miesięcznych na rzecz centrali. Muszą natomiast przepracować w pierogarni ok. 150 godzin miesięcznie, na dowolnym stanowisku: w kuchni, jako kasjer lub osoba wydająca zamówienia. Przejdą w tym celu odpowiednie szkolenia, a także otrzymają stałe wsparcie od kierowników regionalnych. Sieć daje także możliwość wycofania się z inwestycji poprzez odsprzedaż lokalu. Centrala marki zatrudnia pracowników pierogarni, natomiast ajent ma za zadanie zarządzać biznesem i personelem.
– Miesięczna pensja będzie jego stałym, bezpiecznym dochodem, natomiast wynagrodzenie w postaci procentów od zysku to dodatkowa motywacja do efektywnej pracy – dodaje Marcin Gryżenia. – Ajent będzie mógł zarobić z nami 5-15 tys. zł miesięcznie, w zależności od wyniku finansowego, jaki osiągnie jego lokal.

Koncept wymaga od kandydatów na ajentów doświadczenia w gastronomii.
– Mamy zaplecze biznesowe i zapewniamy know-how oraz wsparcie na każdym etapie współpracy. To z pewnością daje naszym partnerom duże poczucie bezpieczeństwa – mówi Marcin Gryżenia.

Docelowo marka Ciasto i Farsz chce mieć w Polsce 150 pierogarni. W najbliższych planach są otwarcia na Górnym Śląsku, w Warszawie, Krakowie, Poznaniu oraz Łodzi.

WIZYTÓWKA MARKI CIASTO I FARSZ

Sieć pierogarni rozwijana w systemie ajencyjnym.

  • liczba pierogarni 6
  • średnia kwota inwestycji 100 tys.
  • szacunkowe zyski ajenta 5-15 tys.

 


Bogate menu / W menu pierogarni Ciasto i Farsz znajdują się dobrze znane pierogi ruskie, z mięsem i na słodko, ale także wersje wegetariańskie i wegańskie.

ZOBACZ W KATALOGU

Am Am Kebab
Atelier Herosima
Bafra Kebab
Berlin Döner Kebap
Beza Krówka Lody rzemieślnicze
Bike Café
Browar Korona
BuBu Bubble Tea
Cafe Słodziak
Candy Pop
Carat Kebab
Chinkalnia
Cochise Burger
Cofix Poland
Crazy Bubble
Cudo Vegan Sushi
Cukiernia Sowa
Cukrem i Solą
Da Grasso
DG Restauracje
Dobra Pączkarnia
Domino’s Pizza
Donuterie
Doskoi
Express Pizza American Style
FABBRICA Italian Comfort Food
Falla
Felix Chicken
Fit Cake
Good Chicken
Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni
Grande Pizza
Gruby Benek
Hotdogzna
Japanos
Kashka
KawoWiniarnia
Kiss Kim Chi
Koku Sushi
Krowa Mać Burgers
Kurcze Pieczone
Langos
Le Pain Quotidien
Lodolandia & Kołacz
Lody Bonano
Lody Lida
Lviv Croissants
Maxipizza
McDonald’s
Meron
Ministerstwo Śledzia i Wódki
Mniami Ice Cream
Mr. Kebab
New York Hot Dog
New York Pizza Department
Niewinni Czarodzieje Trzyzero
Night Burger
Pączkownia Smak Sprzed Lat
Pijalnia Wódki i Piwa
Pijalnie Czekolady E.Wedel
Pizza Factory
Pizza Hut
Pizzeria Stopiątka
Prosiak Polski Kebab & Fast Food
Przybij Piątaka
Ramen Shop by Sushi Kushi
Sahar Kebab
Salsiccia Pizzeria Napoletana
Sayuri Sushi
So Coffee
Stava
Steiku Haoss
Subway
Sulaiman Kebab
Sushi Bistro
Sushi Burrito
Sushi Kushi
Sushiroll Bistro – restauracje sushi
Szaszłykowo
Taco Bar
Tawerna Pepe Verde
The White Bear Coffee
Totti Pizza Rzymska
U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich
United Chicken
Wendy’s
Willisch
Young Burger
Yum Yum Kebab
ZapieCKanki
Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta
ŻarWok

POPULARNE NA FORUM

Biznes, który bije rekordy

Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.

1 wypowiedzi
ostatnia 15.10.2024
Biesiadowo

Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50

1 wypowiedzi
ostatnia 29.01.2024
Kawiarnie Cafe Nescafe

Nie chciałabym tej franczyzy

6 wypowiedzi
ostatnia 29.04.2023
McDonalds opinie o franczyzie

Ja bym pomyślała o tej franczyzie

3 wypowiedzi
ostatnia 29.04.2023
Doświadczenia z Bafra Kebab

Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...

1 wypowiedzi
ostatnia 25.04.2023
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż

Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...

1 wypowiedzi
ostatnia 06.03.2023
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines

Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...

1 wypowiedzi
ostatnia 02.02.2023
Ile kosztuje McDonald's?

Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali

1 wypowiedzi
ostatnia 24.12.2022