Czy goście dopiszą? / Hotelarze liczą na to, że te wakacje Polacy spędzą w Polsce.
Piątek
29.05.2020
Od 6 czerwca hotele będą mogły zaproponować gościom pełną ofertę swoich usług. Czy to pomoże zapełnić pokoje?
 

COVID-19 zamknął hotele na ponad miesiąc. Ich ponowne otwarcie umożliwiono w drugim etapie odmrażania gospodarki, od 4 maja. Jednak z całą listą wymogów sanitarnych i ograniczeń, koniecznych do spełnienia. Teraz, gdy w życie wchodzi czwarty etap odmrażania restrykcje zostaną znacząco poluzowane. Pytanie, czy to wystarczy, aby goście zapełnili pokoje, a hotelarze zaczęli odrabiać straty.

Pierwszy krok

Zezwolenie na otwarcie hoteli od 4 maja zostało obwarowane listą warunków, koniecznych do spełnienia. Rygor sanitarny oznacza m.in. obowiązek zasłaniania ust i nosa, utrzymywanie dystansu między osobami, dezynfekcję (nie rzadziej niż co godzinę) powierzchni wspólnych, jak ogólne toalety, klamki, poręcze, blaty, oparcia itp. W obiekcie powinny się znaleźć ogólnodostępne dozowniki z płynem dezynfekującym oraz instrukcje dezynfekcji rąk. Odpowiednio dezynfekować trzeba pokoje po każdym gościu. Co ważne, hotelarze musieli ograniczyć liczbę gości w obiekcie, do dwóch osób na pokój. Istotnym utrudnieniem okazało się też funkcjonowanie hotelowych restauracji i barów – mogły dostarczać posiłki tylko na wynos, bezpośrednio do pokoi gości. Zamknięte pozostały pomieszczenia do zbiorowej rekreacji, jak baseny, sale zabaw, dyskoteki, sauny. Czyli pobyt w hotelu przestał tak naprawdę być przyjemnością. Mimo to hotelarze, którzy już i tak od miesiąca liczyli straty, decydowali się na otwarcia.

  – W pierwszym kroku skupiamy się na wznowieniu działalności przez hotele w największych miastach i w centralnych lokalizacjach. To tutaj widzimy największe zainteresowanie ze strony gości – mówi Luc Gesvret, chief topline and operations officer Accor na Europę Wschodnią. – Już od kilkunastu dni witamy pierwszych gości m. in. w Sofitel Grand Sopot, Mercure Warszawa Centrum, Mercure Kraków Stare Miasto, ibis Styles Białystok, czy Mercure Karpacz Skalny. Planujemy stopniowe uruchamianie pozostałych hoteli. We wszystkich obiektach wdrażamy rygorystyczne protokoły bezpieczeństwa i dezynfekcji. Niezależnie od wytycznych organów administracyjnych, od samego początku sytuacji związanej z COVID-19 pracowaliśmy nad stworzeniem wewnętrznych protokołów i procedur związanych z zapewnieniem w naszych hotelach bezpieczeństwa dla gości i pracowników. W trosce o naszych gości nawiązaliśmy m.in. partnerstwo z AXA, dzięki któremu oferujemy wszystkim odwiedzającym nasze obiekty opiekę medyczną i rozwiązania telemedycyny, aby szybciej reagować w nagłych sytuacjach.

Jednak tłumów w hotelach nie ma. Jak przyznaje Luc Gesvret, mniej gości odwiedza obiekty sieci niż przed pandemią – z powodu reżimów sanitarnych, ale też ciągle obowiązujących ograniczeń w ruchu międzynarodowym. Jednak Grupa Accor ma zamiar systematycznie otwierać kolejne hotele. 
– Chcemy, aby w Europie Wschodniej do końca czerwca działało dwie trzecie naszych hoteli – dodaje Luc Gesvret.

Będzie lepiej?

W związku z wejściem w życie czwartego etapu odmrażania gospodarki sytuacja hotelarzy nieco się poprawi. Od 30 maja mogą już normalnie działać hotelowe restauracje i bary, serwując posiłki na miejscu. A od 6 czerwca w hotelach można będzie otworzyć dla gości baseny, siłownie, kluby fitness. Konkretne zalecenia sanitarne dotyczące ich funkcjonowania są jeszcze opracowywane. Co ważne, wraca możliwość organizowania dużych wesel, a także takich imprez jak kongresy czy wystawy. Dla hotelarzy to też ważne, bo przez kilka ostatnich tygodni ponosili również straty związane z odwoływaniem różnych eventów.
– Oczywiście, ze względu na oficjalne regulacje, eventy w hotelach przez ostatnie tygodnie nie odbywały się. Przez cały ten czas pracowaliśmy jednak z naszymi partnerami i klientami, aby jak najwięcej wydarzeń przełożyć na inne terminy i w wielu przypadkach się to udało – podkreśla Luc Gesvret.

Czy odmrożone pokoje hotelowe uda się zapełnić – pokaże czas. Hotelarze liczą na to, że te wakacje Polacy spędzą w kraju. Ma w tym pomóc też obiecywany przez rząd bon turystyczny 1000 plus. Na razie jednak nie ma przepisów, które to regulują.

– Ograniczenia związane z ruchem międzynarodowym i troska o bezpieczeństwo mogą mieć wpływ na zwiększony lokalny ruch turystyczny w ramach kraju zamieszkania – uważa Luc Gesvret. – To duża szansa dla lokalnej turystyki, a także branży hotelarskiej na załagodzenie skutków sytuacji pandemii. O większej chęci spędzenia wakacji w kraju informują też nas nasi goście.

 

WIZYTÓWKA ACCORHOTELS

Grupa AccorHotels jest największym globalnym operatorem hotelarskim.

W swoim portfolio ma blisko 5 tys. obiektów.

Hotele Grupy Accor funkcjonują m.in. pod markami Sofitel, Novotel, Mercure, ibis, ibis Styles, ibis budget.


Luc Gesvret, chief topline and operations officer Accor na Europę Wschodnią / "Chcemy, aby w Europie Wschodniej do końca czerwca działało dwie trzecie naszych hoteli".

POPULARNE NA FORUM

Wakacje.pl czy się opłaca

Zastanawiam się nad franczyzą z wakacji.pl Byłby to drugi punkt tej sieci w moim mieście (200 tys. mieszkańców), lokal zwykły (nie w galerii handlowej) ale przy kilku...

1 wypowiedzi
ostatnia 22.02.2022
Własny ośrodek wypoczynkowy nad morzem :)

ej Forumowicze! Od paru lat z mężem zastanawialiśmy się nad zakupem bądź wybudowaniem własnego ośrodka wypoczynkowego nad morzem, nic wielkie taki mini pensjonat 20-30...

1 wypowiedzi
ostatnia 14.08.2020
Czy warto zainwestować w pensjonat, apartamenty?

Pewnie, że tak. Własny apartament to bardzo fajna sprawa, gdyż o każdej porze roku pojechać sobie możemy do niego i odpocząć od codziennych obowiązków. Z drugiej...

15 wypowiedzi
ostatnia 09.07.2019
Global CFM Rent a Car - jakie są wasze opinie?

Wynająłem samochód na kilka dni za 360 zł przez internet. Na drugi dzień pojechałem po odbiór na drugi koniec miasta i dowiedziałem się, że rezerwacja została...

34 wypowiedzi
ostatnia 07.06.2019
Kajaki, tratwy, namioty - podróżowanie

Możecie pochwalić się miejscami do których udajecie się na wypoczynek ?

1 wypowiedzi
ostatnia 03.01.2019
Global CFM Rent a Car - jakie są wasze opinie?

Witam, jestem kolejnym klientem oszukanym przez Global. Mechanizm juz opisany wczesniej przez innych na forum. Chetnie przystapie do pozwu zbiorowego lub zawiadomienia o...

34 wypowiedzi
ostatnia 14.12.2018
Pensjonat - warto czy nie?

Największą rolę odgrywa miejsce. Jak jest miejsce turystyczne to zawsze ma sens.

3 wypowiedzi
ostatnia 07.12.2018
Global CFM Rent a Car - jakie są wasze opinie?

Firma Global Rent a Car to najwieksze oszustwo z jakim sie spotkalam w moim 34 letnium zycziu. Wypozyczam z mezem samochody pare razy jesli nie wiecej w roku w roznych krajach...

34 wypowiedzi
ostatnia 09.11.2018